שכר העובד הישראלי נשחק עם השנים, וההערכה היא שכשליש מהעובדים בישראל מרוויחים בחודש כ-4,200 ש"ח בלבד. מדינת ישראל מאפשרת למקבלי שכר נמוך הטבות שונות שעשויות להקל עליהם, החל מהנחה בארנונה, דרך סיוע בשכר הדירה, ועד מענקי עבודה ועוד. פנינו לעו"ד שרון הורנשטיין, העורך הראשי של אתר כל זכות, שירכז עבורנו את כל הזכויות שיכולות לעזור לנו לגמור את החודש בכבוד.

מענק עבודה מהממשלה

עובדים בני 23 ומעלה שהם הורים לילדים, לרבות עוזרות בית ועצמאיים, שהכנסתם החודשית הממוצעת במהלך 2018 הייתה בין 2,080 ש"ח ל-6,957 ש"ח (ברוטו), עשויים להיות זכאים למענק עבודה בהיקף ממוצע של כ-4,000 ש"ח. הורים יחידים עשויים להיות זכאים למענק, אם הכנסתם החודשית הממוצעת היא בין 1,280 ל-11,566 ש"ח (ברוטו).

איך תדעו אם אתם זכאים? מאוד פשוט. ניתן לבדוק מראש את הזכאות באמצעות סימולטור של רשות המיסים. את התביעה עבור שנת המס 2018, ניתן להגיש בסניפי הדואר עד ה-26.12.19. זאת, מבלי להציג תלושי שכר או כל מסמך אחר, מלבד תעודת זהות ואישור קיום חשבון בנק של חשבון הבנק אליו תרצו שהמענק יעבור. מי שהגיש כבר תביעה למענק בשנתיים האחרונות, יכול להגיש את התביעה באופן מקוון.

השתתפות במימון מעונות יום ומשפחתונים

המדינה מסייעת להורים במימון מעונות יום ומשפחתונים בהתאם לתנאי זכאות שונים. התמיכה ניתנת עבור תינוקות וילדים השוהים במשפחתון או במעון 5 ימים בשבוע, עד השעה 16:00 לפחות. גובה התמיכה נקבע על-פי מספר דרגות השתתפות, המתבססות ברוב המקרים על רמת ההכנסה לנפש במשפחה. 

קצבת הבטחת הכנסה

מי שהכנסתו נמוכה יכול להגיש בקשה לקצבת השלמת הכנסה מהמוסד לביטוח לאומי. סכומי הגמלה נעים בין 1,404 ש"ח ליחידים עד גיל 25 החייבים להתייצב בשירות התעסוקה, ל-4,466 ש"ח להורים יחידים בני 55 שנים ומעלה עם 2 ילדים לפחות. קבלת הגמלה עצמה מעניקה הטבות שונות, כמו הנחה בתשלומי בזק, ארנונה, סיוע בשכר דירה ועוד.

סיוע משפטי בחינם

אם אתם זקוקים לסיוע משפטי בנושאים שונים, ייתכן ותוכלו לקבל אותו בחינם או בתשלום סמלי. הסיוע ניתן לרוב כייעוץ משפטי, ובמקרים מסוימים אף כולל ייצוג בפני ערכאות משפטיות. המדינה מעניקה לאוכלוסיות הזכאיות סיוע הכולל ייצוג משפטי במגוון נושאים אזרחיים, וכן ייצוג על ידי סניגור ציבורי בהליכים פליליים. בנוסף, ישנם ארגונים הנותנים סיוע משפטי ללא תשלום בתחומים שונים.

רוצים לדעת עוד? מידע נוסף תוכלו למצוא במדריך המלא באתר כל זכות.