עבור הורים רבים תקופת החגים יכולה להיות גורם למתח, במקום זמן למנוחה ולמילוי מצברים. הילדים אינם הולכים לבית הספר ולגן, ובמקומות עבודה בהם נדרשים לעבוד גם בימי חול המועד, הורים רבים בוחרים לעבוד מהבית בניסיון ללהטט בין העבודה לטיפול בילדים.

אולם, על פי תוצאות סקר בינלאומי שערכה חברת IWG-Regus, הפרודוקטיביות שלהם נפגעת משמעותית בגלל הפרעות של בני המשפחה, וגם בגלל חיות מחמד ושאר מכשירים רועשים שמסיחים את הדעת בניסיון לעבוד מהבית.

המחקר, שנערך בקרב 15,000 נשאלים מ-80 מדינות ברחבי העולם זו השנה העשירית, מצא כי דעתם של יותר ממחצית המשתתפים בסקר (62%), מוסחת על ידי בני משפחה הדורשים תשומת לב כשהם מנסים לעבוד מהבית.

הגורם השני המרתיע ביותר הוא "החשש שהילדים או חיות המחמד יפריעו באמצע שיחות טלפון מקצועיות", כך ציינו 45% מהמשיבים על הסקר. 25% מהנשאלים ציינו ספציפית את "חיות המחמד הדורשות תשומת לב", כאשר 32% דיווחו שרעשים שונים של הבית מסיחים את דעתם (כגון פעמון הכניסה, מכונת הכביסה, מדיח הכלים ועוד). 43% האשימו את הקושי בעבודה מהבית דווקא במרחק הפיזי מהמשרד, וציינו קשיים בגישה לציוד כגון מדפסת, מכונת צילום וכו'.

 85% מהארגונים דווקא מדווחים על עלייה משמעותית בפרודוקטיביות בעבודה מהבית

ולמרות החשש מהפרעות לתפוקה, יותר ויותר עסקים מספקים לעובדיהם כיום את האפשרות להחליט היכן, מתי וכיצד הם רוצים לעבוד, ולגישה זו יש יתרונות עבור שני הצדדים. נוסף לכך שגמישות בעבודה הופכת את העובדים למאושרים ולבריאים יותר, היא יכולה גם להשפיע ישירות על בריאות העסק.

עבודה מהבית (אילוסטרציה: Shutterstock)
עבודה מהבית היא לאו דווקא הפתרון האידיאלי להורים | אילוסטרציה: Shutterstock

לפי הסקר, 85% מהארגונים מדווחים על עלייה משמעותית בפרודוקטיביות של העובדים כתוצאה מיישום גישת עבודה גמישה. לדעת רוב משתתפי הסקר, ההגדרה של מדיניות עבודה גמישה היא היכולת לבחור ולשנות את מיקום העבודה שלהם.

"מיקום העבודה משפיע מאוד על יכולתם של עובדים לאזן בין העבודה לחיי המשפחה והבית - במיוחד עבור הורים בזמן החופשות בבתי הספר. הורים יכולים לקצר משמעותית את זמני הנסיעה שלהם לעבודה בארגונים שמאפשרים עבודה גם במשרדים בפריפריה, לצד הגעה למשרדי החברה הראשיים", אמר ,עופר ויתקון, מנכ"ל Regus ו-Spaces ישראל השייכות לקבוצת IWG העולמית. "מציאות שבה שניים מכל חמישה אנשים ברחבי העולם (40%) רואים את הנסיעה לעבודה כחלק הגרוע ביותר ביום שלהם, האפשרות לעבוד קרוב יותר לבית הופכת ליקרת המציאות".

הכירו את Leap - כלי חכם לבחירת מסלול קריירה בהתאמה אישית. לאבחון חינם>>