טיפ 1: לבחור בחברה עם אימפקט טכנולוגי משמעותי

"אני מאמין שאחת מאבני הדרך בקריירה של מפתחים צריכה להיות בניית טכנולוגיה שיש לה אימפקט משמעותי על העולם", אומר עמית פרויס, מנהל קבוצת הפיתוח של PowerFlex בחברת  Dell Technologies. "זו התנסות שלא רק משדרגת את היכולות, אלא מסבה גאווה וסיפוק".

"הטכנולוגיה שלנו תמכה בשינוי שעבר העולם בתקופה האחרונה, בעיקר בנושא המעבר של עובדים לעבודה מהבית", הוא מוסיף, "הגמישות של Software Defined Storage אפשרה לחברות ענק לעשות Scale-Out מאוד נרחב ומהיר של יכולות העיבוד והאחסון, תוך שימוש בשרתים סטנדרטיים, ובכך לתמוך בעבודה מהבית של מאות אלפי עובדים".

"מאוד כייף לעבוד בחברה שהיא מובילת שוק. Dell Technologies לדוגמה, היא מספר אחת בתחום ה-Private Cloud. זו הרגשה מדהימה לפתח פתרונות שהחברות הגדולות בעולם ממש מחכות לכל גרסה חדשה שלהם".

משרדי Dell Technologies בגליל ים (צילום: טל שחר)
משרדי Dell Technologies בגליל ים | צילום: טל שחר

טיפ 2: לנצל את מסלולי הלמידה וההתפתחות של החברה

כיום, חלק מחברות הטכנולוגיה מציעות לעובדיהן מסלולי למידה פנימיים, שהם מקצועיים מאד, מוכוונים לשוק הטכנולוגיה, מותאמים לשעות העבודה, וכמובן ניתנים ללא עלות. שווה לנצל את המסלולים האלה כדי לשדרג את הידע המקצועי והיכולות האישיות.

"בחברה שלנו, העובד והמנהל בונים יחד תכנית קריירה המותאמת לתשוקות וליעדים של העובדים והעובדות", מספרת הדר בטר אידן, יועצת בכירה ומנחת תכניות לפיתוח מנהיגות ב-Dell Technologies. "התכנית כוללת את התכנים והכלים המובילים בשוק - ולא מדובר רק בקורסים, אלא גם במשימות מאתגרות ומותאמות אישית, שמסייעות למימוש היכולות של כל אחד ואחת. כיוון שהלמידה היא בעדיפות גבוהה, אנחנו מקדישים ימים קבועים ללמידה".

"למי ששואפת לנהל, יש סדרת תכניות חדשניות לפיתוח מנהיגות, וכן מסלולי פיתוח ייחודיים למהנדסים בכירים. למי שרוצה להמשיך במסלולי הפיתוח וההנדסה, ההזדמנויות הן אדירות, כיוון שבDell יש מגוון תחומי טכנולוגיה, מפתרונות הדור הבא של אחסון מבוסס התוכנה ועד סייבר וסקיוריטי. בנוסף, Dell מעניקה מגוון כלים אישיים כמו פיתוח יכולת השפעה, פרזנטציה ומנהיגות, ועוזרת לעובדת לבנות את הנראות הארגונית שלה ולקדם את עצמה במסגרת הארגון", אומרת הדר. 

טיפ 3:  לכוון לעתיד

כדי לבנות קריירה לטווח הארוך בהייטק, כדאי לבחור בתחום שתואם לכיוון של השוק.

כיום, נראה שכל הדרכים מובילות לכיוון הענן. ארגונים גדולים הולכים לכיוון הטרנספורמציה הדיגיטלית, ועובדים על מערכות מבוססות ענן, המאפשרות להם להתמקד בבביזנס שלהם - כמו ברכב ליסינג, שבו רק נוסעים ולא מתעסקים במכאניקה שמתחת.

