שבוע העבודה מתקצר: החל מ-1 באפריל העובדים בישראל יעבדו 50 שעות פחות בשנה, או 42 שעות בשבוע. הדבר מתאפשר לאחר חתימתו של שר העבודה והרווחה חיים כץ על צו הרחבה, המעגן את קיצור שבוע העבודה בחוק. מדובר בפעולה משותפת של משרדי האוצר והעבודה, בשיתוף ההסתדרות ונשיאות הארגונים העסקיים. המהלך החל לקרום עור וגידים כבר לפני שנה, עם חתימת הסכם קיבוצי כללי שעליו הסכימו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים שרגא ברוש, ושאומץ לפני כחודשיים על ידי שר האוצר משה כחלון.

מה שעות עבודה חודשיות יחשבו מעתה כמשרה מלאה?

 182 שעות עבודה בחודש, במקום 186 כפי שהיה עד כה. או בחישוב שבועי - 42 שעות בשבוע במקום 43.

האם ארוויח יותר בעקבות השינוי?

חשוב להבין שהסכום השכר בתלוש לא יגדל, אך כל עובד יעבוד ארבע שעות פחות בחודש, ללא פגיעה בשכר.

מה המשמעות אם כך?

המשמעות היא העלאת התעריף השעתי והגדלת ערך השעה לעובדים השעתיים.  

כיצד יקבע יום העבודה המקוצר בכל שבוע?

יום העבודה המקוצר בשבוע ייקבע על ידי כל מעסיק, בהתחשב בבקשות ובצרכי העובדים.

מה אם השכר שלי גלובלי, ולספירת השעות אין משמעות?

לא יחול כל שינוי בתנאי העבודה.

יוזם התכנית, חיים כץ (צילום: חדשות 2)
שר העבודה והרווחה חיים כץ | צילום: חדשות 2

ראוי להדגיש כי עם החתימה על צו ההרחבה, נקברה סופית יוזמת יום חופש נוסף ביום א'  - על כל הווריאציות שלה. קיצור שבוע העבודה מייתר את הענקת ימי החופשה הנוספים בימי ראשון, כפי שהציע בזמנו שר הכלכלה היום אלי כהן. יוזמת יום א' החלה עם השר סילבן שלום, שהציע לשוב לעבוד בימי שישי, ולהפוך את ימי ראשון לימי חופשה במטרה להאריך את סוף השבוע. אלא שכאמור, היוזמה הזו יורדת כעת מן השולחן באופן סופי.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר הבוקר: "השינוי שממנו ייהנה כל ציבור העובדים, מהווה עדות נוספת לכך שעבודה מאורגנת מצמצמת פערים חברתיים. ההתעקשות שלי ושל ההסתדרות על צעדים מקדמי שוויון והדבקות במעשים ולא בדיבורים, מביאות לתוצאות ועוזרות לאחות את הפערים בחברה הישראלית. המהלך מקדם את האיזון הראוי בין עבודה לפנאי וזהו צעד חשוב ראשון בדרך ליעד: להביא לכך ששבוע העבודה בישראל יעמוד על 40 שעות בלבד.

כתבה זו פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

"אני רוצה להודות לשר העבודה והרווחה על מעורבותו ועל כך שאנו יכולים לצאת היום בבשורה אמיתית. ברכות ומילים חמות גם לשר האוצר משה כחלון וליו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, שרגא ברוש, על כך שהיו שותפים משמעותיים לקידום המהלך".

כץ מסר כי: "מדובר במהלך מבורך של יו"ר ההסתדרות לטובת העובדים במשק. יש להמשיך את המגמה לקיצור נוסף".