יש אנשים שמתייחסים אל הבוקר כהתחלה נפלאה של יום חדש מלא פוטנציאל, ויש כאלה שרואים בו כחלק הכי בעייתי של היום, שצריך להתגבר עליו ולעבור אותו כמה שיותר מהר. כך או כך, החלק הראשון של היום שלנו הוא בדרך כלל משמעותי במיוחד לגבי ההמשך שלו, ואנשים רבים לא בהכרח נותנים את הדעת על מה שמאפיין את הבקרים שלהם, או איך הם יכולים לשפר אותם.

בנג'מין ספל, אחד ממחברי הספר " My Morning Routine: How Successful People Start Every Day Inspired", התראיין לאחרונה בפודאקסט שנקרא "הסודות של האנשים הכי פרודוקטיביים", בו נשאל האם יש מכנה משותף לבקרים של קרייריסטים מצליחים ומה אפשר ללמוד מהם. ספל טען בראש ובראשונה כי זה מאוד אינדבידואלי, ומה שעובד בשביל אדם אחד לא בהכרח יעבוד בשביל אחר, אבל בכל זאת ציין תכונה אחת חשובה שמסייעת לכולם: היכולת לקחת שליטה על היום שלנו, במקום לתת לו לשלוט בנו.

הכוונה היא שבין אם מדובר במדיטציה, בפעילות גופנית לפני העבודה או בבילוי של זמן איכות עם הילדים או בני הזוג – אנשים שמפנים לעצמם זמן בבוקר לעשות את הדברים שהם הכי אוהבים לעשות, מרוויחים מכך ומשפיעים לחיוב על שארית היום שלהם. הנה, למשל, כמה עקרונות שלפיהם אנשים מצליחים מנסים לעצב את היום שלהם:

תנו לעצמכם התחלה מקדימה בלילה שלפני: שינת לילה טובה

אנשים שישנים מספיק שעות, פחות או יותר, מבטיחים התחלה מוצלחת יותר ליום שלהם, בין אם מדובר בהתעוררות יותר רעננה או במספיק אנרגיה ראשונית כדי לבצע את פעולות היום יום.

בחורה ישנה במיטה (צילום:  LightField Studios, shutterstock)
שינת לילה טובה חשובה אפילו יותר ממה שאתם מדמיינים | צילום: LightField Studios, shutterstock

בצעו פעולות שמכניסות אתכם למצב רוח חיובי

כאמור, בין אם מדובר במדיטציה, באימון בוקר או אפילו במשהו יותר רוחני כמו מחשבה על דברים שכדאי להיות אסירי תודה בעבורם בכל בוקר – הסוד הוא להתחייב לזה ב-100 אחוז ולא לוותר. הפעולות הללו מסוגלות להוות בסיס טוב להישען עליו לפני שמתפנים לטפל בתלאות היום.

אישה עושה יוגה (צילום: Luna Vandoorne, Shutterstock)
הסוד הוא להתחייב לזה ב-100 אחוז ולא לוותר | צילום: Luna Vandoorne, Shutterstock

תכננו מראש וסדרו את העדיפויות

בקרים הם זמן אידאלי להרהר ברשימת המטלות היומיומית שלכם, כדי שאפשר יהיה לנווט ביניהן בצורה אקטיבית, במקום להיגרר אחריהן בצורה פסיבית ולכבות שריפות בכל רגע נתון. כמובן שיש ימים שאי אפשר להימנע גם מזה, אבל הבנה ראשונית של מה חשוב יותר, מה קשה יותר ומה מצריך יותר זמן - יכולה רק לסייע בסגירה אפקטיבית של הרשימה הזו.