עולם האופנה עומד במרכזם של לא מעט סרטים וסדרות. הוא נוצץ, מלא בתשוקה ויצירה ומנקז אליו כישרונות צעירים שרק מחכים להתגלות. הכניסה אליו, עם זאת, לא הכי פשוטה ומלאה במחסומים ולבטים שצריך לעבור ולפתור כדי להגיע למשרת החלומות. לכבוד סיום העונה של 'יש לה את זה', הדרמה שעוקבת אחר סטייליסטית צעירה, שכובשת בסערה את עולם האופנה, יצאנו לחפש את הקסם המקצועי הזה גם בחיים האמתיים, ומצאנו את הדלתות הכי מוצלחות שאפשר לפתוח כדי להראות שגם לכם יש את זה. איך עושים את זה? ב-5 צעדים פשוטים:

לעשות כותרות

משרדי יחסי ציבור המתמחים בתחום האופנה הם נקודת התחלה מעולה למי שרוצה להכניס רגל לתעשייה. העבודה בתחום הזה מספקת מבט חיצוני אך יסודי וייחודי אל התעשייה עצמה. התפקיד עושה סדר בפנים ובשמות שהופכים את התעשייה למה שהיא ומעניק היכרות עם התהליכים שמעצבים אותה וגם עם נותני הטון המרכזיים. ההכרות האינטנסיבית עם המותגים השונים פותחת צוהר אל עולם שלם של עשייה ואל מגוון ההיבטים שמלווים אותה – החל ממיתוג, בידול, פיתוח של מודלים עסקיים, יצירת באזז וחשיפה של המותג בפלטפורמות השונות.

 

דברים שפספסתם "יש לה את זה" (צילום: מתוך "יש לה את זה", שידורי קשת)
הסטייליסטים המובילים בתעשייה מושכים בלא מעט חוטים חשובים | צילום: מתוך "יש לה את זה", שידורי קשת

הכרות ברמת השטח

הסטייליסטים המובילים בתעשייה מושכים בלא מעט חוטים חשובים. הם מקיימים את הקשר העדין והמרתק שבין מעצבים ומותגים לנראות שלהם בגופי התקשורת השונים, ברשתות החברתיות וכמובן - בעובדה מול מפורסמים. לכל סטייליסט מוערך שעשה כברת דרך בתעשייה יש אסיסטנטים שמלווים אותו בעבודה צמודה, עבודה שמספקת היכרות מיוחדת עם האופן שבו עולם האופנה מתקיים ברמת השטח. העבודה עם הסטייליסט מספקת התוודעות מעמיקה עם הטרנדים הכי חמים בשוק, עם גופי ומותגי האופנה השונים, וכן מאפשרת דינמיקה קרובה עם דמויות מפתח בתעשייה. מכיוון שמדובר בעבודה אינטנסיבית, התחלופה של האסיסטנטים נחשבת לרבה ולא מעט סטייליסטים משתמשים ברשתות החברתיות כדי לאתר את הכישרון הבא. כל מה שצריך זה להיות עם היד על הדופק ולחכות להזדמנות שבפתח.

הדבר האמתי

ולפעמים, הדרך לליבה של התעשייה לא כזו ארוכה או תלויה לחלוטין בחסדי המזל הטוב, אלא אורגנית ובאה כחלק מהעבודה עצמה והשתלבות בתחום דרך הפרקטיקה. במותגי התכשיטים והשעונים Pandora וjackie-o ההשתלבות היא הדרגתית ומובטחת. ההכשרה המקצועית נעשית על חשבון החברה והקידום המקצועי נבנה באופן טבעי. העבודה מאפשרת היכרות מקרוב עם כל המגמות והטרנדים הכי חמים בתעשייה, היכרות עם פעילות אופנתית ברמה הבינלאומית ומסלול קרייריסטי עם אפשרויות קידום מובנות והעמקת ההכשרה שלב אחרי שלב. חושבת שאת מתאימה לתפקיד? בואו לשמוע פרטים נוספים.

מוכרת בפנדורה (צילום: חן גוטריימן)
קריירה בפנדורה - ההשתלבות היא הדרגתית ומובטחת | צילום: חן גוטריימן

שיעור בשיק

לפעמים העבודה הבאה השווה מחכה דווקא בסוף מסלול לימודים מקצועי. והוא אפילו לא חייב להיות ארוך; קורסים בתחום הסטיילינג והאיפור הם מקפצה מעולה להשתלבות בתעשייה. הם לא רק מעניקים כלים וידע מקצועיים שישמשו כל מי שרוצה לעשות את צעדיו הראשונים, הם גם מספקים אינטראקציה עם אנשי מפתח בתעשייה, דרכם אפשר להגיע למשרות שונות בשוק. מומלץ לבדוק אם מוסדות הלימוד וההכשרה מספקים גם שירותי השמה. הקשרים המקצועיים שנרקמים בסוף המסלולים השונים הם כאלו שלא כדאי לוותר עליהם.

מרושתים   

עולמות התוכן המקיפים את תעשיית האופנה רק הולכים ומתפתחים והרשתות החברתיות הופכות לחלק בלתי נפרד מהתעשייה. ניהול עמודי אינסטגרם ופייסבוק של רשתות או תפעול של בלוג או ערוץ יוטיוב אישי יכולים להוביל לעמדת מפתח משמעותית בתעשייה. היתרונות של עולמות הרשת ברורים ומפתים. הם מספקים דינמיות ואתגר להתחדשות מתמדת והעבודה בהם יכולה אף להוביל להתפתחות קרייריסטית ישירה ומוצלחת בתחום.

jackie-o (צילום: דודי חסון, יחסי ציבור)
jackie-o | צילום: דודי חסון, יחסי ציבור