ההסתדרות משיקה בימים אלו תוכנית ייחודית בשם "לומדים ומתקדמים", שמטרתה לפתוח לעובדים ולעובדות דלת לעולם ההשכלה הגבוהה.

התוכנית נועדה להנגיש לחברי ולחברות ההסתדרות את מערך ההשכלה, לפתח מיומנויות ולייצר אופק התקדמות במקום העבודה. כאשר במסגרתה יוכלו הזכאים ללמוד במגוון מוסדות מובילים בתנאים ייחודים ובסבסוד ההסתדרות.

בתוכנית מוצעים מגון קורסים לרכישת מקצוע ושפה, דרך לימודי תעודה להנדסאים ועד מסלולים ייעודיים לתואר ראשון ושני במגוון תחומים. בין הקורסים שכבר עכשיו מופיעים באתר "לומדים ומתקדמים" תוכלו למצוא לימודי תואר במינהל עסקים, בניהול מערכות ציבוריות או במשפטים, קורסים בתחומי מחשוב, סייבר, גישור, פיתוח מקצועי וניהול וכן לימודי שפות והכשרת דירקטורים.

"לומדים ומתקדמים" מיועדת לטווח רחב של גילים: היא מציעה אופציות אטרקטיביות גם לצעירים שמתחילים את דרכם בשוק העבודה ומעוניינים ללמוד תואר ראשון, וגם לעובדים ותיקים שרוצים להגדיל את סט הכישורים שלהם ולהרחיב את הידע. בין היתר מציעה התוכנית לימודי תעודת הנדסאי בתחומים שונים במחיר סמלי וקורסים מקצועיים בהנחה של עד 60%. יש אפילו הצעות לאלה שקרובים ליציאה לפנסיה ומעוניינים להשתלב בקורסי תכנון פרישה.

"בכל שנותיי כאיש מקצוע וכמנהיג עובדים תמיד האמנתי שהאפשרות להשלים השכלה ולהרחיב את הידע יכולה לפתוח דלתות בעולם העבודה, להביא לשדרוג מקצועי ולהבטיח עתיד טוב יותר", אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שיזם את הקמת התוכנית, "כמי שעומד בראש הארגון שהוא ביתם של כלל העובדים והעובדות בישראל, אני גאה בתוכנית אשר תאפשר לאנשים לצמוח, להתפתח במקום העבודה לתפקיד מתקדם ולזכות בשכר מתגמל יותר – אבל לא פחות מכך, גם להתאים את הכישורים המקצועיים שלהם לרוח התקופה". את הפרויקט מוביל מנכ"ל ורמ"ט יו"ר ההסתדרות עו"ד אופיר אלקלעי.

"שוק העבודה אינו מפסיק להתפתח, להשתנות ולהפוך יותר ויותר טכנולוגי, לכן עובד שרוצה לשמור על מקום עבודתו ולהתפתח, חייב להיות כל הזמן בתהליכי למידה והתפתחות - אישית ומקצועית", אומרת מנהלת מערך ההדרכה וההשכלה בהסתדרות, המנהלת את תוכנית "לומדים ומתקדמים" מירי שטח. "אני משוכנעת שהקורסים, ההכשרות המקצועיות והתארים שבתוכנית, במחירים המסובסדים ובתנאים הייחודיים שלנו, יקנו יכולות חשובות הן לעתיד התעסוקתי והן לאופק האישי".