הצצה לתלוש המשכורת של גרפיקאים: זה מקצוע שהדרישה אליו הולכת וגוברת, ודאי בעולם דיגיטלי ששם דגש על חווית המשתמש. בסדרת כתבות של החדשות online ואתר AllJobs, נספק מדי שבוע הצצה לתלוש שכר של עובד במקצוע אחר, ולנתונים שמצביעים על פערים בין המינים ובין הפריפריה למרכז. פרק 12: גרפיקאים  

כמה מרוויחים מהנדסי תוכנה?
כמה מרוויחים עורכי דין?
כמה מרוויחים עובדי שירות לקוחות?
כמה מרוויחים קופאים וקופאיות?
כמה מרוויחים עובדים סוציאליים?
כמה מרוויחים רוקחים?
כמה מרוויחים מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה?
כמה מרוויחים מנהלי שיווק?
כמה מרוויחים מנהלי רשתות חברתיות?
כמה מרוויחים רואי חשבון?
כמה מרוויחים אדריכלים?

מנתוני מיזם "כמה אתם שווים" - מתחם השכר של AllJobs, בו השתתפו למעלה מ-270 אלף גולשים, עולה כי השכר הממוצע (ברוטו) לגרפיקאים הוא 7,470 ש"ח. גם במקצוע הזה קיימים פערי שכר בין גברים לנשים, אולם הם לא גדולים: בעוד שגרפיקאי ירוויח 7,750 ש"ח בממוצע, גרפיקאית תשתכר 400 שקלים פחות - 7,350 ש"ח.

גם אזור העבודה משפיע על גובה השכר. במרכז ובשרון תשתכרו הכי הרבה בתפקיד גרפיקאי: במרכז תרוויחו 7,850 ש"ח בממוצע ובשרון 7,820 ש"ח. בשפלה תשתכרו 7,200 שקלים, בירושלים 7,150 שקלים, ובאזורי הצפון והדרום - 6,800 שקלים בממוצע.

אלפי משרות גרפיקאים בשנה, עלייה בביקוש

וכמה תרוויחו במקצוע הזה ככל שתצברו בו ותק? בשנה הראשונה תרוויחו בממוצע 6,750 שקלים, בין שנתיים ל-4 שנות ותק יניבו שכר של 7,280 שקלים, 5-8 שנות ותק שוות שכר חודשי של 7,680 שקלים ועם ניסיון של מעל 9 שנים כגרפיקאים תרוויחו בממוצע 8,520 שקלים.

"עיצוב - חלק בלתי נפרד מהחוויה" (צילום: חדשות)
"עיצוב - חלק בלתי נפרד מהחוויה" | צילום: חדשות

ולמרות שהשכר לא מתגמל במיוחד, אלא אם כן מדובר במקומות עבודה ספציפיים שבהם השכר גבוה יותר באופן משמעותי - גם לגרפיקאים, מספר המשרות בתחום נמצא בעלייה. בשנת 2017 התמודדו 29 אנשים על כל משרת גרפיקאי/ת פנויה. בשנה ישנן כ-4,816 משרות מוצעות של גרפיקאים.

"בעולם שבו שולטים אתרים ואפליקציות, אין דבר חשוב יותר מחווית משתמש", מסבירה עינב בוימפלד, מנהלת תוכן ומחקר ב-AllJobs. "עיצוב הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה הזו ולכן יש היום דרישה הולכת וגוברת למעצבים גרפים טובים".

"אנחנו חיים בעידן דיגיטלי, שבו גם לעסקים שאינם אינטרנטיים - יש נכסים דיגיטליים (אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק) והם זקוקים לאנשי מקצוע שיבנו, יעצבו ויתחזקו אותם", היא מוסיפה. "חלק מהגרפיקאים מועסקים כשכירים בחברה, וחלק בוחריםב קריירה עצמאית, מבוססת פרויקטים".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו