דמיינו לעצמכם שהשעון המעורר מצלצל בבוקר אבל במקום לקום, להתארגן ולצאת מהבית מהר כדי להספיק לאוטובוס או להימנע מפקקי בוקר, אתם יכולים להכין לעצמכם קפה באיזי, לבדוק אימיילים בנוחות, לבשל ארוחת בוקר בריאה ואפילו לקרוא עיתון או לצפות בחדשות בפנאן. דמיינו גם שאין לכם משרד קבוע: יום אחד אתם יכולים לעבוד מהבית, יום אחר מבית קפה ויום אחר מחלל עבודה זמני עם נוף פסטורלי.

רבים מכם בשלב הזה מסרבים לתת לעצמם להמשיך לדמיין וחוזרים מיד למציאות: "זה לא בשבילנו, אורח החיים הזה נועד לאולי 5 אחוז מהעובדים, שהם בטח מפתחי אפליקציות או מנהלי רשתות חברתיות". ובכן, החלום הזה הרבה יותר קרוב וריאלי מכפי שאתם יכולים לדמיין, כל מה שאתם צריכים היא משרה בשלט רחוק. הנה 5 טיפים כדי להשיג אותה:

1. הכירו את השוק

בגדול, יש לכם שתי אופציות: או להקים עסק משלכם, או להשתלב בחברה ששוכרת עובדים בשלט רחוק. בשביל להקים עסק משלכם אתם צריכים קצת יותר מרצון טוב, ולכן האופציה הקלה ביותר היא להשתלב בחברה הקיימת. איך מוצאים כזו? מתחילים בשיטוט באתרי דרושים שמחפשים עובדים בשלט רחוק, בין אם בתחום הטכנולוגיה או מחוצה לו. רוב החברות הללו מציעות גם משרות דומות באתרים הרשמיים שלהם, שמכילות גם תיאורי משרה מפורטים יותר, וכל מה שאתם צריכים לעשות זה קצת מחקר. שווה להעיף מבט גם תחת פילטר Remote (ההגדרה המקובלת לסוג כזה של עבודה).

נסו לארגן את כל המשרות הרלוונטיות עבורכם ברשימה מסודרת והתמקדו בחברות שמסתמן שצריכות במיוחד עובדים (כי הן סיימו סיבוב גיוס או השיקו לאחרונה מוצר חדש). עקבו גם אחרי המייסדים ברשתות החברתיות, אבל חכו רגע לפני שאתם שולחים קורות חיים, כי -

2. למדו את התרבות

חברות שמציעות משרות בשלט רחוק חייבות לבטוח בכם, מה שאומר שהן צריכות להיות בטוחות שאתם מכירים אותן ויודעים בדיוק מה הן מחפשות. זה אומר שאתם צריכים להיות סגורים על מה הן עושות, במה הן מאמינות ואיך אתם יכולים לתרום לזה. חשוב גם להכיר את מייסדי החברה, הסיפור שלהם ולמה הם מחפשים עובדים בשלט רחוק. ברוב המקרים תוכלו למצוא תשובות לשאלות הללו על ידי גלישה לאתר הרשמי שלהן וללשונית ה"About". גם חשבונות הטוויטר או הפייסבוק שלהן יכולים לעזור לכם.

עבודה מהבית (אילוסטרציה: Shutterstock)
הציעו לבוס שלכם לשנות את מתכונת העבודה שלכם. מי יודע? אולי הוא ישתכנע | אילוסטרציה: Shutterstock

3. רתמו את הכישורים המתאימים

עכשיו כשאתם יודעים מי הם שחקני המפתח, הגיע הזמן לברר מה אתם יכולים להציע להם. רוב המשרות אמנם דורשות ידע טכנולוגי כלשהוא, אבל עדיין אפשר למצוא משרות מרוחקות בתחומים כמו שיווק, עיצוב או כתיבה. התחילו בלשאול את עצמכם שלוש שאלות: במה אני טוב? מה אני אוהב לעשות? בעבור מה אנשים ישלמו? אם יש משהו שעונה על כל שלוש השאלות הללו גם יחד, זה היתרון המרכזי שלכם.

אם אין לכם עדיין משהו כזה, נסו ליצור אותו. למשל, בעבודה הנוכחית שלכם, נסו לקחת על עצמכם פרויקט חדש שכולל תחומי אחריות חדשים או לנסות לשלב פעולה עם מחלקה או צוות בתחום שונה - כדי להיחשף לתחומי העבודה שלהם. עצה נוספת היא לקחת על עצמכם פרויקט מחמד צדדי קטן, שיכול להיות מטופש או לא משמעותי, אבל יפתח את המחשבה ואת יכולות הלמידה שלכם.

