מי מאיתנו לא היה רוצה לשבת כל היום ולשחק בטלפון ובסוף החודש עוד לקבל על זה משכורת (לא רעה בכלל), כולל תן ביס, תלושים בחג ושלל הטבות? כנראה שכולנו. יש כאלו שגם באמת עושים את זה למחייתם, והם חיים בינינו.

לפני שתטענו שמדובר ביחידי סגולה. נבהיר שלא מדובר רק בגיימרים מקצועיים, אלא גם בעובדים בשלל חברות ושנות, כמו אלו העוסקות בפיתוח משחקים ואפליקציות למשל, שכחלק מהתרבות הארגונית נדרשים להיות מעודכנים בכל הפיצ'רים והמשחקים החדשים שמוציאה החברה – וזה אומר בדיוק את מה שאתם חושבים: לבדוק בעצמם איך המשחק החדש.

"אנחנו מפתחים משחקים שיוצרים הנאה אצל השחקנים שלנו, ומאמינים שהדרך ליצירת משחקים כיפיים מתחילה בבית, אצלנו", מספרת מעין אייזנר רוזנמן, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-SciPlay, "מהסיבה הזו בדיוק אנחנו מתבלים את כל הפעילות שלנו בכמה שיותר פאן, משחקיות ואקשן".

אז מה כל כך מיוחד בעבודה בחברות מהסוג הזה? ביקשנו מאייזנר רוזנמן שתיתן לנו כמה דוגמאות שיהממו אותנו. והיא בהחלט סיפקה את הסחורה:

  1. משחקים, והרבה
    "כבר ביום הראשון בעבודה אתה מקבל משימה חשובה מאוד: להוריד את המשחקים של החברה ולשחק", היא פותחת, "המטרה היא שכל העובדים קודם כל יתנסו במשחקים שלנו ויראו ממה הם הכי נהנים, וכך יבינו יותר טוב מה אנחנו עושים ולמה. חשוב לנו שהם יכירו את כל הרבדים של המשחק, את החוויה הכללית ואת ההפתעות שבדרך, ומכך גם יוכלו להציע רעיונות לשדרוג מהחוויה האישית שלהם. בסופו של דבר אנחנו מאמינים שמה שגורם לנו הנאה יגרום לשחקנים שלנו הנאה".
  2. עובדים כדי שלאחרים יהיה נטו כיף
    "אחד מהדברים המגניבים בעבודה שלנו, היא שהעבודה שלנו עושה כיף לאנשים אחרים, היא התחביב שלהם והדרך שלהם להירגע משגרת היום", מספרת אייזנר רוזנמן, את מה שבהחלט לא מעט אנשים שעוסקים בתרבות הפנאי יכולים להעיד עליו.

    ובניגוד לרוב החברות שעוסקות בתרבות הפנאי שספגו מכה אנושה בשנה האחרונה, כמו גם עולם התרבות שרק כעת חוזר אט אט לפעילות אחרי תקופה של הדממה, דווקא בתחום הגיימינג הקורונה עשתה רק טוב - כאשר תושבי כל העולם נדרשו להתבצר בבתיהם, ורבים מהם מצאו נחמה במשחקי אונליין. לצד הביקורת הרבה הנשמעת בגנות הריבוי במסכים שמשפיעים לרעה, בעיקר בקרב בני הנוער, אייזנר רוזנמן מדווחת על מגמה הפוכה ומעודדת: "מאז שפרצה הקורונה, משחקים הפכו לגורם משמעותי בשיפור מצבם הנפשי של אנשים, ואכן, אנחנו מקבלים המון הודעות תודה על כך מהשחקנים שלנו בתקופה הזו. אפילו בסקר שערכנו בקרב שחקני אחד המשחקים שלנו, Jackpot Party, עלה שרובם המוחלט משחק יותר מאז שהחלה המגיפה, כיוון שלטענתם המשחק סיפק להם בידור, רוגע והפוגה מהמצב. אין כיף גדול מזה והתוצאות חיממו לנו את הלב".
  3. מתחרים אחד בשני - כי זה חלק מהמשחק, תרתי משמע
    "כל מי שעובד פה אוהב אקשן, אוהב את הריגוש שבגיימינג ואת תחושת הניצחון. שחקנים במלוא המובן", היא מתארת. מה שככל הנראה מסביר את היצר התחרותי הגבוה של רוב עובדי החברה. ובמקום שיתבטא ביריבות בין הקולגות, אצלם בחברה החליטו להפוך את האהבה לתחרותיות לחלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונים ויזמו טורנירים שונים בין העובדים. "יש לנו למשל את טורניר ה-SciPool השנתי שלנו, שהוא טורניר ביליארד רציני של תחרות יחידים ותחרות זוגות עם שלבים, בתים והצלבות, והזוכים מקבלים את הגביע לאותה השנה, יחד עם תהילת עולם", היא צוחקת, "בשנה האחרונה יצרנו פינה בדף הפייסבוק הפנימי שלנו שנקראת 'חדשות הבידוד', בה עובדים מעדכנים בדברים שקורים להם בתקופה הזו, והתגובה עם הכי הרבה לייקים מזכה את העובד שכתב אותה במתנה הנשלחת לביתו. מדי פעם יש גם טורנירי פלייסטישן, פוקר, טריוויה ועוד".

    מעין אייזנר רוזנמן, סמנכ"לית משאבי אנוש SciPlay (צילום: SciPlay | סייפליי,  יח"צ)
    מעין אייזנר רוזנמן, סמנכ"לית משאבי אנוש SciPlay | צילום: SciPlay | סייפליי, יח"צ
    "בסניפים שלנו בארה"ב העובדים מתחרים בליגת פוקימון שהקימו, בטורנירים של משחקי ארקייד ואפילו בתוכנית 'דיאטה ובריאות', במסגרתה הם מתאמנים ביחד, נשקלים ביחד ומעניקים פרס של כבוד למי שהשיל הכי הרבה קילוגרמים בסיומה".