המשרדים של היום כבר מזמן לא כוללים רק כיסא, שולחן, מחשב ועוד רהיטים מיושנים. כבר בסוף שנות ה-90 הבינו בעלי החברות שהם צריכים להפוך את המקומות האלה לביתיים ואטרקטיביים הרבה יותר, עבור העובדים - בעיקר כי שעות העבודה גלשו הרבה מעבר ל-9:00 עד 17:00.

 בהתחלה התהדרו חברות ההיי טק באזורי מנוחה וכמובן גם במטבחים מאובזרים, ובשנות ה-2000 החל טרנד של חדרי כושר משרדיים, חוגי התעמלות והרצאות, אירועי חברה, ואפילו חדרי משחקים עם שולחן פינג פונג, כדורגל שולחני וקונסולות משחקים. מוכרות גם מגלשות המשחק שהוצבו למעבר בין הקומות במשרדים של חברות בינלאומיות.

ביקרנו במשרדים הכי מגניבים בישראל (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
להתגלש מקומה לקומה. היינו יכולים לחיות עם זה | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

אלא שכיום גם אלמנטים כאלו הפכו לשכיחים ולבנאליים, והמנהלים ובעלי המשרדים כבר מחפשים אטרקציות חדשות שיצליחו לגבור על המתחרים במרוץ אחר עובדים מוכשרים וטאלנטים מחוזרים, או שוכרי שטחים בחללי העבודה המשותפים – בהתאמה.

כך למשל, רשת חללי העבודה המשותפים אורבן פלייס, שפתחה בתחילת פברואר מתחם עבודה חדש בירושלים, מציעה לעובדים, בנוסף לפסיליטיז המוכרים, גם חדרים חשוכים עם ספות, כריות ופופים רכים, המיועדים לשנת צהריים - למי שצריך להטעין את המצברים באמצע היום.

ביקרנו במשרדים הכי מגניבים בישראל (צילום: URBAN PLACE, יחסי ציבור)
החדר החשוך הואר במיוחד לטובת הצילומים לכתבה | צילום: URBAN PLACE, יחסי ציבור

בנוסף מציעים שם גם ספא (הכולל חדרי טיפול לעיסויים שונים), מכון יופי (שכולל שירותי מני-פדי, תספורת, איפור ועוד), בית כנסת ואפילו אולפן לעולים חדשים. וכן, גם שם לא פסחו על הגימיקים הקבועים כמו מכון הכושר או האפי האוור בבר שממוקם במשרד.

ביקרנו במשרדים הכי מגניבים בישראל (צילום: URBAN PLACE, יחסי ציבור)
לא פסחו גם על יוגה במרפסת | צילום: URBAN PLACE, יחסי ציבור

הסטנדרט החדש: חדר שקט וחדר מוזיקה

עוד אופנה בקרב חברות ומשרדים, שכבר כתבנו עליה בעבר, היא להקצות לעובדים חדרי מוזיקה. ומי שהצטרפה למגמה היא חברת השיווק הדיגיטלי KRYON, שעברה לאחרונה לבניין אותו שיפצה בתל אביב, ובנתה בו חדר מוזיקה אקוסטי לרווחת העובדים. מנכ"ל החברה, הראל טייב, הוא נגן גיטרה חשמלית, הדוגל בשילוב מוזיקה בהוי החברה. לדבריו, מחקרים קבעו שמוזיקה משפרת את יכולות היצירתיות, ההשראה וחדוות העשייה בקרב העובדים, וזאת הסיבה שהקים בקומת הגג את חדר המוזיקה - הכולל גיטרות חשמליות, מערכת תופים, קלידים ועוד.

ביקרנו במשרדים הכי מגניבים בישראל (צילום: KRYON - יואב גרין | תורמן רומנו , יחסי ציבור)
חדר המוזיקה בחברת KRYON | צילום: KRYON - יואב גרין | תורמן רומנו , יחסי ציבור

בנוסף, עובדים שצריכים לקחת פסק זמן מהיום הלחוץ ולהירגע, יכולים להיכנס ל"חדר השקט" שהוקצה גם הוא במשרדים, חדר שבו התאורה מינימלית, להגברת הפרשת המלטונין, וכורסא מפנקת להשלמת שעות שינה, או סתם כדי להירגע. אנחנו רק מקווים שהחדרים לא סמוכים אחד לשני.

המשרדים שיש בהם חדר שנצ ועוד (צילום: KRYON - יואב גרין | תורמן רומנו , יחסי ציבור)
חדר השקט ב-KRYON | צילום: KRYON - יואב גרין | תורמן רומנו , יחסי ציבור

גם חברת הטכנולוגיה YELLOWHEAD, הממוקמת בקיבוץ געש, בנתה חדר מוזיקה לרווחת העובדים - כאשר מעבר לכלי הנגינה עצמם, החדר עוצב בהשראת אייקונים בולטים מעולם המוזיקה כמו הביטלס, דיוויד בואי, איימי ווינהאוס ועוד.

ביקרנו במשרדים הכי מגניבים בישראל (צילום: רועי דורי, יחסי ציבור)
חדר המוזיקה במשרדי - YELLOWHEAD. עוצב בהשראת אייקונים בולטים מעולם המוזיקה | צילום: רועי דורי, יחסי ציבור

בחברה יש גם חדר משחקים (הרי איך אפשר שלא?), ובו מעבר למערכת XBOX, הוקצה אזור המשמש כסטודיו לצילום. העובדים יכולים לקחת לעצמם פסק זמן, להיכנס ולערוך צילומים לסגמנט מיוחד שיש לחברה בערוץ היוטיוב שלה - שנקרא ASK YH. או במילים אחרות: איפה מגישים קורות חיים? 

ביקרנו במשרדים הכי מגניבים בישראל (צילום: רועי דורי, יחסי ציבור)
חדר המשחקים בחברה - שיש בו גם סטודיו צילום | צילום: רועי דורי, יחסי ציבור