4. בנו את עצמכם כמותג

סביר להניח שאת המעסיק המרוחק שלכם לעולם לא תפגשו במציאות, אבל זה לא אומר שהוא לא יוכל לדעת עליכם פרטים עוד לפני ראיון העבודה הראשון (שיתקיים ככל הנראה בסקייפ או בטלפון). אם הוא מחפש אתכם בגוגל, למשל, כדאי שהוא יקבל מושג מי אתם מבחינה מקצועית. אפשרות נוספת היא לפתוח בלוג ובו לכתוב על פרויקטים ועבודות שעשיתם, לפרט את הכישורים שלכם ומה שאתם לומדים, ולהראות התעניינות ואכפתיות כלפי נושאים שרלוונטיים לתחום בו אתם רוצים לעסוק. אל תשכחו כמובן לוודא שגם החשבונות שלכם ברשתות החברתיות (כמו לינקדאין או פייסבוק) מעודכנים באופן שתהיו מרוצים ממנו – כי ברור שהבוס ירחרח אחריכם. 

5. קחו יוזמה

בשוק העבודה התחרותי של היום קורות חיים רגילים פשוט אינם מספיקים, כך שלשלוח פנייה רשמית למשרה ולחכות בסבלנות לתשובה לא ממש יעזור לכם. הגיע הזמן לשלב את כל הידע שרכשתם בסעיפים הקודמים ולקדם את עצמכם קדימה, בין אם על ידי איתור מישהו בחברה שאתם מכירים ויכול אולי להמליץ עליכם, או למצוא קשרים חברתיים עם אנשים שקשורים לחברה ואפילו עם המנכ"ל. אפשר אפילו לקחת צעד אחד קדימה ולשלוח מייל או הודעה אישית למנהלי הפרויקטים או למנהלי הצוותים שאתם מעוניינים להשתלב בהם, מה שיבליט אתכם מעל לכל שאר המועמדים. שימו רק לב שהמייל שלכם לא ממוקד בכם וביתרונות שלכם, אלה בהם ובמה שאתם מסוגלים לתרום ולהוסיף להם. הדגימו שאתם מבינים את המטרות והמכשולים של הצוות, תארו מה תעשו אם ישכרו אתכם מחר, או שתיצרו עבורם משהו ראשוני כבר עכשיו, כמו למשל תוכנית שיווק, עיצוב משופר או פוסט לבלוג שלהם.

לפעמים, אגב, כדאי לעשות את זה בלי קשר למודעות הדרושים. גם אם הם לא מחפשים כרגע עובדים, הפעולות הללו יכולות לשים אתכם על הרדאר שלהם, ולגרום לכך שתהיו הראשונים לדעת כשנפתחת משרה חדשה.

עבודה מהבית (אילוסטרציה: Shutterstock)
הגיע הזמן לברר מה אתם יכולים להציע להם | אילוסטרציה: Shutterstock

עבודה בשלט רחוק היא לא חלום באספמיה אלא מציאות שאפשר לגרום לה לקרות באמצעות מחשבה אקטיבית, תחקיר והכנה מראש. האם אתם יכולים למצוא משרות מרוחקות שמתאימות לכישורים שלכם, לערכים שלכם ולהרגלי העבודה שלכם? יש רק דרך אחת לברר. נצלו את הנסיעות הלוך ושוב למקום העבודה הנוכחי שלכם כדי להתבשל בהחלטה, והתחילו לעבוד על זה כבר עכשיו.

אגב, עובד שעובד מהבית חוסך למעסיק לא מעט כסף: המעסיק לא צריך לשלם עליו חשמל, לא צריך לדאוג לו למקום ישיבה, למחשב (ולשאר הציוד המשרדי) וכן אין צורך לדאוג להוצאות נסיעה. ברוב המקרים עובדים מהבית גם יהיו חרוצים יותר ופרודוקטיביים יותר - כי הם מרגישים צורך להוכיח שהסידור ישתלם למעסיק.

אם את העבודה הנוכחית שלכם אתם יכולים לבצע מהבית, ואם הוכחתם את עצמכם מספיק כעובדים מסורים ומקצועיים - ייתכן שאם תציעו לבוס לעבור למתכונת של עבודה מהבית, הוא ישקול זאת בחיוב.