סקר שיזמו ארגון נגישות ישראל ובנק הפועלים לבחינת היחס בציבור הישראלי כלפי אנשים עם מוגבלויות, מעלה חוסר סובלנות גדול כמו גם דעות קדומות כלפי האוכלוסייה שמהווה יותר מ-10% מאזרחי ישראל.

מהסקר עולה כי 67% מהנשאלים ענו כי אדם עם מוגבלות לא מתאים לנהל עסק ו-57% אמרו כי לא ישקיעו בחברה שבראשה עומד אדם בעל מוגבלות. שאלות אחרות העלו גם הן נתונים קשים: 13% מהנשאלים אמרו כי יפריע להם שהמורה של הילד שלהם יהיה אדם עם מוגבלות. בנוסף, אמרו 11% מהנשאלים כי יפריע להם לקבל שירות ממלצר נכה ו-10% הודו כי יפריע להם לגור בבניין עם אנשים בעלי מוגבלות.

סולידריות היא לא צד חזק בישראל: אחד מכל חמישה נשאלים (21%) אמר שמפריע לו שאדם עם מוגבלות יעקוף אותו בתור. רוב גדול של הנשאלים (62%) אמרו כי לא יחרימו מסעדות או עסקים שלא נגישים לאנשים עם מוגבלויות.

הסקר, שנערך באמצעות חברת Insight, יוצג במהלך ועידת נגישות ישראל הבינלאומית השנתית שתתקיים בשבוע הבא בסימן חדשנות ועתיד הנגישות. בוועידה ישתתף כריסטופר פאטנו, מנהל תוכניות נגישות בכיר במטה גוגל ארה"ב, שיציג לראשונה בישראל את מיזמי הנגישות מבית החברה. בנוסף, ישתתפו וירצו בוועידה ויקטור קאליס, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות בעיריית ניו יורק; ראלף שלויה, סגן נשיא Airbus; יריב בש, מייסד משותף ב-SpaceIL בראשית; משה פדלון, ראש עיריית הרצליה וסגן יו"ר השלטון המקומי ועוד רבים אחרים.

כתבה זו פורסמה באתר TheMarker

עוד כתבות שעשויות לעניין אותך: