מה גורם לאישה להחליט יום אחד שפשוט נמאס לה? נמאס לה מהשחיקה, נמאס לה מהעובדה שהיא לא מגשימה את החלומות שלה ונמאס לה לראות איך החיים חולפים כשהיא ממורמת בעבודה ובכלל.

זה בדיוק מה שקרה לדלית יניב מסר, בת 55, נשואה בשנית לדוד ואם לאדר (בת 28) מיהוד. לפני כשני עשורים היא חוותה על בשרה הליך גירושין מורכב שגרם לה לשנות את מסלול חיה – מי שמעידה על עצמה שהייתה "המורה הכי מתוסכלת בארץ", היא הפכה לבעלת משרד עורכי דין בתל אביב העוסק בדיני משפחה וירושה. למעשה דלית מאמינה שהמקצוע שבו היא עובדת היום הוא לא פחות משליחות ואולי אפילו סוג של תיקון להליך הגירושין שעברה בעצמה.

"החוויה שלי מהליך הגירושין הייתה טראומטית. הרגשתי פסיבית ומובלת לאורך ההליך שההחלטות שהתקבלו בו עיצבו את חיי ואת חייה של בתי. כתוצאה מכך, היה לי ברור שהליך גירושין צריך להתנהל בדרך אחרת וידעתי שאני אהיה עורכת דין לענייני משפחה", היא מתארת, "עבורי זו זכות גדולה ללוות את הלקוחות שלי בנקודות הקשות ביותר בחייהם ולהוביל אותם לתוצאות האופטימליות, תוך מתן תמיכה רגשית ושקט נפשי שמתווספים להם לעתים גם חיבוקים גדולים. כמי שהייתה שם, אני יודעת שכל לקוח זקוק להרבה מעבר לניהול הליך משפטי".

איך נראו חייך לפני שהחלטת להפוך לעו"ד?

"לימודי המשפטים ועריכת הדין היו חלום שלא יכולתי להגשים במשך תקופה ארוכה, בגלל אילוצים אובייקטיביים. בתקופת הגירושין הייתי מורה והייתי חייבת לדאוג לפרנסה. במשך 10 שנים הייתי המורה הכי מתוסכלת בישראל, כי הרגשתי שאני לא ממצה את עצמי. במהלך שנת השבתון כשהייתי צריכה לבחור מה ללמוד, השלמתי את לימודי התואר השני במנהל עסקים, וזו הייתה החלטה נבונה שאפשרה לי לסלול את הדרך החוצה".

"עבדתי מספר שנים בחברה סלולארית מובילה כמנהלת תיקי לקוחות עסקיים. חשתי סיפוק גדול, אתגרתי את עצמי, השתכרתי לא רע, אבל כשהשנים עברו רציתי להתקדם וחיפשתי את האתגר המקצועי הבא".

מה גרם לך בעצם לעשות שינוי בקריירה?

"לתפיסתי, כשאדם קם בבוקר והולך בחוסר חשק לעבודה שלו, מקום שבו הוא מבלה את מרבית שעות היום, הוא לא נמצא במקום הנכון עבורו. לכל אדם יש את הזכות לחוש סיפוק והגשמה ממה שהוא עושה למחייתו. הרצון להיות עורכת דין לענייני משפחה קינן בי זמן רב וברגע הנכון זכיתי להגשים את החלום שלי".

מה היה הרגע הזה בעצם?

"לאחר שעזבתי את חברת הסלולר הייתי בראיונות רבים למשרות אטרקטיביות. באותה תקופה עדיין הייתי גרושה והייתי חייבת לפרנס את בתי. שאלות כמו 'מה בא לך באמת לעשות בשארית חייך המקצועיים?' - לא הייתה רלוונטית מבחינתי. הרגע המכונן קרה במפתיע (כמו כל רגע מכונן) כאשר בן זוגי (בעלי היום) שאל אותי: 'מה את רוצה לעשות?, לא מה את צריכה לעשות'. בלי לחשוב פעמיים עניתי שאני רוצה ללמוד משפטים. הוא אפשר לי להגשים את החלום המקצועי שלי".

היו חששות לפני? איך התגברת עליהם?

"אחרי שעברתי את בחינות הלשכה החלטתי שאני מקימה את המשרד. כמו כל אדם שפונה לדרך עצמאית חששתי ממה יהיה. אבל הידיעה שנפלה בחלקי הזכות להגשים את החלום המקצועי שלי - מתנה שהיא ממש לא מובנת מאליה - הייתה חזקה מהכול, מיקדה אותי וסללה את דרכי המקצועית. חוץ מזה, ברגע שיש תכנית פעולה סדורה (תכנית עסקית היא מאסט), ויעדים מוגדרים, מה שנותר הוא להגיע אליהם".

איך הסביבה הגיבה לשינוי?

"בגדול, הרגשתי המון פרגון ותמיכה מהסביבה הקרובה. מרבית התגובות שקיבלתי היו 'זה תפור עלייך'. לאלה שטרחו להעיר שיש המון עורכי דין ומדובר בשוק רווי, בחרתי שלא להקשיב".

איך השינוי הזה השפיע על החיים שלך?

"אני קמה בכל בוקר עם חיוך גדול והולכת לעשות את מה שאני הכי אוהבת. אני מגשימה את עצמי ונהנית מהעבודה שלי שמשלבת ידע, מקצועיות ויצירתיות, עם נגיעה בחייהם של אנשים, שזה מבחינתי השילוב המושלם".

מה את ממליצה לאנשים אחרים שמתלבטים אם לעשות את הצעד?

"וולט דיסני אמר 'If you can dream it you can have it'. זה המוטו שלי בחיים. אם יש לכם חלום, צאו מאזור הנוחות שלכם - לכו על זה. חלומות נועדו להגשמה. חששות יהיו תמיד, השאלה כמה משקל אתם נותנים להם והאם אתה מוכנים להמשיך לשלם את המחיר של לא לעשות את מה שאתם באמת רוצים וחולמים עליו, לא משנה באיזה תחום מדובר".

את מתחרטת על משהו בתהליך?

"לא. יצאתי לדרך שלי עם אמונה חזקה בעצמי ומתוך הבנה שאין קיצורי דרך".