מה יקרה אם מישהו במקום העבודה יגלה שאתם מחפשים עבודה חדשה? החשש הזה גורם ללא מעט עובדים להישאר במקום העבודה הנוכחי שלהם, למרות שכבר מזמן הם לא חשים סיפוק מהעבודה, לא נהנים ממנה, לא מסתדרים עם המנהל הישיר או כל סיבה לגיטימית אחרת שמובילה למסקנה אחת – אתם צריכים להתפטר.

אז מה עושים? נשארים במקום עבודה לא מתאים, רק בגלל הפחד? ברור שלא. במקום זאת, אפשר כן לחפש באופן דיסקרטי ככל האפשר, כדי שהחיפוש יישאר מתחת לרדאר. כך תוכלו לשמור על תהליך דיסקרטי עד כמה שניתן:

אל תחפשו עבודה בשעות העבודה - במיוחד לא מהמחשב במשרד

כדאי להקפיד להפריד בין שעות העבודה לבין שעות חיפוש העבודה. ברוב החברות תיבות המייל של העובדים מנוטרות ומנהלים עשויים לדגום אותן מידי פעם – אגב, שימו לב שהוא עושה את זה לפלחוק. לכן, את חיפוש העבודה בצעו אך ורק בשעות שמחוץ לשעות העבודה מהמחשב האישי שלכם ואת קורות החיים שלחו מתיבת המייל הפרטית.

איך להיות פרודוקטיביים יותר בעבודה (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
לעולם אל תשלחו קו"ח למשרה פוטנציאלית כשאתם במשרד או מהמייל של העבודה | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

ציינו בכל מקום שרק אפשר שמדובר בחיפוש דיסקרטי

כדאי להדגיש את חשיבות השמירה על הדיסקרטיות בכותרת של המיילים שאתם שולחים, ובראש קורות החיים שלכם. כדאי גם להדגיש את הנושא בעל פה, בשיחות הטלפון עם חברות השמה או עם מעסיקים פוטנציאליים. אל תתביישו לעשות זאת – זה דבר מקובל בתחום.

אישה שומרת סוד (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
ציינו בכל הזדמנות שהחיפוש הוא דיסקרטי ושתעדיפו לשמור על חשאיות | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

אתם לא חייבים להגיד את שם מקום העבודה הנוכחי בקורות החיים

במקום לציין בקורות החיים את שם החברה המפורש, כתבו רק באיזה סוג חברה מדובר- בנק, חברת ביטוח, משרד ממשלתי או חברה קמעונאית. המידע הזה ישפוך אור על הרקע המקצועי שלכם מבלי להסגיר מידע ספציפי מידי, אם אתם מעדיפים שיישאר חשאי.

קריירה של 100 שנות ניסיון: ככה יראו קורות החיים של (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
בקורות החיים שלכם, אתם לא חייבים לנדב פרטים על מקום העבודה הנוכחי | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

השתמשו במדיה החברתית בחוכמה

הרשתות החברתיות הן כלי מעולה לחיפוש עבודה ממוקד: תוכלו להיעזר בהן לא רק כדי לאתר משרה, אלא גם כדי לגלות מי פרסם אותה - וכך לפנות אליו בהודעה ישירה. פניות ישירות מומלצות הרבה יותר מאשר שליחת קורות חיים בשיטת "שלח לחמך" כאשר מדובר בחיפוש דיסקרטי.

זכרו שאוזניים לכותל – שמרו את הקלפים לעצמכם

ככל שתספרו על חיפוש העבודה ליותר אנשים, כך יגבר הסיכון שהשמועה תעשה לה כנפיים. לכן, אם אתם רוצים לשמור על חיפוש דיסקרטי, זכרו שככל שפחות אנשים יודעים - ככה טוב יותר. הקפידו לא לספר לקולגות מהעבודה שאתם מחפשים עבודה חדשה, ובטח ובטח לא לכאלו שיכולים לנצל את המידע כדי להתחבב על הבוס.

מה לעשות אם גיליתי שריכלו עליי מאחורי הגב (אילוסטרציה: By Dafna A.meron, shutterstock)
השתדלו לא "להפיץ את הבשורה" שנמאס לכם - אין לדעת מי יהיה הראשון שישתלם לו להלשין עליכם לבוס | אילוסטרציה: By Dafna A.meron, shutterstock

אל תפנו למודעות דרושים אנונימיות

לא מעט מודעות דרושים מתפרסמות כחסויות ואין דרך לדעת מי החברה המגייסת שפרסמה את המודעה. במקרים הללו עדיף שלא לשלוח קורות חיים לפני שאתם מקבלים פרטים נוספים, שהרי את המודעה הזו אולי פרסמה החברה שבה אתם עובדים?

איך עונים על שאלות מעצבנות בראיון עבודה (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
מודעת דרושים אנונימית? היזהרו שלא תמצאו את עצמכם בסוף בראיון עבודה מול הבוס הנוכחי | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

היעזרו בחברות השמה

חברות השמה מבינות היטב את המורכבות של חיפוש עבודה דיסקרטי ויכולות לשמש עבורכם מעין סוכן מתווך מול החברות המגייסות.

איך לשרוד את השבוע הראשון בעבודה החדשה (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
היעזרו במתווך שידע לעשות עבורכם את העבודה ולשמור על דיסקרטיות | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

קבעו ראיונות בשוליים של יום העבודה

לא נעים להמציא תירוצים למנהל הישיר למה אתם שוב צריכים לצאת באמצע היום (כי שוב תיאמו לכם ראיון עבודה בשעה לא נוחה). נסו ככל האפשר לקבוע ראיונות מוקדם בבוקר או מאוחר בערב. אם אין ברירה, רכזו מספר ראיונות ביום אחד וקחו לשם כך יום חופש.

כך תגרמו לעובדים להרגיש בבית (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
השתדלו לקבוע את הראיונות בשעות קצה - שלא יפריעו לכם באמצע יום העבודה | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

עבדו בחיזוק הנטוורקינג והשתתפו במיטאפים ובאירועים מקצועיים

יש כיום מגוון רחב של אירועי מיטאפים וכנסים מקצועיים, המשמשים מקור מצוין להכיר אנשי מקצוע מקבילים לכם, לבנות רשת קשרים חדשה ולברר בעדינות על הזדמנויות עבודה פוטנציאליות. עשו לעצמכם מנהג: הקפידו כבדרך שגרה להגיע לפחות לכנס או מיטאפ אחד אחת לחודש או חודשיים.

עובדים יחד (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
דאגו למינגלינג קבוע עם קולגות בתחום מחברות אחרות | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

המשיכו לעשות את העבודה הנוכחית על הצד הטוב ביותר

כדי לא למשוך תשומת לב שלילית, חשוב להמשיך לשמור על עסקים כרגיל במקום העבודה הנוכחי. המשיכו להשקיע, אל תצאו מהעבודה מוקדם יותר מידי פעמים ברצף וגם הקפידו להגיע בזמן ולא לאחר או לקחת יותר מידי ימי מחלה.

5 טיפים להצלחה ביריד התעסוקה (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
אל תעוררו חשד והמשיכו לעשות את עבודתכם על הצד הטוב ביותר | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

לסיכום זכרו: בחיפוש עבודה דיסקרטי עושים את כל הפעולות הנדרשות מאחורי הקלעים, תוך הקפדה על שליטה ובקרה על התהליך. ובמקביל חשוב לעשות את המקסימום בכדי לשמור על הקיים – העבודה הנוכחית שלכם.

הכותב הוא סמנכ"ל שיווק קבוצת SQLINK