מרכז SOC במשרדי Dell Technologies   (צילום: שמשון אוסקר)
ההזדמנויות הן אדירות לעובדים: מרכז SOC במשרדי Dell Technologies בבאר שבע | צילום: שמשון אוסקר

"אני עובדת עם טכנולוגיות ענן, ועוסקת במייקרוסרביסים, SAAS, קוברנטיס, קונטיינרים, KAFKA ועוד", אומרת יונית וייס, מנהלת קבוצת פיתוח ב-Dell Technologies Cloud. "כל הטכנולוגיות החדשניות ביותר הן בסביבת הענן, ולכן אחת האופציות המומלצות למי שרוצה להיות הכי מעודכן, ולעבוד עם הכלים החדשים ביותר, היא לעסוק בטכנולוגיות ענן". 

טיפ 4: לבדוק את עבודת הצוות בארגון

כשבוחרים מקום עבודה, מה שחשוב הוא לא רק החברה, אלא בעיקר הצוות, שיהיה שם בשבילכם ברגעים הגדולים והקטנים ויסייע להתפתחות המקצועית שלכם.

"אנחנו מייצרים מודל שבו לכל עובד חדש יש Buddy (חונך) שמלווה את השילוב שלו בצוות", מספר לירן לויא, דירקטור הנדסת תוכנה בקבוצת PowerStore בחברת Dell Technologies. "בצוות שלי קלטנו לאחרונה 7 אנשים מסין והצלחנו לייצר מכולם צוות אחד. בתוך הצוות אנחנו שמים דגש על שיתוף מידע, אנשים מספרים על אתגרים והשאר מקשיבים ומעלים תובנות. בשגרה, אנחנו אוכלים יחד ארוחות בוקר ויש הפסקות קפה משותפות. אפילו בקורונה ערכנו הפסקות קפה וירטואליות ואירועים שונים. יש לנו אווירה סופר חברית וזה סייע לנו לשחרר לשוק בתקופה הזו את PowerStore - מוצר אחסון חדשני שהוא אחד ממוצרי הדגל של חברת Dell Technologies הגלובלית". 

"אחד הדברים המעניינים בעבודה בחברה גלובלית הוא שיתוף הפעולה הבין-תרבותי", אומר עמית פרויס. "יש לנו למשל צוות שמורכב מאנשים בישראל, ארצות הברית, הודו ורוסיה. כולם עובדים יחד באווירה מעולה ויש לנו גם הכשרות על עבודה בין-תרבותית כדי להעצים את שיתוף הפעולה".

צוות Dell Technologies בגליל ים (צילום: שרי מצפי)
"לכל עובד חדש יש Buddy (חונך) ב-Dell שמלווה את השילוב שלו בצוות" | צילום: שרי מצפי

טיפ 5: לאתר הזדמנויות וליזום

כדי לבנות קריירה מצליחה בהייטק, חשוב לזהות הזדמנויות, להיות אקטיביים וליזום. אך בפועל, עובדים רבים נוטים להתרכז במשימות שקיבלו ובמסלול המובנה וחוששים להעז ולהתנסות בבלתי-מוכר.

מורין מוזס, מנהלת הגיוס במרכזי הפיתוח של Dell Technologies בישראל וברוסיה, מציעה להרים את הראש מהשגרה, לאתר הזדמנויות, אתגרים או צרכים שיש בארגון ולהעלות הצעות מעניינות: "בארגונים גדולים, יש הרבה ידיים על כל פרויקט. שווה לזהות במה את טובה ולנווט לשם, כדי להשמיע את קולך. אם חסר לך ידע, תדאגי לרכוש אותו. אצלנו ב-Dell Technologies מעריכים אנשים שמשמיעים את קולם, ואלה האנשים שאנחנו מחפשים עכשיו, כשאנחנו בתנופת גיוס למגוון תפקידים מאתגרים".

"אחד ממנועי הצמיחה היעילים ביותר הוא Shadowing, כלומר לזהות עובד שמתאים להיות מנטור שלך וללוות אותך, שאתה יכול לסמוך עליו, להתייעץ איתו ולהצטרף אליו לפעמים לחצי יום עבודה", מוסיפה מורין. 

כאמור, העבודה היא לא הגורם היחיד שבונה הצלחה. חשוב לשים דגש על קשרים חברתיים בארגון, לא רק בארץ, אלא גם בחו"ל. יש מקרים שמקבלי ההחלטות הרלוונטיים אליך הם דווקא מעבר לים.

