הקדמה הטכנולוגית, היוקרה והתנאים בתאגידים גדולים, גורמים לנו להישאר לעיתים "במקום הנוח", לא להחליף תפקידים, להימנע מאתגרים מקצועיים ומלהתקדם בקריירה שלנו.

אחד הפתרונות ליצירת אתגרים מקצועיים חדשים הוא לתפוס אומץ ולעבור בין תפקידים, לעיתים למקום קטן יותר, שם האחריות גדולה ולכל פעולה שלנו יש משמעות גורלית יותר. אז מתי מגיע השלב בו האתגר המקצועי הבא שלנו נמצא דווקא במקום אחר?

מהי הדרך הטובה ביותר לפיתוח הקריירה? זו שאלה שמטרידה את רובנו. נהוג להציג פיתוח קריירה כציר לינארי שבו מטפסים בסולם הדרגות, אבל האם זוהי הדרך היחידה? לעיתים קו הקריירה נראה כמו ספירלה יותר מאשר קו לינארי רציף.

ברוב הכמעט מוחלט של המקרים, מקום עבודה נוח לא תמיד תורם להתפתחות הקריירה שלנו. אנחנו יודעים יותר טוב מכל אחד אחר מתי אנחנו מגיעים למצב שעקומת הלמידה בתפקיד כבר איננה משמעותית כמו בהתחלה ועלינו מוטלת האחריות על קידום ופיתוח הקריירה שלנו. המנהלים, כמובן, אמורים לעזור, לכוון ולתמוך אבל על העובד להיות תמיד הגורם היוזם והמניע.

ברוב הכמעט מוחלט של המקרים, מקום עבודה נוח לא תמיד תורם להתפתחות הקריירה שלנו

עבודה בתאגידים גדולים - כמו גוגל או אמזון - יכולה להביא להמון יתרונות מקצועיים, להרחיב אופקים ולהעשיר את שק הקישורים שלנו. בנוסף, מעבר בין חברות או תפקידים גם כן מביא להתקדמות מקצועית ואישית ויכול לספק הזדמנות ללמידה וצמיחה.

זה כמובן מאד מפתה להתקבע על תחום מסוים או חברה אחת, זה נוח וזה מוכר, אבל העובדים היצירתיים ביותר הם אלה שהניסיון המקצועי שלהם מגוון, שיצא להם לעבוד בתעשיות ובחברות שונות ושחוו אתגרים שונים לאורך הקריירה.

לעיתים, על מנת לייצר אתגר חדש ולחוות ריגושים חדשים במקום העובדה, יש להצטרף למקום קטן יותר, שם העשייה משמעותית - כמו לקחת חלק בסטארט-אפ לדוגמה. שם ניתן להביא לידי ביטוי את כל הניסיון המקצועי שצברנו לאורך השנים, ולהיות חלק משמעותי בצמיחה של החברה.

שחר בן-חור, CCO vcita (צילום: Florin Calin ,  יח"צ)
שחר בן-חור, CCO vcita | צילום: Florin Calin , יח"צ

כאשר הגענו לאותו צומת דרכים, עלינו לחפש מקום אחר, כזה שאנחנו מאמינים בפתרון ובמוצר שהחברה מספקת ושאנחנו רוצים להיות חלק מהתנופה ומהצמיחה של אותה חברה - כך שיום אחד בזכות הקישורים שצברנו לאורך השנים, החברה הזו תהיה גדולה ופופולארית.

הניסיון שצברנו בארגונים גדולים מאפשר לנו לבנות תשתית יסודית ומבוססת לקראת התעופה הצפויה לחברה שהצטרפנו אליה בשלבים הראשונים שלה, כך שכאבי הגדילה יהיו קלים יותר והתהליך יעיל יותר.

אז נכון, המעבר מתאגיד גדול לחברה קטנה, אינו מעבר לינארי וקלאסי, אבל אותו מעבר חושף אותנו לאתגרים שונים ופותר בעיות שלא קיימות בתאגידים מבוססים. בנוסף, יש מגע ביותר תחומים מבעבר וקיים פידבק ישיר מהלקוחות במהירות שיא. 

אם תפסנו אומץ ועשינו את אותו מעבר, לא ניתן תמיד לדעת מה יהיה התפקיד הבא אחרי התפקיד הנוכחי שלנו, או איך הניסיון שאנו צוברים עכשיו ישרת אותנו בעתיד. אבל בדרך אנו מעשירים את הידע שלנו בעשרות מונים, ואולי ניסיון זה יביא אותנו למקומות טובים להם אנחנו מייחלים לעצמנו. ספירלה, זוכרים?

הכותב, שחר בן-חור, CCO vcita, עבד בגוגל במטה האירופאי בדבלין ובמטה המרכזי בקליפורניה. היה אחד המנהלים הראשונים של אמזון בארץ, לפני שחזר שוב לגוגל. כיום הוא מנהל את כל מערך המכירות, התמיכה והשותפים של vcita. נשוי ואב לארבע בנות.