סטודנטים רבים יושבים היום בבית. יש לא מעט שעות פנויות ביממה שאפשר למלא, אז למה לא "לנצל" את הזמן על מנת להיערך ליום שאחרי האקדמיה? הרי בתום הלימודים ולאחר המשבר – הביקוש לעובדים חדשים יעלה והמאבק על כל משרה פנויה יהיה קשה במיוחד.

אם כך, איך אפשר להפוך את המשבר הנוכחי דווקא להזדמנות?

  1. חזקו מיומנויות
    חקרו מהן המיומנויות הנדרשות למקצוע שלכם, דרגו את הרמה שלכם בהן וחשבו כיצד ניתן לפתח אותן. האינטרנט מלא בקורסים חינמיים ובמאמרים בנושאים שונים.שפרו מיומנויות בשפות תכנות, בעיצוב בסיסי של אפליקציות, בעיצוב מצגות, בהעברת מסרים ועוד. כל אלה יוכלו להקנות לכם יתרון יחסי ביום שאחרי, כשרבים יחפשו עבודה.

  2. שפרו את האנגלית שלכם
    שוק העבודה הוא גלובלי והאנגלית היא מיומנות חיונית ולעיתים נדרשת. כדאי לנצל את הזמן ולשפר אותה. אחרי הקורונה היא תהווה ערך מוסף למועמד בכל תחומי התעסוקה.

    קורות חיים (צילום: Neomaster, shutterstock)
    זה הזמן לעבוד על קורות החיים שלכם | צילום: Neomaster, shutterstock
  3. שדרגו את קורות החיים שלכם
    קורות החיים הם כרטיס הביקור שלכם מול המעסיקים והם אלה שיכולים לסמן אתכם כמועמדים מובילים. הקדישו זמן נוסף כדי לשדרג אותם. וודאו שבחלק העליון של המסמך מופיעות הקטגוריות שמקדמות אתכם, שכל הפרטים רלוונטיים ושהמסמך קצר ומתומצת. אם רכשתם מיומנויות נוספות או הכרתם כלים טכנולוגיים נוספים במהלך המשבר הנוכחי – הוסיפו אותם לקורות החיים (יכולת עבודה עצמאית וניהול זמן, עבודה מרחוק, שימוש ב-ZOOM, גמישות, יכולת התאמה, ועוד). והכי חשוב – תהיו יצירתיים, יש עוד מאות אלפים מחפשי עבודה במקביל אליכם.
    בהמשך כשתשלחו את קורות החיים, אל תשכחו להוסיף  פסקה קצרה בניסוח  יותר אישי, שמספרת עליכם ומסבירה למה אתם המועמדים המתאימים – תכונות בולטות, מדוע אתם מחפשים משרה כזו או אחרת, ועוד דברים שלא באים לידי ביטוי בקורות החיים.

  4. פתחו דלתות

    תקופת המשבר יוצרת הזדמנויות להתנדב במסגרות שונות ולהתנסות במגוון תפקידים, או להתנסות בעבודות מזדמנות שהביקוש אליהן גבוה. בדקו אם באפשרותכם להתנדב מרחוק בעבודה שתתרום לכם מבחינת המיומנויות הנדרשות במקצוע שלכם או תייצר עבורכם קשרים שיפתחו לכם בעתיד דלתות למקום עבודה.
    אם אתם סטודנטים בקורס משלב התנסות או התמחות, צרו קשר עם החונך שלכם בארגון בו אתם מתמחים, והראו מוטיבציה להמשיך ככל הניתן את ההתמחות מהבית. זו הזדמנות נהדרת להיות חלק מעולם העבודה המשתנה ולפתח מיומנויות רלוונטיות לתקופת משבר.
  5. עבדו על הזהות והמיתוג הדיגיטליים שלכם
    כדי להגיע למשרות מעניינות אנחנו צריכים להיות בסביבת מקבלי ההחלטות בארגונים. בעולם העבודה החדש רבים מהם נמצאים ברשתות החברתיות.

פתחו פרופיל בלינקדאין לינקדאין היא רשת חברתית שמטרתה ליצור קשרים מקצועיים ועסקיים בין משתמשיה. מרבית המנהלים בארגונים וכן צוותי הגיוס של רובם נמצאים ברשת זו.

צרו פרופיל לינקדאין אישי בו תגדירו את הזהות המקצועית שלכם – ידע, ניסיון, כישורים ויכולות מקצועיים, רקע לימודי ותיאור התמחויות מקצועיות. לאחר מכן התחילו ליצור קשרים מקצועיים עם משתמשים אחרים והצטרפו לקבוצות מקצועיות, שיקדמו אתכם במציאת תעסוקה בעתיד. בעת מילוי הפרופיל, זכרו שעליכם לבדל את עצמכם מאחרים ולהראות את היתרון שלכם.

כדי ליצור פרופיל נכון תוכלו להיעזר בקורס לינקדאין LinkedIn למחפשי עבודה של שירות התעסוקה הישראלי.

לינקדאין (אילוסטרציה: Shutterstock)
לינקדאין | אילוסטרציה: Shutterstock
עבדו על המיתוג האישי שלכם- שאלו את עצמכם "איזה נסיון יש לי?", "מה החוזקות שלי?", "מה הייחוד שלי?", "מה מגלים עלי כשמגגלים את שמי בגוגל?" המגייסים בארגונים נמצאים ברשתות החברתיות. מה שתציגו שם זה הרושם שתשאירו עליהם. הם בודקים מי אתם והיכן אתם נמצאים? וודאו שאתם לוקחים חלק בקהילות המקצועיות הנכונות, ומשאירים שם את חותמכם – כותבים, נוכחים, ומעלים רעיונות. בתקופה זו השתדלו לקחת חלק בוובינרים הקשורים למקצוע שלכם, שיראו שאתם מעודכנים - לומדים ומתפתחים. זאת טביעת האצבע שלכם והיא חשובה מאוד למיתוג האישי שלכם.

הצטרפו לקבוצות תעסוקה בפייסבוק- קבוצות הפייסבוק לחיפוש עבודה מציעות את המשרות הכי מעודכנות, בחינם, ועם קישור למעסיקים באופן ישיר. אתרו את הקבוצות הרלוונטיות לכם והצטרפו אליהן, לדוגמה: "מפוטרי קורונה ומעסיקי המחר".

אם להסתכל זמן מה קדימה, כשתצאו מהתקופה המאתגרת הזו תוכלו להיות דומים מבחינת מוכנותכם לשוק התעסוקה, למה שהייתם שנכנסתם אליה או לצאת טובים, מיומנים, מעניינים ומשכילים יותר ובעיקר אטרקטיביים יותר בעולם העבודה המשתנה.

הכותבת היא מנהלת תחום התמחויות בעמותת אלומה