זה כבר לא סוד שהדרך של חברות ההייטק להילחם על טאלנטים בתחומן, היא כבר מזמן לא רק שכר ותנאים סוציאליים אלא גם צ'ופרים ושירותים נלווים לעובדים ולבני משפחותיהם. בשנים האחרונות עוד ועוד חברות בוחרות להפוך את מקום העבודה למתחם שמעניק לעובדים אלטרנטיבה לבילוי וליצירת נטוורקינג, גם מעבר לשעות העבודה. המגמה מספקת לעובדים את הצורך בחיי חברה וביצירת "תרבות פנאי", ואילו מקום העבודה נהנה מעובדים מסורים ומרוצים שלא חוששים להישאר עד מאוחר.

חברת ההייטק Soluto השיקה לאחרונה במשרדיה בתל אביב חדר מוזיקה חדש המיועד לעובדי החברה, אשר חלק נכבד מהם מנגנים במגוון כלים בזמנם החופשי (ביניהם גם מנכ"ל ומייסד החברה תומר דביר), וחלקם אף חברים בהרכבים שונים.

חדר המוזיקה כולל את כל מה שאתם רק יכולים לחשוב עליו כשאתם מדמיינים את הקונספט - כמו ברז בירות חופשי, במה, מערכת הגברה, מיקרופונים, קונסולה וכלי נגינה שונים ביניהם תופים, גיטרות אקוסטיות, גיטרות חשמליות, קלידים ועוד.

חדר מוזיקה בעבודה (צילום: יקיר סולומון)
חלק מעובדי החברה בוחרים לרדת בהפסקת הצהריים | צילום: יקיר סולומון

חדר מוזיקה בעבודה (צילום: גיא גלעד)
הרמוניה שכוללת "למידה, אינטראקציה וכיף" | צילום: גיא גלעד

הפרויקט נולד במהלך השיפוצים שעברו משרדי החברה, ומתוך הרצון לחבר את העובדים ולשמר את אהבתם למוזיקה גם במקום העבודה: ״הרעיון היה מלכתחילה להמשיך משהו שאנחנו גם ככה עושים בבית, עם ביטול המגבלות של הבית - היעדר מקום, איכות הציוד ורעש", מסביר עומר בקי, מנהל קבוצה בסולוטו והמפתח הראשון בחברה. "ניסינו להוציא את הפרויקט הרבה זמן לפועל, והשאיפה הייתה שזה יהפוך לבילוי מגבש, וזה אכן קורה. אפילו התחילו להמציא מושגים בחברה כמו: ״four on the floor״, אנשים התחילו ללמוד לנגן על כלי נגינה חדשים וזה מוסיף הרבה כיף וגיבוש לאינטראקציה היום יומית״.

לצד ההנאה והכיף שבדבר, בפועל, לחדר יש גם חשיבות אירגונית - עידוד היצירה והשימוש במוזיקה בעת העבודה משרים קונספט של חשיבה מחוץ לקופסה, מה שמדברן את העובדים ליזום יותר ולהיות פרודוקטיביים יותר. חלק מעובדי החברה בוחרים לרדת בהפסקת הצהריים שלהם לנגן תוך כדי פגישה או סיעור מוחות - ומכיוון שהחדר ממוקם במרתף הבניין, הסאונד לא מפריע לשאר העובדים. ״החדר מרגיש לי כמו המשך של היצירתיות שיש בעבודה שלנו יום יום. זה עוזר לחבר בין אנשים שונים ורעיונות שונים וליצור מעין הרמוניה שכוללת למידה, אינטראקציה וכיף", מוסיף עודד ולגרין, מוביל טכנולוגי בסולוטו, ומיוזמי מרתף המוזיקה.

חדר מוזיקה בעבודה (צילום: עודד ולגרין)
אצלכם בעבודה יש חדר כזה? | צילום: עודד ולגרין

חדר מוזיקה בעבודה (צילום: עודד ולגרין)
משרד סטנדרטי בסך הכל | צילום: עודד ולגרין

ומה באשר למי שאינו מנגן? החדר כאמור פתוח לכולם והעובדים שמעולם לא התנסו בנגינה נהנים לקחת חלק, בין אם סתם לשבת על בירה לצד הג'ימג'ומים ובין אם ללמוד בעצמם כמה אקורדים. כחלק מהפעילות במקום, מדגישים בחברה שהם מתכננים לארח אמנים ידועים ואמנים צעירים בתחילת דרכם.

חברת Soluto, אשר מציינת בימים אלו יום הולדת 5 לרכישתה על ידי חברת Asurion האמריקאית, משרתת כיום מעל 300 מיליון משתמשים ברחבי העולם ועובדת עם מפעילות הסלולר והקמעונאיות הגדולות בעולם.