עושים את רוב העבודה מהלפטופ ולא צריכים יותר מחיבור לאינטרנט בשביל לייצר הכנסה? גם אתם מרגישים שיקר לחיות בארץ, או סתם אוהבים לטייל כדי להחליף את הרקע גם במציאות ולא רק בפגישות זום? אולי הגיע הזמן שתהפכו להיות נוודים דיגיטליים.

"נוודות דיגיטלית" הוגדרה לראשונה כמונח כבר בשנת 1997, אך צברה תאוצה כמגמה חברתית כלכלית רק בעשור האחרון. בין היתר, היא מבוססת על התפתחות מהירה של אינטרנט ושירותי Wi-Fi, המאפשרים לכל אחד ואחת מאיתנו להתחבר לכל הכלים המקצועיים הרלוונטיים מכל נקודה בגלובוס.

במקביל, צעירים וצעירות הבינו שהם יכולים לשפר את מצבם הכלכלי, לגור במדינות עם יוקר מחיה נמוך יחסית ועדיין להתפרנס יפה מעבודות פרילאנס כמו קידום דיגיטלי, בניית אתרים, תכנות, עיצוב גרפי וכדומה. לבסוף, בעשור האחרון הצטרפה למגמה הזו גם חוויה של טיולים - וכך וקיבלנו מתכון בדוק לחלום של כל צעיר או צעירה בעולם: לטייל ולעבוד.

עצמאיים ואוהבים לטייל? למה שלא תעשו מזה כסף

עכשיו כל זה מקבל חותמת רשמית: בית הספר לנוודים דיגיטליים "לומדים ונוודים" נפתח בתל אביב, פרי שיתוף פעולה של רשת אברהם הוסטלס ו-Digitalent – בית הספר למקצועות הדיגיטל – אז יצאנו כדי לבדוק בשבילכם מה הדיבור.

"דיגיטל היום זה לא רק קריירה מקצועית, זה מיומנות שכל אחת ואחד צריכים בשביל להתקדם בחיים", מסבירה מאשה דשקוב, מייסדת ומנכ"לית של Digitalent. "לכן אנחנו נרגשים להביא חדשנות לתחום ההכשרה המקצועית ולהתחבר למגמה עולמית, שסוחפת צעירים וצעירות בכל רחבי העולם – נוודות דיגיטלית".

נוודות דיגיטלית (צילום: shutterstock By Farknot Architect)
להחליף את הרקע גם במציאות ולא רק בפגישות זום | צילום: shutterstock By Farknot Architect

"שילוב של למידה ומינגלינג"

לפי דשקוב, מטרת ההכשרה ברורה והיא "לאפשר לבוגרי התכנית לרכוש מיני-מקצוע שיהפוך אותם לפרילאנסרים בתחום מבוקש של שיווק דיגיטלי. כמו כן, התכנית תאפשר להם לצאת להרפתקה בינלאומית עם יכולת להתפרנס ממשהו שהם אוהבים והעולם צריך".

רשמים מהשטח מראים את גודל הפוטנציאל. אם שואלים למשל את נעמה כהן, מנהלת אברהם הוסטל ת"א, שומעים רק דברים טובים על המיזם ועל שיתוף הפעולה הנרקם: ״זוהי יוזמה המתאימה ברוח בחזון ובמהות לכל מה שאנחנו באברהם הוסטלס וטורס מייצגים".

"שילוב של למידה ומינגלינג, העמקה וחוויה חברתית ונוודים שהם קהל היעד שלנו – הכל משתלב ואני בטוחה שמי שייקח חלק בלמידה יצא נשכר", היא מסבירה. "בזכות התכנית הזו, המשתתפים והמשתתפות יסיימו לא רק עם מקצוע ביד אלא עם הכרויות וחוויות של תל אביב ושל השהות בהוסטל".

