אמזון הודיעה כי היא מתכננת להעסיק 33,000 עובדים חדשים לתפקידים ארגוניים וטכנולוגיים שונים בחודשים הקרובים, והתפקידים הזמינים הללו יכולים להתחיל כעבודות מהבית, בהתאם לאילוצי התקופה.

לפי CBS ניו יורק, העובדים החדשים אמנם יעבדו מהבית בשלב הראשוני אך בסופו של דבר יתבקשו לעבוד במשרד. על פי הדיווחים האחרונים, אמזון תאפשר לעובדים החדשים לעבוד מרחוק עד 8 בינואר 2021. מדוע דווקא התאריך הזה? ובכן, ככל הנראה לאמזון אין מידע מוקדם לגבי התקדמות החיסון נגד קורונה, והסברה היא שהתאריך נקבע מכיוון שמדובר שתקופה שבה המשק העולמי חוזר לעבודה אחרי חגיגות השנה החדשה. עם זאת, ייתכן כי התאריך ידחה אם יחול שינוי בהתמודדות עם הנגיף.

על פי CNN, לתפקידי התאגיד והטכנולוגיה יהיה שכר ממוצע של 150,000 דולר בשנה, כולל שכר, פיצויים מבוססי מניות והטבות.

יריד תעסוקתי מקוון חינם

כדי לאייש את עשרות אלפי המשרות שנפתחו, אמזון הצהירה כי תערוך יריד קריירה מקוון חינם בעוד 3 ימים בדיוק ב-16 בספטמבר, כדי לאסוף קורות חיים ולאפשר לאנשים לדבר עם מגייס. החברה מסרה כי 1,000 מגייסים ואנשי מקצוע בתחום משאבי האנוש, יספקו 20,000 מפגשי אימון קריירה אחד על אחד למחפשי העבודה שיבקשו לקחת חלק ביריד.

לדברי החברה משרות אלה נפרדות מהגידול האופייני להעסקת עובדים במחסנים, דבר שהיא עושה מדי שנה לקראת החגים.

"COVID-19 ממשיך להשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם, ואנשים להוטים להזדמנות לחזור לעבודה", אמרה בהצהרה בת' גלטי, סמנכ"ל משאבי אנוש אמזון. "יצרנו יותר משרות בארה"ב בעשור האחרון מכל חברה אחרת - ואנחנו ממשיכים להעסיק אנשים מכל הרקעים ובכל רמות המיומנות". החברה מעסיקה כיום יותר מ- 875,000 עובדים ברחבי העולם.

ביריד הקריירה בשנה שעברה התייצבו כ-17,000 איש, והשנה בשל המשבר התעסוקתי העולמי הם נערכים לקפיצה מטאורית. כדי להשתתף באירוע השנה, על מחפשי העבודה להירשם מראש ולקבוע פגישה עם מגייס אמזון. כבר עכשיו אמזון מסרה כי קיבלה יותר מ-200,000 בקשות ל-33 אלף המשרות המדוברות, וזה עוד בטרם יציאת היריד לדרך.