הענף הישראלי של חברת המידע העסקי דן אנד בראדסטריט (Dun and Bradstreet) מפרסם הבוקר (ד') את הדירוג השנתי של 50 חברות ההיי-טק בעלות תנאי התעסוקה הטובים ביותר בישראל. במגזר התחרותי, המאבק על מהנדסים ומתכנתים איכותיים מחריף משנה לשנה - וכל תאגיד מבטיח "פינוקים" והטבות שונים כדי לגרוף את ההון האנושי הטוב ביותר.

כמו בשנה שעברה, נותרו סניפיהן הישראליים של גוגל ופייסבוק במקום הראשון והשני בהתאמה. למקום השלישי מזנקת מיקרוסופט הישר מהמקום ה-13 ב-2017. גם המקומות הרביעי והחמישי נותרו זהים לשנה שעברה, ובהם ניצבות אפל ישראל וויקס. אינטל, המדורגת בעקביות כאחד ממקומות העבודה הטובים במדינה, ירדה מהמקום השלישי אשתקד למקום השביעי השנה.

חברת הסייבר העולמית פאלו-אלטו נטוורקס נכנסה לראשונה לדירוג ונחתה הישר במקום ה-12. גם אמזון העולמית מתחילה להתקרב לדירוגיהן של יתר ענקיות הטכנולוגיה, וקופצת מהמקום ה-33 בשנה שעברה ל-22. בדן אנד בראדסטריט מציינים כי 64% מכלל החברות בדירוג הן ישראליות, בעוד 36% מהן תאגידים בינלאומיים.

משרדי פייסבוק (צילום: ShutterStock)
פייסבוק במקום השני | צילום: ShutterStock

הדירוג נערך על סמך שאלונים שנשלחו למנהלי כוח האדם בחברות ובו נבחנו ארבעה מדדים עיקריים: תנאי שכר, פיתוח קריירה, יציבות תעסוקתית וחוויית סביבת עבודה. עם זאת, דירוג תנאי העבודה עשוי להיות די שרירותי כשההבדלים בין ההצעות המפתות של חברות ההיי-טק כה קטנים.

על כן, בשיחה עם TheMarker אומרת אפרת שגב, סמנכ"לית פיתוח עסקי בדן אנד בראדסטריט, כי מדובר ב"מדד איכותני, המעניק ניקוד לתשובות, ולכן ישנו היבט סובייקטיבי". היא מודה כי תנאי השכר אינם "שובר שוויון, משום שאנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהשכר גבוה ויפה. אנחנו מסתכלים על התנאים הנלווים".

לדבריה, "בשנים קודמות ערכנו סקרים בשיתוף חברות השמה ומבקשים את חוות דעתם של עובדי היי-טק. לא התרשמנו שזה משהו שהיה גורם מבדל". בסופו של דבר, "בכל החברות ובעשירייה הפותחת בפרט התחרות מאוד צמודה. אפשר לראות את זה בתנודות בשנה החולפת".

כתבה זו פורסמה במקור ב-TherMarker

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך:

מדוע רוב החברות שהתברגו בחמישייה הפותחת הן בינלאומיות? שגב מסבירה כי "לחברות גלובליות יש מסורת סדורה של גיוס ושימור עובדים. למשל, היום לא מספיק מישהו שסיים בהצטיינות לימודים. אם הוא לא יתפתח, הוא מבין שהוא יהיה לא רלוונטי לתעשייה. הן יודעות שהן צריכות לאפשר הכשרה סדורה לאורך זמן ולגרום לעובדים להרגיש שגם אם הם באותה חברה, הם ימשיכו להתפתח".