הצצה לתלוש המשכורת של מאפייני ומעצבי UX/UI: בעולם שבו החשיבות של חווית המשתמש באתרים ובאפליקציות היא עליונה, הביקוש למעצבים של הפלטפורמות הללו גבוהה מאוד - והשכר בהתאם. בסדרת כתבות של החדשות online ואתר AllJobs, נספק מדי שבוע הצצה לתלוש שכר של עובד במקצוע אחר, ולנתונים שמצביעים על פערים בין המינים ובין הפריפריה למרכז. פרק 14: מאפייני ומעצבי UX/UI

כמה מרוויחים מהנדסי תוכנה?
כמה מרוויחים עורכי דין?
כמה מרוויחים עובדי שירות לקוחות?
כמה מרוויחים קופאים וקופאיות?
כמה מרוויחים עובדים סוציאליים?
כמה מרוויחים רוקחים?
כמה מרוויחים מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה?
כמה מרוויחים מנהלי שיווק?
כמה מרוויחים מנהלי רשתות חברתיות?
כמה מרוויחים רואי חשבון?
כמה מרוויחים אדריכלים?
כמה מרוויחים גרפיקאים?
כמה מרוויחים מאבטחים?

מנתוני מיזם "כמה אתם שווים" - מתחם השכר של AllJobs, בו השתתפו למעלה מ-270 אלף גולשים, עולה כי השכר הממוצע (ברוטו) למאפייני ומעצבי UX/UI הוא 13,605 שקלים. גם במקצוע הזה קיימים פערי שכר בין גברים לנשים - והם משמעותיים: מעצב גבר ירוויח 15,090 שקלים בממוצע - ואילו אישה תשתכר כ-3,000 שקלים פחות - 12,340 שקלים בממוצע בלבד.

גם אזור העבודה משפיע על גובה השכר: במרכז תרוויחו 14,090 שקלים בממוצע כמעצבי UX/UI, בשרון - 14,060 שקלים, בשפלה - 13,650 שקלים, בצפון - 12,220 שקלים, בירושלים - 11,500 שקלים ובדרום - 11,470 שקלים בממוצע בחודש.

מספר המתחרים על כל משרה בתחום עלה דרמטית

ככל שתצברו ותק במקצוע הזה - תרוויחו יותר, והמשכורת יכולה להגיע כמעט ל-20 אלף שקלים בחודש בממוצע: בשנה הראשונה, השכר יעמוד בממוצע על 9,980 שקלים, בין שנתיים ל-4 שנות ניסיון יניבו 12,460 שקלים, אחרי זמן של 5 עד 8 שנות ותק תרוויחו 16,500 שקלים - ועם ניסיון של 9 שנים ויותר במקצוע תשתכרו כ-18,630 שקלים בממוצע.

מעצבי UX/UI (צילום: rf123, חדשות)
צילום: rf123, חדשות

בשנים האחרונות ישנה עלייה גדולה במספר המתחרים על כל משרה בתחום: בשנה שעברה התחרו 26 מועמדים על כל משרה פנויה, זאת בהשוואה ל-11 בלבד לפני 3 שנים. בשנה שעברה היו 1,576 משרות מוצעות בתחום עיצוב UX/UI.

"מאפייני או מעצבי UX/UI הם אלו שאחראים על אפיון ועיצוב האתר, הם למעשה 'מנתחים' את ה'מסע' שעובר גולש באתר וכך יודעים כיצד נכון להציג את המידע מבחינה ויזואלית על פי זרימה טבעית וטובה יותר", מסבירה עינב בוימפלד, מנהלת תוכן ומחקר ב-AllJobs. 

"בעולם שבו שולטים אתרים ואפליקציות - אין דבר חשוב יותר מחווית משתמש. גם במקרים בהם הם מורכבים - הם עדיין צריכים לספק למשתמש ערך ולהיות קלים, נוחים, ונעימים לשימוש", היא מוסיפה. "האנשים שאחראים על חווית המשתמש הם אלו שיקבעו במידה רבה את הצלחתו או כשלונו של אתר או יישום ויהוו את הבסיס להחלטה של המשתמש, האם להפוך ללקוח קבוע".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו