שידורי קשת ואקט - איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה, חתמו לראשונה על חוזה המסדיר את תנאי העובדים בענף התקשורת במקצועות הרשומים באיגוד. בחתימתם על החוזה, קשת מכירה בתנאי ההסכם שנחתם ב-2008 בין איגוד המפיקים לאקט, ובעקבות כך קשת, או כל גוף הפקה המספק לה שירותי הפקה, יהיה מחויב לעבוד בהתאם לתנאים הללו.

בחתימתם על ההסכם, קשת הינה גוף השידור הראשון שפועל למען שמירת זכויות העובדים בתעשייה, שאינם מועסקים על ידה באופן קבוע או מועסקים על ידי מפיקים חיצוניים. {גילוי נאות: אתר mako שאתם קוראים בו עכשיו, הינו מבית שידורי קשת}. ההסכם המדובר כולל הסדרה של תנאי ההעסקה, הדן בין השאר בנושאים כגון תשלום, יחסי עובד-מעביד, שעות עבודה, חוזי סודיות, ארוחות והפסקות, ביטוח ועוד.

איגוד אקט הוקם ב-1989 ומונה כיום כ-730 חברים, מכל המחלקות הטכניות והאמנותיות של תעשיית הקולנוע והטלוויזיה. כחלק מפעולותיו פועל האיגוד לשיפור וקידום מעמדם המקצועי של חבריו במספר מישורים, הכוללים הסכמי עבודה ותנאי העסקה, ביטוח בריאות וכו'.

"אני מודה לשידורי קשת ולסמנכ״לית הרגולציה והתקשורת, טלי גורן, שהחליטו להרים את הכפפה ולפעול באופן אקטיבי למען זכויות העובדים", מסר איתמר אביטן, מנכ״ל אקט, "גופי השידור הינם הגוף המממן של ההפקות בישראל ועל כן עליהם להיות אחראיים כי זכויות העובדים בתעשייה לא נפגעות. החוזה הזה הינו פריצת דרך היסטורית עבור חברי האיגוד, ואנו מקווים כי גופי שידור נוספים יצטרפו ויכירו בתנאים ובזכויות העובדים".

"אנו נמצאים בימים מאתגרים", הוסיפה טלי גורן, סמנכ״לית רגולציה ותקשורת בשידורי קשת, "ערוצי השידור המסחריים סופגים הפסדים כבדים כתוצאה ממצב השוק המקומי ופעילותם של גופי ענק בינלאומיים שאינם מחויבים ליצירה ישראלית. בימים אלו אנו רואים חשיבות עליונה להוביל ולשמור על תעשיית התוכן המקומית, לעבוד בשיתוף פעולה תוך אחריות וערבות הדדית. למרות המציאות הכלכלית הקשה, אנו מאמינים ביכולתו של התוכן הישראלי בעתיד".