בישראל עובדים יותר מאשר במדינות אחרות. בעוד שבגרמניה, דנמרק והולנד עובדים 34, 32 ו-29 שעות בשבוע בממוצע, בהתאמה, הישראלי הממוצע עובד 40.7 שעות בשבוע - כך על פי נתוני ה-OECD משנת 2017. במשרדיה התל-אביביים של ענקית התשלומים המקוונים פייפאל (86.5 +1.16%(PayPal) לא מנסים לשנות את המצב בכל המשק, אבל העובדים בחברה יזכו לקצת יותר נחת לאורך השנה: בפייפאל ישראל הודיעו כי בשישה ימי ראשון במהלך השנה, יזכו העובדים ליום מנוחה נוסף.

מנכ"ל פייפאל, ישראל פרץ רגב, הסביר כי הרעיון לשינוי הארגוני "הגיע מהעובדים, וזכה לתמיכה גדולה מההנהלה. כמעסיקים, אנחנו רוצים לעזור לעובדים להתמודד בעולם ההיי-טק, משום שזה לא עולם רגיל של עבודה מתשע עד חמש. מדובר בחברה שעובדת באזורי זמן שונים. היה לנו חשוב לדעת איך ניתן לאפשר לעובדים, בתנאים כאלה, יותר זמן איכות אישי".

כשנשאל האם ימי החופש מצביעים על כך שהחברה מודדת את אנשיה על סמך שעות העבודה שלהם, ענה רגב כי החברה דווקא פועלת על בסיס ההספק של העובדים. "לא ברמה השעתית. עם זאת, זה מעביר מסר ברור לעובדים, וגם לעמיתיהם ברחבי העולם, ברגע שאתה סוגר את המשרד", אמר רגב. "הימים האלה יתקיימו בימי ראשון, שבו הקולגות בחו"ל, באירופה ובארה"ב לא עובדים. הם לא יעבדו מהבית, ולא יהיו משימות או פגישות, אלא ניתוק אמיתי כדי שהעובדים יממשו את הזכויות שלהם".

רגב הסביר כי ההטבה החדשה לעובדים לא נועדה להעניק לפייפאל יתרון במגזר ההיי-טק התחרותי, בו החברות המובילות, כגון פייסבוק, גוגל ומיקרוסופט מתחרות על הכישרונות המובילים בשוק. עם זאת, "אני מאמין שהעובדים הפוטנציאליים שמסתכלים על החברות בשוק יידעו להעריך את התנאי הזה".

החלטה זו מצד הנהלת פייפאל דומה במתכונתה להצעת החוק של שר הכלכלה, אלי כהן, לפיה יקבלו כלל העובדים בישראל בין ארבעה לשישה ימי חופש נוספים בשנה בימי א'. עד היום לא הגיש כהן מתווה סופי של החוק, שכבר עבר בקריאה טרומית. על אף שהגיע להסכמות עקרוניות עם התאחדות התעשיינים, ההסתדרות עצרה את התקדמות החקיקה.

כתבה זו פורסמה במקור ב-TheMarker

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך: