בתקופה הכלכלית הקשה בה אנו נמצאתי בעקבות משבר הקורונה, נדמה כי רבים מאיתנו יסכימו להיכנס לכל משרה שיציעו להם כמעט. אמנם עם 20 אחוזי אבטלה, יש תחרות רבה על כל משרה וראיון העבודה הוא בהחלט ההזדמנות שלכם להוכיח את עצמכם ולבלוט על פני המתחרים; אך חשוב לזכור שראיונות עבודה הם גם ההזדמנות שלכם להכיר את המעסיק והחברה קצת יותר לעומק ולהבין האם המשרה והמקום בכלל מתאימים לכם.

אמנם לא מומלץ להיות בררניים מידי, בטח לא בזמנים כאלו, אבל מצד שני ברור שאף אחד מאיתנו גם לא מעוניין לעבוד אצל בוס נוראי שיהפוך את העבודה שלנו לסיוט. איך תזהו בוס כזה ותדעו להימנע ממנו? ג'יי. טי. אודונל, מומחית קריירה, עם נסיון של 15 שנה בגיוס ומשאבי אנוש, שייסדה ומנהלת אתר לייעוץ ואימון בנושאי קריירה, חשפה לאחרונה את הטיפ שלה בנושא, בסרטון טיק-טוק שזכה למליוני צפיות ועשרות אלפי שיתופים.

בסרטון מסבירה אודונול שעל מנת לזהות האם המנהל שמולך יהיה בוס גרוע עבורך, נדרשת שאלה אחת בלבד."כשמגיע תורכם לשאול שאלות בראיון העבודה, פשוט אמרו- 'ספר לי בבקשה על האדם המצליח ביותר ששכרת לעבודה אי  פעם, ומה הוא עשה שהפך אותו למצליח" ממליצה אודונול. הסיבה לכך, לדבריה, היא שהתשובה שתקבלו היא מה שאותו מעסיק באמת מחפש במועמד.

@j.t.odonnell

SIGNS A HIRING MAMAGER WILL BE BAD TO WORK FOR. ##careercoach ##interviewtips ##interview ##jobinterview ##jobs ##jobsearch ##jobsearchtips ##careeradvice #

♬ original sound - j.t.odonnell

אודונול מסבירה שאם הבוס מתאר את האדם הכי מצליח לדעתו, כעובד שמגיע מוקדם בבוקר, נשאר במשרד עד מאוחר, עובד בסופי שבוע, עונה על מיילים בכל שעה וזמין בטלפון בכל מצב- זה צריך להדליק לכם נורה אדומה. "השאלה הזו חושפת מה הבוס  באמת מעריך ומכבד ומה הוא מחפש", היא אומרת, "זה סוג ההתנהגות שהוא יצפה גם מכם ושתצטרכו לאמץ כדי לזכות להערכה, קידום או העלאה".

הסרטון זכה למאות אלפי לייקים ושיתופים ולאלפי תגובות אוהדות "זו אחת העצות הכי טובות ששמעתי", כתבה מגיבה אחת, "אני מנהלת משאבי אנוש כבר 20 שנה וז הבחנה מדוייקת ועצה פנטסטית" כתבה אחרת.