זה כבר הנודניק החמישי של השעון המעורר, אבל אתם מתעלמים באלגנטיות ולא מוצאים שום כוח נפשי לקום וללכת לעבודה? את נמצאת לקראת סוף חופשת הלידה אבל אין לך מוטיבציה וחשק לחזור למשרד שעבדת בו? או שאולי בכלל עדיין לא התחלתם ללמוד, אבל אתם נתקפים חרדה ובלבול בכל פעם שאתם נכנסים לאתר של אוניברסיטה כלשהי? יכול להיות שאתם צריכים לחשוב ברצינות על יעוץ קריירה.

לכל אחד מאיתנו יש תחומים שאנחנו חזקים בהם יותר וכאלו שפחות, דברים שמעניינים אותנו ודברים שממש לא. יועצי קריירה יסייעו לכם להבין מהן נקודות החוזק והחולשה שלכם, מה מושך אתכם ובמה אתם יכולים להיות מוכשרים ו"טובים". הייעוץ יעזור לכם להבין את דפוסי ההתנהגות שלכם – האם אתם נוטים להיות אסרטיביים בעבודה או שדווקא מעדיפים למלא הוראות? האם אתם שמים דגש בעבודה על נוחות, שכר, תנאים סוציאליים או שחשובים לכם יותר העניין והאתגר?

שעון מעורר בסמארטפון (צילום: Evgeny Atamanenko, ShutterStock)
צילום: Evgeny Atamanenko, ShutterStock

שירות התעסוקה, למשל, מפעיל בלשכות השונות ברחבי הארץ שירות ייעוץ תעסוקתי ללא תשלום, שמופעל על ידי יועצי קריירה מומחים. לאחר תהליך הייעוץ תוכלו לקבל המלצה מבוססת מה כדאי לכם ללמוד ובמה מומלץ לעסוק, בין אם מדובר בתחילת הדרך שלכם או לחילופין בהסבה מקצועית במהלך הקריירה.  

אפשרות נוספת שעומדת בפניכם היא ייעוץ קריירה בתשלום במכוני אבחון מקצועיים, שכולל מבחנים אישיים, פגישות וראיונות עם פסיכולוג מומחה, שבסופם תצאו עם דוח ובו המלצות לנתיב התעסוקתי שמתאים לכם ביותר. ההמלצות מבוססות על אבחון אישי מקיף שלכם ולוקחות בחשבון את נסיבות החיים שלכם, הכישורים, הנטיות והרצונות שלכם. מעבר לכך, בחיפוש מהיר בגוגל או במנוע החיפוש של easy תמצאו שפע של יועצי קריירה פרטים, שיסייעו לכם בגיבוש היעדים וההחלטות לגבי מסלול הלימודים והתעסוקה שאליו תרצו לפנות. 

אבל למה להסתבך? תכירו את האופציה החדשה והחינמית, שזמינה לכם בלחיצת כפתור - LEAP, כלי חכם המעניק ייעוץ לימודים והכוונה תעסוקתית. באמצעות מענה על שאלות והעדפות אישיות תוכלו לזהות את תחומי הלימוד והמקצועות המתאימים לכם ולקבל מידע שימושי רב הנוגע למסלולי הלימודים, אפשרויות תעסוקה עתידיות ורמת השכר בתחום. לבסוף, במידה ותהיו מעוניינים, מוסדות לימודים רלוונטיים יוכלו גם לפנות אליכם להצעות. LEAP מבוסס על מחקרים וסקרים מעמיקים שהועברו למשתתפים רבים.

צריך לזכור שפיתוח קריירה הוא יותר מסתם החלטה מה תלמדו ואיפה תעבדו. זה תהליך שנמשך לאורך כל החיים. בעולם משתנה כמו שלנו שוק העבודה הוא דינאמי, וגם אנשים צעירים מוצאים את עצמם בשנות השלושים והארבעים לחייהם עושים שינויים מקצועיים, בשל הרגשת מיצוי ורצון להתפתח ולגלות אפיקים חדשים.