הייתם חושבים שעם חוזים ששווים מיליונים, בתים בכל רחבי העולם, מכוניות יוקרה בערימות בגראז' שבאחוזה, בגדי מעצבים כפיג'מה וחיי תהילה – הכוכבים יכולים היו לשבת על זרי הדפנה המוזהבים שלהם, עם קוקטייל טוב ביד ולנוח. מי צריך תואר? מי צריך ללמוד, מי צריך העשרה? תנו להם תסריט ביד או שתבקשו מהם להצטלם עם הליפסטיק החדש של מותג האיפור באינסטגרם והם מסודרים לשנתיים הקרובים. הם וגם ילדי ילדיהם.

אבל תופתעו לדעת שלא מעט שחקנים הגיעו לעולם המשחק בכלל מתארים שונים לגמרי ולבסוף התגלשו באלגנטיות לתפקיד שעשה אותם סטאר. הנה כמה מהמפורסמים החרוצים עם תארים מפתיעים במיוחד.

נטלי פורטמן, פסיכולוגיה

אמרו לכם כל הזמן: "לכו תלמדו, שייצא מכם משהו?", ובכן, גם ההורים של נטלי פורטמן חשבו כך וצדקו. פורטמן  הנפלאה אפילו הבריזה מהקרנת הבכורה של "מלחמת הכוכבים: אימת הפנטום" בו כיכבה כשהייתה בת 14 כי למדה לבחינות בתיכון. היו לה שני מאמרים שפורסמי בכתבי עת מדעיים עוד כשהייתה תיכוניסטית והיא סיימה את לימודי תואר ראשון שלה באונ' הרווארד בפסיכולוגיה. "אני מעדיפה להיות חכמה מאשר כוכבת קולנוע", אמרה פורטמן בראיון. כמה מזל שאפשר גם וגם.

רבל ווילסון: משפטים

הקומיקאית רבל וילסון היא לגמרי "לא רק בלונדינית". אמנם בליהוקיה היא לרוב משחקת את העפרון הכי לא מחודד בקלמר, אבל בחיים האמיתיים היא בעלת תואר במשפטים באוניברסיטת דרום ויילס. "הרבה אנשים מסתכלים עליי וחושבים שאני טיפשה", אמרה בראיון. "אבל לא! סיימתי את לימודי בבית ספר באוסטרליה שדומה להרווארד".

ליסה קודרוב, ביולוגיה

פיבי בופה וה"סמלי קט" שלה הם רק סיפור כיסוי. כוכבת "חברים" היא הבעלים הגאים של תואר בביולוגיה ממכללת וסאר ב-1985. ובדומה לווילסון, היא הוכחה שהדמויות הכי מטופשות ומקסימות על המסך הן המבריקות שיש. כאן היא מפזרת את השנקל שלה בנוגע לקורונה.

אשטון קוצ'ר: ביוכימיה

קבלו את אשטון קוצ'ר היפיוף והאידיוט מ"שנות ה-70'", רק שהוא הכי לא: השחקן סיים ביוכימיה באונ' איווה בשנת 1996 והסיבה שבחר בזה היא המרגשת בהחלט: בסופו של דבר, הוא רצה למצוא תרופה למחלת הלב של אחיו התאום, מייקל. אחיו נולד עם שיתוק מוחין ועבר השתלת לב במהלך חייו.

קן ג'ונג: רפואה

והנה הוכחה נוספת: הוא לסלי צ'או, הדמות ההזויה ב"בדרך לחתונה עוצרים בוודאגס", ובפועל עלינו לקרוא לו ד"ר קן ג'ונג. הוא בוגר לימודי רפואה, לא פחות! רופא מורשה שסיים את לימודיו ב-1990 באונ' דיוק. את תואר הדוקטור קיבל ב-1995 באוניברסיטת צפון קרוליינה. בקיץ שלפני תחילת לימודי הקפואה, הוא למד תיאטרון והחיידק דבק. אבל הרפואה נשארת במשפחה: אשתו היא רופאת משפחה והוא גם יצר, כתב והפיק את הסדרה "ד"ר קן". כמו כן, יש לו סרטוני יוטיוב עם שאלות מהבית שהוא עונה תחת כובע הרופא אבל לא חוסך בקללות. זה חמוד. 

קארי אנדרווד: תקשורת המונים

כוכבת המוזיקה הקאנטרית סיימה את לימודיה בהצטיינות באונ' נורת'איסטרן בשנת 2006 תואר ראשון בתקשורת המונים, בדגש על עיתונות. עם זאת, זכייתה במקום הראשון ב"אמריקן איידול" ב-2005 טרפה את הקלפים של חייה. היא בדיוק התחילה את סיבוב ההופעות הראשון שלה כשחזרה לאוקלהומה להשתתף בטקס הסיום שלה. עם זאת, היא סירבה לערוך ראיונות ביום זה על מנת שלא לגנוב את תשומת הלב מיתר הבוגרים במקום. היא מעולם לא ניצלה את התואר שלה, לפחות לא בקטע מקצועי. מצד שני, אם הזמרת הזו אינה עוסקת בתקשורת המונים, מי כן?

כריס מרטין: יוונית ולטינית

יש תארים שנועדו למלא את המיכל וסולן קולדפליי החליט שזה מה שהוא רוצה. מרטין סיים תואר ביוונית ולטינית באוניברסיטת קולג 'בלונדון ודומה שהדבר הכי טוב שיצא לו מהתואר הזה בקטע פרקטי ורווחי הוא שלושת חברי הלהקה, אותם פגש באוניברסיטה: וויל צ'מפיון (אנתרופולוגיה), ג'וני בקלנד (מתמטיקה) וגיא ברימן (שלמד הנדסה, אז אדריכלות, לפני שנשר). תודו שזה סיפור תואר מהמם.