ברחבי העולם וגם בישראל מציינים מחר את האחד במאי, חג הפועלים, תאריך המסמל את ההזדהות והמאבק למען מעמד הפועלים, לתנאי עבודה טובים יותר ולחיזוק ארגוני העובדים. לרגל יום זה, ערכה חברת Cibus Sodexo, סקר הבוחן האם הישראלים מרוצים במקום עבודתם. מהסקר כי 57% מהעובדים מעידים כי בסך הכל מרוצים ממקום עבודתם ואילו 11% מהם מאוד שבעי רצון מהעבודה. רק 1.5% מהנשאלים העידו על עצמם כי אינם מרוצים כלל ממקום עבודתם.

ההטבה הפופולארית ביותר הניתנת לעובדים על ידי המעסיק בישראל היא קרן השתלמות (67%) וכן ביטוחים פרטיים (30%). בתחום הטבות הפנאי לעובדים, 22% מהנשאלים העידו כי הם מקבלים הטבת כרטיסי הסעדה, שהפכה להטבה יותר ויותר רווחת בשנים האחרונות. ההטבה הכי פחות נפוצה כיום היא יום עבודה מהבית - רק 8.4% העידו כי הם מקבלים אותה. 7.5% מהעובדים דיווחו כי אינם מקבלים כלל הטבות ממקום העבודה.

עובדים שלא מקבלים הטבות - מדרגים נמוך את מקום העבודה

עוד נמצא קשר ישיר בין ההטבות אותן מעניק מקום העבודה לבין מידת שביעות רצון העובד ממקום עבודתו. העובדים אשר דיווחי כי הם זכאים ל-3 הטבות ומעלה מהמעסיק, העידו על מידת שביעות רצון גבוהה מהעבודה. מנגד, עובדים שלא זכאים בכלל להטבות מהמעסיק שלהם, דירגו את מידת שביעות רצונם בציון הנמוך ביותר והרבה מתחת לממוצע.

קרן וייזמן סמנכ"ל שיווק Cibus Sodexo (צילום: יחסי ציבור)
קרן וייזמן סמנכ"ל שיווק Cibus Sodexo | צילום: יחסי ציבור
"אנחנו רואים מגמה הולכת וגוברת של הרחבת מגוון ההטבות הניתנות על ידי חברות לעובדים, וכן גידול ברמת הציפיות של העובדים לקבל את אותן הטבות", אומרת קרן וייזמן סמנכ"ל שיווק Cibus Sodexo, המתמחה בפתרונות ניהול הסעדה לחברות ולארגונים ומספקת שירותי הסעדה ללמעלה מ-2,500 חברות. "ממצאי הסקר מראים כי הטבת כרטיסי ההסעדה שהייתה בעבר נפוצה בעיקר במגזר ההייטק, מתרחבת לתעשיות נוספות ואף למגזר הממשלתי-ציבורי. עוד נתון מעניין הוא שבשנים האחרונות אנחנו רואים מגמת גידול בסכומי הסבסוד הניתנים לעובדים מתוך הבנה שמדובר בכלי לגיוס ושימור עובדים בעידן הנוכחי".

הסקר נערך על ידי חברת i Panel בקרב 310 עובדים שכירים מכל הסקטורים במשק, כאשר מחציתם מצויים בעמדות ניהוליות ומנהלים עובדים תחתיהם. 41.4% בוגרי תואר ראשון, 19.1% בוגרי תואר שני ומעלה ואילו 0.6% בלבד בעלי השכלה יסודית או פחות. כמו כן, 28.2% מרוויחים מעט מעל השכר הממוצע ברוטו למשק בית העומד על 14,000 ש"ח לחודש.