עולם העבודה משתנה במהירות ואיתו גם הדרכים למציאת עבודה. אם בעבר היה מקובל להסתמך על שליחת קורות חיים, היום ישנן עוד הרבה דרכים להגיש מועמדות ולהציע את עצמכם לתפקיד. אז איך עושים את זה? הנה כמה רעיונות פרקטיים שיעזרו לכם למצוא עבודה:

שלב ראשון: הכינו רשימה של חברות שאתם רוצים לעבוד בהן

הימים של חיפוש אחר מודעות דרושים נגמרו. כל חברה טובה מחפשת כל הזמן אחר עובדים טובים. במקום להסתכל רק על המשרות הפנויות בחברות שמחפשות עובדים, חפשו אתם את החברה שתרצו לעבוד בה.

הכינו רשימה של 10 חברות שהייתם ממש מבסוטים להתעורר בבוקר וללכת למשרדים שלהן. כמובן שחשוב להיות ריאליים ולבחור חברות שמעניינות אתכם, ושסל הכישורים שלכם עשוי לעניין אותן בחזרה.

שלב שני: חפשו בלינקדאין שמות של אנשים שעובדים בחברות האלו

אם עדיין אין לכם חשבון בלינקדאין, פתחו אחד, מלאו את הפרטים על הניסיון שלכם, והתחילו לחפש אנשים שעובדים בחברות שאתם רוצים לעבוד בהן. מה שאתם צריכים לקבל בסוף השלב הזה הוא טבלה מסודרת עם שם החברה, שם של דמויות מפתח כמו המנכ״ל, סמנכ״לית האסטרטגיה, ראש ה-HR ועוד. הרשימה הזו תשמש אתכם בהמשך.

שלב שלישי: התחילו לעקוב במדיה החברתית אחרי האנשים שמצאתם

אם ביצעתם את סעיף 2 כמו שצריך, יש לכם עכשיו רשימה של בין 30 ל-40 איש. התחילו לעקוב אחריהם בטוויטר (במיוחד אם הם אמריקאים), לינקדאין או פייסבוק. כך תוכלו להבין במהירות מה הם הנושאים שמעניינים אותם ומטרידים אותם מבחינה מקצועית.

למה בעצם כדאי לעשות את זה? בצורה הזאת למשל, יצא לי לעקוב אחרי סמנכ״ל הקריאייטיב העולמי של גוגל שיושב אי שם בקליפורניה ואחראי על פרסומות ביוטיוב. כאשר גיליתי סוגיה מקצועית שמטרידה אותו דרך פוסטים בטוויטר, החלטתי לכתוב עליה והתוצאה היתה שהוא שיתף את המאמר שלי - מה שהביא לי מאות עוקבים לבלוג המקצועי שלי והזדמנויות עבודה.

בדיוק באותה צורה, חפשו סוגיות מקצועיות שמטרידות את האנשים שנמצאים ברשימת המעקב שלכם. כמו שאתם בטח מבינים, הכניסו גם את הסוגיות האלו לטבלה שלכם. זה יכין אתכם לשלב הבא.

בלי לשלוח קורות חיים: כך תשיגו את העבודה המושלמת (צילום: dolphfyn / Shutterstock.com)
פנו אל האנשים ש״ריגלתם״ אחריהם עם תכנית פעולה | צילום: dolphfyn / Shutterstock.com

נוסיף הסתייגות קלה בסעיף הזה: שימו לב שהמעקב שלכם נשאר בגבולות הלגיטימיים של יחסים עם מעסיקים פוטנציאליים, ושאתם לא יוצאים סטוקרים. כלומר הימנעו ממעקב אחר פרופילים שהם פרטיים במהותם ולא עוסקים בסוגיות הקשורות בעבודה או בקריירה, כמו למשל חשבון אינסטגרם שמועלות בו רק תמונות משפחתיות.

שלב רביעי: במקום להגיש קורות חיים, פנו אל האנשים ש״ריגלתם״ אחריהם עם תכנית פעולה

עכשיו זה הזמן לנסות לפנות באופן אישי אל האנשים שאתם רוצים לעבוד אצלם. אתם יכולים לעשות זאת דרך פנייה במייל או דרך הלינקדאין.

אל תבזבזו את הפנייה על הצגה עצמית קצרה, אלא כתבו לאותו אדם שמצאתם בחברה משהו שקשור לבעיה שמטרידה אותו, והדגימו איך אתם וכישוריכם יכולים לפתור את הבעיה.

לדוגמא, אם אתם מתמודדים על משרה שיווקית בחברת היי טק גלובלית, ולפי הפוסטים של המנכ״ל ועובדי החברה שריגלתם אחריהם אתם מבינים שהאתגר של החברה הוא רכישת משתמשים חדשים, ספרו לאותו עובד או מנכ״ל כמה אתם אוהבים את האג׳נדה של החברה ומתחברים אליה, וכיצד אתם חושבים שהניסיון שלכם יכול לעזור לפתור את הבעיה. יתרה מכך, הוסיפו בצניעות מה אתם הייתם עושים אילו הייתם עובדים בחברה בתפקיד מסוים, והשאירו לחברה את האופציה לקבל את קורות החיים שלכם - אם הם ירצו.

שלב חמישי: הגדילו את הסיכויים שיחזרו אליכם

איך אפשר להגדיל את הסיכויים שיחזרו אליכם? אם למשל במייל תציינו שקראתם את הפוסט של העובד או המנכ״ל שעסק בסוגיה מסוימת, זה עשוי להגדיל את הסיכויים להתייחסות (כמובן פוסט שעסק בנושאי עבודה ולא בשאלה "לאן לצאת עם הילדים בשבת?").

אם תמצאו חברים משותפים ששניכם מכירים ואתם יכולים להתייחס להיכרות הזו במייל (״שמעתי עליכם דרך החבר x שלמד איתי בתואר השני״), זה גם יגדיל את סיכויי ההתייחסות – בהנחה שאותו מכר משותף יכול לדבר בשבחם.

אתם תופתעו לגלות שחברות ממש יעריכו את המחקר שעשיתם. זה מראה על פרו אקטיביות ועל כך שאתם תהיו עובדים שיורדים לפרטים. מעשים כאלו מראים על אמביציה ועל כך שאתם מבינים היטב שמה שהחברה מחפשת זה תוצאות, ואתם תיתפסו בתור אלו שמוכוונים לתת אותן.

מכאן, כל שנותר הוא  לחכות שיחזרו אליכם. ואם אחרי כל זה מבקשים מכם קורות חיים, כמובן שחשוב שיהיו לכם אותם גם בגרסה המסורתית.

הכותב הוא יזם ואיש תוכן