א' (השם המלא שמור במערכת), תושבת חיפה, עבדה בגן ילדים פרטי באחת השכונות בעיר במשך כשנה וחצי. במהלך התקופה נוצר סכסוך חריף בינה לבין מנהלי הגן, כאשר לטענת המנהלים א' נהגה לדבר בטלפון במשך דקות ארוכות ולשלוח מסרונים בזמן העבודה. הקרע בין הצדדים העמיק בשל כך עד שלבסוף המנהלים החליטו להפסיק את העסקתה.

כמה ימים לפני שפוטרה, מנהלי הגן תלו מודעות בגן, שלטענתה פגעו בשמה הטוב - זאת למרות ששמה המפורש לא צוין בהן. לפי א' המודעות ציירו אותה כאדם אלים מילולית ופיזית וכמי שמתעללת בילדים.

במודעות נכתב בין השאר: "אנו מודיעים על הפסקת העסקה מיידית של אחת העובדות במתחם הפעוטון. הפרות נוהלי הגן החמורים שבוצעו על ידי העובדת בתקופה האחרונה  ולאחר שיחות אזהרה רבות שקיימנו איתה בנושאים הללו, אנו מרגישים כי המשך העסקתה בגננו עלול לגרום לנזק בטיחותי. לצערנו, לאחר הפרת המשמעת הבטיחותית האחרונה שבוצעה היום, החלטנו להפסיק את העסקתה באופן מיידי. לידיעתכם אנו לא נתפשר על שמירת בטיחות ילדי הגן וצוותו המהווה את אחד הפרמטרים המרכזיים בגננו". בהמשך נכתב גם: "אנו רוצים להודיע כי הגברת לא עובדת יותר בגננו".

מנהלי הגן הגישו תביעה נגדית בגובה רבע מליון ש"ח

א' הגישה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה נגד מנהלי הפעוטון, בגין פגיעה בשמה הטוב, ודרשה לקבל את כל הכספים המגיעים לה על פי דין. היא דרשה פיצוי של 150 אלך שקל, מכיוון שלטענתה, פוטרה בלי שנערך לה שימוע כדין.

בתגובה מנהלי הפעוטון הגישו נגד א' תביעת לשון הרע, על סכום של כרבע מיליון ש"ח, על כך שנהגה להשמיץ את הגן בפני ההורים. עוד ציינו המנהלים כי באחד המקרים א' דיברה בטלפון כאשר אחד מילדי הגן טיפס על כיסא ויכול היה ליפול ולהיפצע אנושות, מה שמצדיק את מעשה הפיטורים.

השופט נוהאד חסן ושני נציגי הציבור שדנו בתביעה הגיעו למסקנה שהמודעות שנתלו בגן נגד א', אשר נחשפו אליהן 70 מילדי הגן והוריהם וכן צוות העובדים, יש בהן משום פגיעה בשמה הטוב ויש בהם להשפילה ולבזותה. הם דחו על הסף את תביעת מנהלי הפעוטון נגד א', ואף ציינו בפסק הדין כי הדברים ש-א' אמרה על הגן אינם בגדר לשון הרע.

השופט פסק כי א' תקבל פיצוי של 35 אלף שקל בגין לשון הרע ופגיעה בשמה הטוב ועוד כ-20 אלף שקל הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד.