אם אתם הורים לתאומות, לתאומים או לתאומיקס (בן ובת) – אתם בטח כבר רגילים למבטים של הסביבה, לתגובות, לפרצופים המופתעים, הנלהבים, לעיתים אפילו החומלים. ואם הצמד שלהם זהה גנטית, הם ואתם בכלל הופכים לאטרקציה.

אך מה קורה כאשר במקום עבודה אחד עובדים לא אחד, לא שניים אלא חמישה הורים לתאומים? ברשת מלונות מטיילים מועסקים 100 עובדים בסך הכל, כאשר במניין הילדים של העובדים יש כרגע ארבעה זוגות תאומים - והיד עוד נטויה. רק כדי לסבר את האוזן עד כמה זה לא שכיח כלל, לפי הסטטיסטיקה בישראל, על כל 80 לידות תהיה בממוצע לידה אחת של תאומים (או יותר).

ואם בפסקה הקודמת הייתם עסוקים לרגע בחישובים – הנה ההסבר איך לחמישה הורים יש 4 זוגות תאומים: כשטל ואביב ישועה, בני 29 מזכרון יעקב (היא מנהלת תוכן ודיגיטל בחברה והוא מנהל הרכש), גילו שהם עומדים להפוך להורים בקרוב, הם צחקו שבטח גם להם יהיו תאומים. ואכן, בהתאם ל"מידניות" העובדים בחברה, היום הם הורים לזוג תאומים מתוקים בני חודשיים – יונתן ואיתמר.

איך היה לבשר לקולגות שיש לכם תאומים בדרך?

"ידענו שזה יעורר עניין והמון בדיחות", הם משחזרים, "איחלו לנו בעיקר בהצלחה ושיתפו מהחוויה המדהימה והלא פשוטה הזו".

איך מגיבים לעניין ריבוי התאומים אצלכם?

"תמיד נושא התאומים היה עניין מיוחד אצלנו ברשת. היו אפילו עוד שני עובדים עם תאומים שהיום כבר לא עובדים איתנו. לרוב אנשים נדהמים מצירוף המקרים של זוגות התאומים בחברה כל כך קטנה".

אתם מרגישים שהמנהלים מקבלים יותר את הקשיים שלכם, נוכח החוויה המשותפת כהורים לתאומים?

"בגלל ההבנה של המצב המורכב של לטפל בתאומים, יש המון סולידריות כלפי הצרכים שלנו", הם אומרים בהודיה. כשטל ואביב מספרים על חוויות מיוחדות להורים לתאומים, הם לא מגזימים. בעוד רוב ההורים הטריים נתקלים בספקטרום רחב של קשיים לגיטמיים, הורים לתאומים באופן אובייקטיבי חווים את הקושי באקסטרים – והעומס הרבה יותר מכפול. אין ספק שכשאר יש מי שמזדהה עם זה, אפשר לשחרר את הלחץ ואפשר אפילו לצחוק על זה: "יש לנו תאומים ושני כלבים, באחת ההאכלות של אחד התאומים באמצע הלילה, כשאנחנו סופר עייפים, הרמנו את יונתן לגרפס ובמקום לטפוח לו על השכם טפחנו על אחד הכלב", הם משתפים בהומור, "יצא לנו גם שלאורך האכלה שלמה ומקלחת, שרנו שירים ודיברנו ליונתן ובסוף התברר שזה בכלל איתמר".

החברה שבה לכל העובדים יש תאומים (צילום: צילום משפחתי, באדיבות המצולמים והוריהם)
יונתן ואיתמר - התאומים ה"טריים" בחברה | צילום: צילום משפחתי, באדיבות המצולמים והוריהם

"יש משהו מצחיק בזה שיש ברשת כל כך הרבה תאומים. יש סיפורים שרק הורים לתאומים יכולים להזדהות איתם". אומרת נעמה בלזר אייזנברג, סמנכ"לית פיתוח עסקי בחברה, מתגוררת עם בן זוגה אבנר בבנימינה, השניים הם הורים לתאומים בני 10, אלעד ואליה, בן ובת (ולעוד 3 מקסימים בפני עצמם).

"העבודה שלי כוללת ביקורים תכופים בכל המלונות. מה שאומר שאני פוגשת את כלל העובדים והמון אורחים, תמיד כיף לגלות עוד עובד או אורח שגם הוא הורה לתאומים", היא ממשיכה ולא שוכחת להוסיף עד כמה מדובר עבודה בעבודת החלומות: "זה המקום שבו הכי כיף לעבוד, אנרגיה חיובית של עשייה שמחה וטיולים".

הילדים מגיעים איתך לפעמים לעבודה?

"במהלך הקורונה, כשהמלונות היו סגורים, עברתי בין המלונות לפיקוח על פעילות שמירה ואחזקה שוטפת, וכך יצא שהילדים ביקרו איתי במלונות. עבורם זה היה כיף גדול".

החברה שבה לכל העובדים יש תאומים (צילום: צילום משפחתי, באדיבות המצולמים והוריהם)
התאומים אלעד ואליה של נעמה | צילום: צילום משפחתי, באדיבות המצולמים והוריהם

איך אתם מגיבים כשמגלים שאחד העובדים מצפה לילד? מהמרים על התאומים הבאים?

