בהנחה שהייתם יכולים לקחת חופש מהעבודה כמה שאתם רק רוצים ומתי שאתם רק רוצים, כלומר לקבל כסף מבלי לעשות כלום - האם הייתם טורחים בכלל להופיע במשרד? ההיגיון הישר אומר שלא, אבל מתברר שהמודל המושלם הזה לא רק עובד, אלא עובד מצוין.

ד"ר אמנת'ה אימבר היא אשת עסקים ממלבורן, המנהלת חברה לייעוץ עסקי בשם Inventium. אימבר החלה לפני שלוש שנים ליישם מדיניות חדשה בחברה שלה: העובדים שלה מקבלים ימי חופש בלתי מוגבלים, ולא רק זה - הם יכולים לעבוד בשעות גמישות לפי בחירתם, ולעשות את זה מכל מקום בעולם.

לטענתה, המדיניות הפתוחה הזו תומכת באורח חיים בריא יותר, משום שעובדיה מסוגלים להתאים את חיי העבודה שלהם לשעון הביולוגי הטבעי שלהם, ולפיכך ללכת לישון ולקום מתי שהם רוצים במחזוריות קבועה של 24 שעות. הם קובעים את מחזורי העבודה שלהם בהתאם, וכתוצאה מכך הם אנרגטיים יותר וממוקדים יותר.

View this post on Instagram

A post shared by Girl Boss Mag (@girlbossmag) on

אימבר (בתמונה למעלה) אומרת כי רוב העובדים שלה הם אנשי בוקר שמעדיפים לעבוד בבוקר, כאשר חלק מהם מתחילים כבר ב-5:00 ומרוקנים את המשרד לחלוטין עד השעה 16:00. לאימבר יש בסך הכל 10 עובדים, אך מכיוון שהם רשאים לעבוד מהבית, בכל רגע נתון מאכלסים את המשרד לא יותר מ-3 עד 4 עובדים.

לה אין שום בעיה עם זה, כי גם היא עצמה עובדת ברוב הזמן מבית קפה, משום שהיא מעדיפה את הרעש הלבן של המולת בית הקפה מאשר הפרעות מצד העובדים שלה. אבל היא לא הכי קיצונית בחברה - עובד אחר שלה בילה את חצי השנה האחרונה במשרה חלקית, כשהוא עובד בכלל מווילה באיטליה, כאשר המשרדים, כאמור, נמצאים במלבורן שבאוסטרליה

עובדיה לוקחים בממוצע בסך הכל כחמישה וחצי שבועות של ימי חופש בשנה, אך מצד שני בקושי משתמשים בימי המחלה שלהם – כ-2.5 ימים בשנה, לעומת הממוצע הכללי בשוק העומד על 8 עד 9 ימי מחלה. אימבר אף טוענת כי מאז שהחלה להנהיג את המדיניות החדשה, קביעות העובדים שלה הוכפלה (שכן אף אחד לא רוצה לעזוב), והמורל בקרב העובדים גבוה מתמיד. החברה, אגב, גם מגיעה להישגים משמעותיים יותר, וייעצה בעבר גם למותגי ענק כמו גוגל, דיסני ולגו. או במילים אחרות: איך שר מרגי? לקנא.