אפליקציית TikTok, שהפכה בשנה האחרונה לחביבת דור ה-Z, בודקת אופציות נוספות לשדרוג חווית המשתמש, שיכללו כלי שיאפשר למותגים שונים לגייס עובדים דרך האפליקציה, כך מפרסמים באתר אקסיוס.

תוכנית הפיילוט, שטרם פורסם מתי תושק, נועדה לעזור למשתמשים למצוא עבודה דרך אפליקציית טיקטוק ולהתחבר לחברות המעוניינות לגייס מועמדים. בימים אלו החברה בודקת את ייתכנות השירות מול מספר מצומצם של חברות, כאשר כמה מותגים גדולים כבר נשאלו לגבי ההשתתפות בפיילוט.

יש לציין שלפי הפרסומים, הפלטפורמה לא תהיה מוצר שישולב בתוך TikTok עצמה, אלא דף אינטרנט נפרד שיהיה נגיש דרך האפליקציה, שם מותגים יוכלו לפרסם מודעות דרושים שונות, כאשר המשתמשים יוכלו לפרסם את קורות החיים שלהם באמצעות סרטון TikTok, כמתבקש.

האפליקציה תבקש מהמועמדים לפרסם את סרטוני קורות החיים שלהם בפרופילי ה-TikTok שלהם, מה שיעזור להם לקדם את סיכוייהם להתקבל וכן יסייע בפרסום השירות החדש.

הדור שמתשמש באפליקציה גדל - ועכשיו הוא מחפש עבודה

"טיק טוק היא פלטפורמה מצוינת בתהליך הגיוס, בייחוד לתפקידי ג'וניור, בהם הניסיון שנצבר בקורות החיים התחלתי וראשוני יחסית", אומרת רותם עוז מנהלת גיוס ב-Chegg Israel. "טיקטוק מאפשרת לאותם צעירים חסרי ניסיון להביא את עצמם, את היכולות הבינאישיות שלהם ואת והייחודיות והתשוקה שלהם לידי ביטוי, שקורות החיים ה'רגילים' לא משקפים".

"עם זאת, יש לקחת בחשבון, שסרטון טיק טוק שלא יתאים לתרבות הארגונית של החברה המגייסת עלול לפגוע בסיכויי המועמד להתקבל לתפקיד המבוקש", היא מסייגת, "בגדול, כדי להגיע לקהל היעד הזה חשוב שאנחנו מנהלות הגיוס בחברות נהיה פתוחות לפלטפורמות הפופולאריות ולרשתות החברתיות בהן הוא נמצא".

 "באבולוציה של רשתות חברתיות ומתוך התחרות שביניהן, הרשתות מחפשת שווקים חדשים להתרחב אליהן", מסביר פרופ' מוטי נייגר, חוקר מבית הספר לתקשורת באוניברסיטת בר-אילן, "העובדה שטיקטוק מבקשת להתרחב לשוק גיוס העובדים לא צריכה להפתיע במיוחד, בעיקר כשהדור שמגיע למשרות הראשונות בעולם העבודה גדל עם האפליקציה ויודע להשתמש בה. מול רשת ותיקה כמו לינקדאין, שמציעה פרישה סולידית של קורות החיים, השימוש החדש בטיקטוק יכול להיות דרך יצירתית ומזמינה לצפייה בניסיון המקצועי שרכשו מועמדים. יחד עם זאת, נראה שזה מתאים במיוחד למקצועות שמעורבת בהן יצירתיות וחדשנות, ולמעומדים ומועמדות שידעו לארוז את קורות החיים שלהם לדקה קצבית ומעוררת עניין".