"תמיד כיף לצחוק על זה", היא משיבה בחיוך ופותחת בתחרות חדשה בקרב העובדים: "כרגע אנחנו מחכים לראות מי יהיה העובד הראשון שיפתיע עם שלישייה".

טל ואביב סיפרו שהם טפחו על הכלב שיעשה גרפס מרוב שהיו עייפים בלילה, יש לך גם אנקדוטה משעשעת כאמא לתאומים?

"כשהם רק התחילו ללכת לגן, החלטנו לשלוח אותם לאותו גן ולא להפריד בניהם כדי שיהיה להם יותר נעים. בסוף כל יום אליה (הבת) הייתה מדווחת לי בפרטי פרטים איך עבר עליה היום - מה היא עשתה ומה אלעד עשה, וכשהייתי שואלת אותו איך עבר עליו היום הוא היה עונה: 'מה שאליה אמרה'. זה גרם לנו מהר להפריד בניהם ולשלוח כל אחד לכיתה אחרת, אבל עד היום הוא נותן לה להיות הדוברת שלו - תפקיד שהיא מאמצת בשמחה רבה, גם כשאף אחד לא באמת שואל לדעתה", היא אומרת ומדגישה שהכל בהומור, כמובן.

החברה שבה לכל העובדים יש תאומים (צילום: צילום משפחתי, באדיבות המצולמים והוריהם)
"זה גרם לנו מהר להפריד בניהם ולשלוח כל אחד לכיתה אחרת" | צילום: צילום משפחתי, באדיבות המצולמים והוריהם
החברה שבה לכל העובדים יש תאומים (צילום: צילום משפחתי, באדיבות המצולמים והוריהם)
"יצא שהילדים ביקרו איתי במלונות. עבורם זה היה כיף גדול" | צילום: צילום משפחתי, באדיבות המצולמים והוריהם

רותם ענבר, בת 51 וחצי מקיבוץ יגור, היא אמא של התאומים אסף ומיה, בני 13 וחצי. בארבע השנים האחרונות היא עובדת כמנהלת משאבי האנוש ברשת מלונות מטיילים: "הקמתי את תחום משאבי האנוש ברשת ומאז אני חלק מהרשת ומההתפתחות שלה. אני עובדת במשרדי הרשת בחיפה ומגיעה על פי הצורך למלונות".

אתם מחליפים חוויות או טיפים כהורים לתאומים?

"ההורות מדוברת בינינו, לאו דווקא ההורות לתאומים, אבל אין ספק שזה עניין".

איך עליתם על זה שיש כל כך הרבה הורים לתאומים בחברה?

"אני הכי ותיקה מבין הורי התאומים, הגילוי, הדי מהיר, על עוד תאומים היה משמח", היא משחזרת. "לאחרונה נולדו תאומים לזוג העובד ברשת (טל ואביב), אתם רק יכולים לתאר שההתרגשות מההיריון והלידה הייתה כפולה".

החברה שבה לכל העובדים יש תאומים (צילום: צילום משפחתי, באדיבות המצולמים והוריהם)
התאומים בן ותום: אמנם לא זהים, אבל מאוד מאוד דומים | צילום: צילום משפחתי, באדיבות המצולמים והוריהם

"בדרך כלל כהורים לתאומים מרגישים עליונות כלפי הורים ללא תאומים. כל תלונה על קושי מלווה בדוגמה איך זה קורה עם שניים בו זמנית", אומר בקריצה סמנכ"ל המכירות של הרשת תמיר קראוס (45) מקיבוץ מרחביה, שהוא וזוגתו לירון (40), הם הורים לתאומים (לא זהים) בן ותום, בני 10 וחצי.

במה שונה לדעתך חווית ההורות לתאומים?

"יש יותר מקרים של מחלת ילד. אז השני חולה ואז שוב הראשון חולה - וכך זה חוזר", הוא מתאר את הלופ המוכר. "כשסיפרנו למשפחה על ההיריון, הבאנו שתי תמונות אולטרסאונד. ההורים חשבו שזה לכל הורה, ואז בישרנו שאין צורך "לריב" מי מחזיק את התינוק יש מספיק לכולם", הוא מתאר ומוסיף עוד סיפור, שאולי מוכר לכל הורה שחוטף את ההלם הראשוני בתינוקייה: "בשחרור הילדים מבית החולים כשחתמתי על הטפסים, ביקשו את חתימת האב וצילום  ת.ז. שלו התעצבנתי למה לא אמרו לי קודם –''אבא שלי היה לפני שעה, הוא נסע כבר הביתה מה אעשה עכשיו?!". הפקידה הסתכלה עלי ואמרה: 'האב זה אתה!', אופס צריך להתרגל".

החברה שבה לכל העובדים יש תאומים (צילום: צילום משפחתי, באדיבות המצולמים והוריהם)
התאומים של תמיר כבר בני 10.5 - חושבים שהוא הספיק להתרגל לסטטוס שלו כאבא? | צילום: צילום משפחתי, באדיבות המצולמים והוריהם