הדרך למקצוע דיגיטלי ב-5 ימים בלבד

בבית הספר Digitalent ובאברהם הוסטלס מצליחים לתת לנוודות דיגיטלית מענה מסודר מבחינת מקום, זמן, תכנית ואחריות מקצועית. ראשית, בנו שם יפה מאוד שבוע מרוכז של 5 ימים ו-4 לילות. השבוע כולל הכשרה מקצועית למיני-מקצוע, בניית צוותי עבודה, יזמות ונטוורקינג וכמובן חוויה של הכנות לטיול הגדול.

שנית, במסגרת התכנית ילמדו המשתתפים את אחד מהמקצועות הפופולאריים בעולם הנוודות: בניית אתרים ב-WIX, שיווק ברשתות חברתיות ויצירת תוכן שיווקי לאתרים.

למעשה, תכנית ההכשרה מתוכננת באופן שמאפשר בניית צוותי עבודה שיכולים לספק פתרון 360 לעסק המעוניין להקים אתר. מבחינתכם, המשמעות היא שניתן לממש את המיומנות המקצועית מיד בתום ההכשרה, גם בישראל וגם במהלך נוודות עתידית בתור פרילאנסרים.

דיגיטלאנט (צילום: יח"צ אברהם הוסטלס)
מיקום שנבחר בקפידה | צילום: יח"צ אברהם הוסטלס
דיגיטלאנט (צילום: יח"צ אברהם הוסטלס)
לתת לנוודות דיגיטלית מענה מסודר מבחינת מקום, זמן, תכנית ואחריות מקצועית | צילום: יח"צ אברהם הוסטלס

מתחילים בתל אביב ומסיימים איפה שרוצים בעולם

על מנת לסייע לבוגרי התכנית לממש את ההכשרה בשטח, דאגו מארגני התכנית גם לסדנאות יזמות וניהול עסק, למפגש עם נציג חברת Fiverr שיחשוף את המשתתפים להזדמנויות בתחוםGig Economy וגם מפגש אונליין עם מנהל קהילת Israeli Nomads, דין נמרוד, שכבר מחכה לכל הנוודים החדשים אי שם במזרח הרחוק. כמו כן, במהלך ההכשרה יוכלו המשתתפים ללוות עסקים אמיתיים ולבנות תיק עבודות ומיד בסיומה הם יקבלו תעודת הסמכה של Digitalent.

מיקום הפרויקט, אברהם הוסטל תל אביב, נבחר בקפידה בגלל האטרקטיביות שלו בקרב נוודים מכל רחבי העולם, אשר פקדו את ההוסטל עד לפני קורונה והיום מבוקש מאוד בקרב צעירות וצעירים ישראליים שאוהבים את המקום בזכות שילוב של חוויה חברתית ונופש בלב תל אביב במחיר נגיש. בינתיים, ההוסטל ערוך להכיל מאות רבות של משתתפים בו זמנית ובכל מקרה התכנית היא להרחיב את הפרויקט גם לסניפים נוספים של הרשת אברהם הוסטלס וטורס באילת, נצרת וירושלים.

דיגיטלאנט (צילום: יח"צ אברהם הוסטלס)
שילוב של חוויה חברתית ונופש בלב תל אביב במחיר נגיש | צילום: יח"צ אברהם הוסטלס

רוצים את זה קצר וקולע? השקת הפרויקט מתקיימת בתאריכים 4-8.7 עם מסלול הכשרה ממוקד בהיקף של 20 שעות אקדמיות וסדנאות נלוות.  תנאי השהייה הם חדרי דורם (לינה משותפת) עם מקלחת + ארוחת בוקר + תכנית חוויתית הכוללת יוגה, סדנאות בישול ובירה על הגג של ההוסטל. לנרשמים הראשונים מובטח מחיר השקה מוזל של 350 ש"ח לחודש * 12 תשלומים ללא ריבית. למידע נוסף והרשמה מהירה להשתתפות בפרויקט: https://tinyurl.com/kjrxjnwv

מי ידע שכל כך משתלם להיות נווד.