בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט בצעד יוצא דופן לאשר את השעייתו של עורך דין ששפך קנקן מים על עורך דין אחר במהלך פגישת גישור. מדובר בעורך דין שהוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירות של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ואיומים.

הסיפור התחיל כאשר עורך הדין הנאשם נפגש לפגישת גישור עם עורך דין אחר, במסגרת תיק גירושין של לקוחותיהם של שני עורכי הדין. בעיצומה של הפגישה, עורך הדין המתלונן שיגר הערה לעברו על עורך הדין השני. זה התעצבן, נטל לידיו קנקן מלא מים ואיים: "עוד מילה אחת אתה חוטף את הקנקן לפרצוף", המתלונן השיב לו: "אני רוצה לראות", והנאשם בתגובה הטיח בפני יריבו את הקנקן בפנים, לעיני המגשר ההמום. בעקבות התקרית האלימה, לעורך הדין המתלונן נגרמה חבלה בשפה והוא נזקק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

לשכת התביעות המשטרתית הגישה כתב אישום נגד אותו עורך הדין ובמקביל לשכת עורכי הדין הגישה לוועדת האתיקה של הלשכה בקשה להשעות את הנאשם באופן זמני. בין הדין החליט לקבל את הבקשה ולהשעותו באופן זמני עד לסיום ההכרעה בעניינו בהליך הפלילי.

הנאשם החליט להגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב ערעור נגד ועדת האתיקה על ההחלטה להשעותו. מתברר, שבית הדין הארצי של לשכת עורכי הדין דחה את בקשתו בעניין השעייתו ולכן הגיש את הערעור.

לדבריו, ההחלטה להשעותו ניתנה רק תשעה חודשים לאחר שהוגש נגדו כתב האישום הפלילי וכי ניתן להמתין עד להכרעת הדין הפלילית בעניינו ואז לקיים את הליך השעייתו. לטענתו, בית הדין הארצי לא בחן לעומק את חומר הראיות בתיקו ובסיכויי הרשעתו. עוד הוסיף כי "מדובר במעידה חד פעמית שהתרחשה בעידנא דריתחא".

השופט אביגדור דורות דחה את בקשתו וקבע כי ההשעיה שלו תישאר בתוקף עד לסיום ההליכים הפלילים בתיק התקיפה. השופט אף מתח ביקורת על עורך הדין המערער ובעיקר על הלשון הפוגענית שלו כאשר כינה בשמות גנאי את חברי הדין הארצי לערעורים של לשכת עורכי הדין ("שני קרקסים", "פושעים"), השופט ציין כי הוא "מבין שהיה בסערת רגשות ולכן מאחר והחליט לייצג את עצמו עליו לטעון את דבריו באיפוק המתבקש".

עורך הדין הושהה – כי חשף שהלקוחה בגדה בבעלה

במקרה אחר, עורך דין שחשף מידע אינטימי על לקוחה שלו הושעה לשלושה חודשים.

לפני כ-6, לקוחה הגישה תלונה לוועדת האתיקה של עורכי הדין נגד עורך דין שייצג אותו בהליך אזרחי. עורך הדין נדרש על ידי ועדת האתיקה להשיב על הטענות נגדו, ובמענה למכתב חשף כי הלקוחה שהתלוננה נגדו גילתה לו שיחסיה עם בן זוגה לא כתמול שלשום וכי היא בגדה בו והיא חוששת לספר לו על כך. הוא הגדיר את המתלוננת כמי שלוקה בנפשה.

לפני כשנתיים עורך הדין הורשע בוועדת האתיקה בטענה שהפר את החיסיון המקצועי הקיים בין עורך דין ללקוח והוא הושעה לשישה חודשים. עורך הדין הגיש ערעור לבית הדין הארצי של לשכת עורכי הדין, ותקופת השעייתו קוצרה לשלושה חודשים בלבד.

 

עורך הדין ערער על החלטה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, וציין כי ההתבטאות שלו מהווה הפרה של חובת הסודיות. השופט אביגדור דורות דחה את הערעור וכן את טענותיו של עורך הדין לפיו הלקוחה איימה עליו.