בין האוכלוסיות שנפגעו הכי הרבה במהלך משבר הקורונה הם המבוגרים. לא מעט עובדים מבוגרים פוטרו מאז פרוץ המגפה ומתקשים למצוא עבודה, וחלקם אף נמצאים בבית למעלה משנה. כל זאת, בזמן שחברות רבות דווקא משוועות למגוון עובדים - ביניהם גם מבוגרים. בהעסקת עובדים מבוגרים יש יתרונות רבים, ביניהם ניסיון, יציבות, זמינות, בגרות ועוד.

הפער בחיבור נגרם, בין השאר, בשל הקושי של מבוגרים להגיע לאותן חברות שמחפשות עובדים וישמחו לגייס גם מבוגרים. הזמנים השתנו וכן גם אופן חיפוש העבודה בימנו שונה מבעבר. היום כלל החברות מפרסמות משרות בעיקר בדיגיטל: ברשתות החברתיות, באתרים מתמחים המרכזים משרות ובאתרי חברות. בהתאם לזאת, כדי שמחפשי עבודה מבוגרים ימצאו עבודה המתאימה להם - חשוב שיכירו את הדרכים למציאת עבודה כיום.

  1. חיבור לרשתות החברתיות

    חשוב להתחבר לרשתות חברתיות כי שם גם קיימות מרבית המשרות. כיום רוב החברות מפרסמות את המשרות בעמודי הפייסבוק שלהן. קיימות בפייסבוק קבוצות שמאגדות משרות רבות ממגוון רב של חברות, ויש קבוצות המפרסמות משרות הקשורות בתחומי עיסוק מסוימים כמו עובדים סוציאליים, אחים ואחיות, מורים, וכן הלאה. ניתן לעקוב אחר הפרסומים בהן ולמצוא את המשרות המתאימות עבורכם.
    חיפוש עבודה (צילום: Thinkstock)
    היום כבר בקושי אפשר למצוא עבודה בשיטה הזאת | צילום: Thinkstock
  2. פרופיל לינקדאין

    לאלו שמעוניינים במשרות בשוק ההייטק, ביוטק ופיננסים - מומלץ גם לפתוח פרופיל בלינקאדין, הרשת החברתית שעוסקת בעיקר בעולמות העבודה. חשוב לבנות את הפרופיל בצורה חכמה ולהקפיד על מילות מפתח שיקפיצו את הפרופיל שלכם מול המגייסים הרלוונטיים.
    טיפים שיעזרו לכם להתבלט בלינקדאין (צילום: By I AM NIKOM, shutterstock)
    לינקדאין - הרשת החברתית לחיפוש עבודה וקידום בקריירה | צילום: By I AM NIKOM, shutterstock
  3. חיבור לחברות השמה ועמותות

    יש בשוק חברות השמה רבות שמתמחות במציאת עבודה למבוגרים, ואף עמותות שמסייעות למבוגרים בהתאמה ובמציאת עבודה. חברת השמה מלווה אתכם ויודעת להתאים לכם את המשרה המתאימה בדיוק לכם.
    עובדת מבוגרת  (צילום: shurkin_son, shutterstock)
    חברות השמה מלוות אתכם יד ביד בתהליך | צילום: shurkin_son, shutterstock
  4. חפשו בגוגל חברות מהתחום שמעניין אתכם

    הקלדה במנגנון החיפוש של גוגל של שם החברה שמעניינת אתכם יעביר אתכם לאתרי החברות, בהן פעמים רבות מפורסמות מגוון המשרות של החברה. באתרים בדרך כלל ישנו אזור המפנה למשרות הפתוחות בחברה בלינק שנקרא לרוב "דרושים" או קריירה.

    אפשרות נוספת היא לעשות חיפוש בציון שם משרה, וכך מנגנון החיפוש של גוגל יינטר את המשרה המבוקשת בכלל החברות ובכל אחת מהפלטפורמות החיפוש הללו ניתן לשלוח קורות חיים.
    Google Computer (צילום: Thaspol Sangsee, ShutterStock)
    חיפוש נכון בגוגל ינטר עבורכם את המשרה המתאימה | צילום: Thaspol Sangsee, ShutterStock
  5. חיבור לקהילה ולעיריות

    חשיבותה של הקהילה עלתה משמעותית בשנים האחרונות ומגמת היציאה מהמרחב הווירטואלי לפיזי הולכת וגוברת. בכוחה של הקהילה הפיזית שבה אנו נמצאים לסייע לנו במציאת עבודה. בכל מפגש עם אדם מהקהילה חשוב לספר שאנו מחפשים עבודה.

    בקהילה ישנם גם לא מעט אירועים שמאפשרים קידום של עסקים צעירים, ירידי תעסוקה (גם של עיריות מקומיות או שכונות), ולכן כדאי לפקוח עיניים ולשים לב אילו הזדמנויות באות לפתחנו. אפשר אפילו ליצור קשר עם הרשות המקומית ולנסות להגיע לירידי תעסוקה או לאירועים חברתיים למציאת עבודה.

    שרית בר און - סמנכ"לית משאבי אנוש בקבוצת דנאל (צילום: עידן גרוס,  יח"צ)
    שרית בר און - סמנכ"לית משאבי אנוש בקבוצת דנאל | צילום: עידן גרוס, יח"צ

 _OBJרבים מהמבוגרים אינם יודעים כיצד לעשות שימוש ברשתות החברתיות לצורך מציאת עבודה. ההמלצה העיקרית היא שאם אינכם מחוברים לתחום הדיגיטלי, חשוב להיעזר בבני המשפחה או מכרים מהדור הצעיר על מנת להתמצא וכדי שיכירו לכם את מגוון האפשרויות.

הכותבת הינה סמנכ"לית משאבי אנוש בקבוצת דנאל