טיפ 6: לבחור מקום עבודה שממוקד בחדשנות

"אני מאמין שיש גבול עד כמה מפתח יכול להתקדם בקריירה ללא ביצוע של 

Design & Architecture והגשת פטנטים שיגנו על הפיתוחים", אומר לירן לויא. "אצלנו ב-Dell, למשל, מעודדים רישום פטנטים, מכשירים עובדים לכך וגם מתגמלים בבונוס על רישום פטנט".

"Dell מקדשת חדשנות", מספר לירן. "כשעובד חדש מגיע, לא משנה אם הוא צעיר או מנוסה - אם יש לו רעיון חדשני, אנחנו שמחים לנסות לעזור לרעיון להתממש. אצלנו משקיעים לפחות 20 אחוז מכוח האדם ב-Technical Roadmap, כלומר בחידושים, שיפורים ובחינת רעיונות חדשים". 

טיפ 7: ללכת על תפקיד עם אתגרים מרתקים

כשיש לך תפקיד שבא לך לקום בשבילו בבוקר, עם אתגרים ויכולת השפעה אמיתית, הביצועים שלך יהיו מיטיביים, ויסייעו לבניית הקריירה. לנוגה גרשון-ברק, Data Scientist בקבוצת הData Science Solutions בחברת Dell Technologies, יש תפקיד כזה בדיוק.

"כחלק מצוות הדאטה סיינס ב-Dell Technologies, אנחנו מפיקים תובנות מנתונים ומפתחים מודלים לחיזוי כדי לעזור לארגון לגדול ולהשתפר", מספרת נוגה. "מדובר במשימה שדורשת המון מחשבה והבנה של התהליכים העסקיים בחברה."

"החלק הכי מעניין בתפקיד הוא היכולת להשפיע על תהליכים ולשפר אותם באמצעות פיתוח מודלים מתוחכמים מבוססי למידת מכונה. תחום הדאטה סיינס צובר תאוצה בשנים האחרונות וניתן להשתמש בו במספר רחב של אפליקציות. כבר עכשיו בארגון שלנו נעשה שימוש בדאטה סיינס במגוון תחומים, והשיפור מאוד מורגש ומשמעותי."

משרד Dell Technologies בחיפה (צילום: טל שחר)
משרד Dell Technologies בחיפה | צילום: טל שחר

טיפ 8: להיות פעילים במיזמי התנדבות

פעילות בערוצי התנדבות מעניקה תחושה של עשייה ושמחה, ומעלה את הערך העצמי, מה שמקרין על כל מה שאתם עושים, כולל בקריירה. מעבר לכך, דרך הפעילויות, אתם מרחיבים את המעגלים החברתיים שלכם לאנשים שאחרת לא הייתם פוגשים – דבר שכמובן מגדיל את טווח ההזדמנויות שלכם.

"ב-Dell Technologies למשל, קיימות מספר קבוצות התנדבות, בנושאים כמו שוויון מגדרי, קיימות, שילוב ערבים בהייטק ובניית סביבה מכילה עבור הלהט"ב", מספרת יונית וייס. "אני אחת מהמובילות החברתיות ב-Mosaic, שזו קבוצת התנדבות לשילוב החברה הערבית בתעשיית ההייטק בישראל. הובלתי פרויקט שכלל קבוצה של צעירים בדואים, ולמדתי להכיר את הרצון העז של הצעירים לצאת מהסביבה המוכרת, עם סקרנות אינסופית ומוטיבציה גבוהה מאד להראות את היכולות שלהם ולקחת חלק בתעשייה".

לסיכום, שוק ההייטק בישראל הוא שוק תחרותי מאד, כך שחברות מוכנות לעשות הרבה כדי לגייס אליהן את העובדים החזקים והמוכשרים ביותר. אם תבנו את הערך שלכם ותעשו את הצעדים הנכונים, תוכלו להגיע רחוק בעולם הייטק, אולי אפילו יותר ממה שאי פעם דמיינתם.

נשמע לכם טוב? רוצים לבסס את עצמכם כבר עכשיו בעולם ההייטק? חפשו את ההזדמנות הבאה שלכם ב-Dell Technologies