ח"כ איילת נחמיאס ורבין, מהמחנה הציוני, התארחה בתכנית הבוקר של קשת וסיפרה על החוק החדש שיזמה, שמטרתו להתאים בין ימי החופשה של ההורים לימי החופשה של הילדים.

על פי ההצעה, יקוצר שבוע הלימודים במוסדות החינוך לחמישה ימים בלבד, ובכך ימי שישי יהפכו לימי חופשה על חשבון ימי החופש הגדול וימי האסרו חג, בהם מרבית ההורים נאלצים לעבוד בעוד מערכת החינוך בחופשה.

 

"מתי התחלתי להתפוצץ? בפסח האחרון - שלושה שבועות לפני הפסח יש חופש, אז יש ל"ג בעומר, אחרי זה אסרו חג של שבועות", מסבירה חברת הכנסת שבעצמה אמא לשלושה ילדים קטנים ומכירה את ההרגשה מקרוב, "מורים אומרים שהם לא מבינים את הפגיעה ברצף החינוכי, הם לא מבינים למה צריך את זה. והנה שוב 'אוגוסט האיום' בפתח, שבו בסופו של דבר המדינה חייבת להסתכל לפנים של ההורים ולהגיד 'אני פה כדי לעזור לכם לשרוד'".

במה מתבטאת האין עזרה, לעומת האירופאים למשל?

"אנחנו נמצאים במקום לא טוב לעומת אירופה. כשמסתכלים על העלויות של גידול ילדים למשל בגרמניה, שם המדינה מסייעת ב-46% מההוצאות הכרוכות בגידול ילדים, באמצעות הקלות במס או מתן שירותים שווי כסף".


ההצעה בהחלט מבורכת ויכולה להקל על ההורים, אבל יואב תהה מה הסיכוי שמשרד האוצר, שאמור לספוג את העלויות, ואירגוני המורים שיזדקקו להתאמות – יסכימו?

"אני ביקשתי להבין איך קובעים את לוח החופשות, מזה אנחנו מתחילים", הכריזה ח"כ נחמיאס ורבין, "יש אדם אחד שיושב במשרד החינוך וקובע את לוח החופשות".

"לפני 30 שנה לא היו מזגנים בכיתות, ולכן ביולי-אוגוסט היו יושבים בבית ולא לומדים, וכך זה התקבע בהסכמי עבודה – עכשיו לכי תחזירי את זה אחורה", הקשה יואב.

"בהסכמי העבודה לא מופיע לוח החופשות – וזה בדיוק העניין. צריך להושיב את המורים, את משרד האוצר סביב השולחן ולהסתכל להורים בעניים ולהבין שהם לא יכולים לעמוד בזה יותר", הכריזה חברת הכנסת.

יואב חזה שמהלך כזה עתיד לעורר את זעמם של ארגוני המורים, בשל הפגיעה בתנאי ההעסקה שלהם, ויוביל לבסוף לשביתה כללית של מערכת החינוך. ח"כ נחמיאס ורבין הדגישה כי המשא ומתן יתנהל ביחד עם המורים והוסיפה: "אל תהיו סקפטיים - העולם השתנה באופן דרמטי, כולם יוצאים לעבוד וכבר מזמן לא חוזרים כל יום ב-14:00 הביתה לילדים. בואו נתחיל במשהו לא דרמטי – להוריד את האסרו חג, ומשם נתקדם".