מכתב שהגיע לאחרונה אל שולחן נציב שירות המדינה מוכיח עד כמה האיזון בית-עבודה הפך לחלק משיח ער במשרדי הממשלה. החתומות על המכתב הן מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים, ויערה מן, האחראית על התעסוקה בשדולה, וכותרת המכתב היא: "גיבוש מדיניות לגבי מועד קביעת ישיבות בכלל משרדי הממשלה".

המכתב נשלח בעקבות הנחיה שפירסמה מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, הקובעת כי בימים שלישי וחמישי בכל שבוע לא יתקיימו פגישות במשרד התחבורה לאחר השעה 15:00, במטרה לאפשר לעובדים ולעובדות לאזן בצורה טובה יותר בין חיי העבודה לחייהם האישיים.

לטענת כותבות המכתב, מדובר בהנחיה המהווה צעד ראשון ומשמעותי בשינוי תמונת המצב הנוכחית, שפוגעת בנשים ובגברים כאחד. לדיבריהן המהלך יכול לא רק להפחית את הפגיעה בנשים שיוצאות מוקדם ממקום העבודה, אלא גם לעודד גברים לצאת מוקדם פעמיים בשבוע, ובכך לשנות את האיזון שמקיימים כלל העובדים בין חיי העבודה לבין חייהם האישיים.

הכותבות מדגישות כי מובן שהחלת ההנחיה על כלל משרדי הממשלה אין משמעה כפיה של עובדות ועובדים לצאת מוקדם מהעבודה, והיא מתייחסת אך ורק לאיסור על קביעת ישיבות בזמנים המפורטים בה - במודל שניתן לראות כמאוזן בהתחשב בתרבות העבודה הנוהגת כיום.

שדולת הנשים מאמינה כי החלת המהלך שמקדמת מנכ"לית משרד התחבורה על השירות הציבורי בכללותו, יגרור שיפור משמעותי באיכות החיים של כלל העובדים והעובדות, ויתרום לצמצום פערי השכר בין גברים לנשים. זאת ועוד, לעמדת השדולה, המגזר הציבורי יכול אף להוות דוגמא ולהוביל שינוי ואימוץ של נורמות נכונות יותר בכל הקשור לאיזון בין עבודה לבית במשק כולו.

יצוין כי לא רק במשרד התחבורה כבר אימצו את הנוהל החדש. כפי שנכתב לאחרונה ב-TheMarker, גם במשרד התיירות נקבע "שני חופשי", שבמהלכו לא יתקיימו פגישות אחרי השעה 15:00. בנוסף, באיגרת ששלח מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, לפני חג הפסח, הוא הדגיש את נושא "שלישי משפחתי", כמו גם מהלכים מתוכננים נוספים המיועדים לחיזוק האיזון בין הבית לעבודה.

הכתבה פורסמה במקור באתר The Marker

מרקטווץ': טראמפ היה יכול להיות עשיר פי 5 אם פשוט היה משחק גולף כל חייו במקום לעשות עסקים

פאלו אלטו נטוורקס של ניר צוק בין 25 החברות עם המשכורות הגבוהות ביותר בארה"ב