עד גיל 21 תגיעו לירח? כנראה של לא. אבל יש כמה ברי מזל ומוכשרים שאולי יעשו זאת בשנת 2024, בעוד 4 שנים בלבד. השבוע הכריזו בנאס"א, סוכנות החלל של ארצות הברית, שהם מחפשים אסטרונאוטים חדשים, שיעברו הכשרה ובעוד שנים ספורות כבר יצאו למשימה - להגיע לקוטב הדרומי של הירח.

ההכרזה הזו מגיעה לאחר שב־2019 הכריזה נאס"א על תוכנית ארטמיס, שמטרתה היא הנחתת בני אדם על הירח ב־2024 - ולראשונה מאז 1972, אז נחתו אסטרונואוטים על הירח בתוכנית אפולו.

האפשרות להגיש מועמדות תפתח ב-2 במרץ, יום שני הקרוב (ויום הבחירות בישראל), והיא תהיה פתוחה עד ה-31 במרץ. בעמוד האינסטגרם של סוגנות החלל נכתב: "הצטרפו לכיתת מלחי הכוכבים שלנו וגלו אם יש לכם את מה שנדרש כדי להיות אסטרונאוטים".

View this post on Instagram

Need some space? We’ve got the job! ‍‍⁣ ⁣ We’re accepting applications March 2-31 for the next class of #Artemis Generation astronauts who will embark on missions to the Moon and Mars. Join our class of star sailors and find out if you have what it takes to #BeAnAstronaut → click link in bio. ⁣ ⁣ #NASA #Astronaut #InternationalSpaceStation #BestJobs #Space ⁣

A post shared by NASA (@nasa) on

בנאס"א אף שמים דגש על שיוויון מגדרי, והשאיפה היא לגייס נשים וגברים, כך שהראשונים לדרוך על הירח במאה ה-21 יהיו אישה וגבר יחדיו. 

נכון להיום, יש רק 48 אסטרונאוטים בנאס"א, ובסך הכל, מאז שנות ה-60, 350 אסטרונאוטים בלבד עברו את ההכשרה של סוכנות החלל האמריקאית - מה שהופך את התפקיד לאחד הנחשקים בעולם. בהתאם לכך, גם הקבלה אליו לא תהיה קלה בכלל ובין הדרישות ניתן למצוא- לפחות 1,000 שעות של הטסת מטוס קרב, תואר שני באחד ממקצועות המדעים, ההנדסה או המתמטיקה ובנוסף, שנתיים של עבודה כדוקטור באחד מהמקצועות האלו או לחילופין דוקטורט ברפואה או שילוב בתוכנית לימודים רשמית עבור טייסים.