תמיד ידענו שמתח ולחץ יכולים לגרום לנו לדיכאון ואפילו למחלות, ועכשיו יש לזה אפילו גושפנקא מדעית: במחקר חדש שנערך בפקולטה למנהל עסקים בהרווארד, נמצא כי רמות סטרס גבוהות בעבודה גורמות לחולי ולתמותה בדיוק כמו עישון פסיבי. מפחיד אה?

לא צריך להיות ראש הממשלה כדי להרגיש תחושת לחץ בעבודה, כמעט כולנו יכולים להעיד שחווינו על עצמנו אחד או יותר מגורמי הסטרס הבאים: חוסר ביטחון תעסוקתי, סביבת עבודה תובענית, שעות עבודה ארוכות, קונפליקט חלוקת השעות בין המשפחה והעבודה.

עוד בלימודים וקריירה:

יש מקומות עבודה שכבר הפנימו את הבעיה ומצאו דרכים יצירתיות להתמודד עם אווירת הלחץ בקרב העובדים. פאולה וליאון רוזנברג אירחו הבוקר בתכניתם "קיץ בריא" את מנכ"לית חברת 'מירב הכושר', מירב אטגדי, העובדת עם חברות שמעוניינות לעזור לעובדים להתגבר על הסטרס.

"אנחנו מקימים קליניקות בתוך חברות הענק, קליניקות של טיפולים הוליסטיים, ממש בתוך הבניין של החברה", מספרת אטדגי ומונה את מגוון הטיפולים שכבר יצא לחברה שלה לספק, החל מפינוקים כמו מסאז'ים לעובדים ועד לספורט אתגרי כמו סנפלינג על קירות המשרד.

מה האינטרס של הבוס להתמודד עם הסטרס שלכם?

אם תהיתם עד כמה באמת חשובה למנהלים רווחת העובד, אטדגי מדגישה את האינטרס המובהק של אותן חברות ששוכרות את שירותיה: "עובד שמרגיש טוב יותר הוא יעיל יותר. עובד שמח יש לו תפוקה מוצלחת יותר, והוא גם יותר בריא באמת, ואז הוא מחסיר פחות ימי עבודה".

ועם כל הרצון הטוב להפוך לעובדים טובים יותר, לפאולה היה חשוב להדגיש את הלקח העיקרי שכדאי שנלמד מהמחקר: "להלחם בסטרס זה לא רק למען מקום העבודה שלכם, זה בשביל שאתם תוכלו להמשיך לחיות". הבנתם? אז בלי לחץ.

>>עוד בלימודים וקריירה: מתלבטים מה ללמוד? המומחים שלנו מחכים לייעץ לכם בחינם>>