על פי סקר שהתפרסם לאחרונה, ובו נשאלו עובדים בארצות הברית לגבי העבודה בימים שאחרי מגפת הקורונה, נראה כי העתיד הוא בעבודה מהבית, כאשר 59 אחוז מהנשאלים השיבו כי יהיו מעוניינים להמשיך לעבוד מהבית גם לאחר שהמגפה תחלוף במידה ותנתן להם האפשרות. אחוז הגברים שמעדיפים להמשיך בעבודה מהבית גבוה מאחוז השנים שהיו רוצות בכך- 62 אחוז מהגברים לעומת 57 אחוז מהגברים.

נתון נוסף ומפתיע נוגע לגיל הנשאלים, בעוד היינו מצפים כי צעירים בני דור ה-Z וה-Y המורגלים בטכנולוגיה יהיו אלו שיסתגלו לשינוי ויעדיפו להמשיך לעבוד מרחוק - נראה כי דווקא העובדים הוותיקים, שבילו שנים במשרדים ובמקומות העבודה, מעוניינים להפוך את המצב הזמני לקבוע ולהישאר בבית, כאשר 61 אחוז מבני דור ה-X העידו על כך לעומת, 52 אחוז בלבד מבני דור ה-Z.

מה הם יתרונות העבודה מהבית?

על פי הסקר, קיימים שישה היבטים מרכזיים המהווים סיבות לאמץ את השינוי שכפתה עלינו מגפת הקורונה, ולהמשיך לעבוד מהבית גם אחרי שתחלוף:

  1. זמן משפחתי - האפשרות להקדיש יותר זמן למשפחה היא היתרון המרכזי בעבודה מהבית לדעת רוב הנשאלים (34%). כאשר 36% מהנשים ו-30% מהגברים מאמינים שזהו היתרון הגדול ביותר. גם בחלוקה לדורות סיבה זו שומרת על ההובלה עם מקום ראשון בקרב כל הדורות מלבד הבייבי-בומרס, אצלם ההיבט המשפחתע ממוקם שני.
  2.  בלי נסיעות- 29% מהנשאלים הצביעו על הדילוג על הנסיעות היום-יומיות למקום העבודה כיתרון הגדול ביותר של העבודה מהבית. כאשר אצל רוב הגברים (34%) סיבה זו נמצאת במקום הראשון.
  3. לוח זמנים גמיש-  17% מהנשאלים הצביעו על הגמישות שבעבודה מהבית כיתרון הכי משמעותי והסיבה העיקרית לכך שהיו רוצים להמשיך לעשות זאת. סיבה זו פופלארית יותר בקרב נשים מאשר גברים ובקרב הבייבי-בומרס ובני דור ה-X יותר מאשר בקרב הדורות הצעירים.
  4. חיסכון כלכלי- 11 אחוז מהנשאלים הצביעו על כך שהעבודה מהבית מאפשרת להם לחסוך יותר כסף, כיתרון מרכזי.
  5. יעיל יותר-  למרות שלאחרונה עלו טענות רבות בנוגע ליעילות העבודה מהבית, רק 5 אחוז מהנשאלים העידו כי הם רוצים להמשיך לעבוד מהבית מכיוון שהם מרגישים פרודוקטיביים יותר.
  6. בלי פוליטיקה-  עבודה במשרד היא אמנם חברתית יותר, אך היא גם מלווה לפעמים בפוליטיקה פנים משרדית מעיקה. 4 אחוזים מהנשאלים העידו כי הימנעות מהפוליטיקה המשרדית היא סיבה מרכזית עבורם להמשיך לעבוד מהבית. סיבה זו היתה נפוצה יותר בקרב הבייבי-בומרס (7%) ונדירה מאוד בקרב בני דור ה-Z.

ומה החסרונות?

תוצאות הסקר מצביעות גם על כמה היבטים שליליים ומזיקים של עבודה מהבית, הבולטים ביותר מביניהם הם- יותר הסחות דעת (29%), פחות אינטראקציה חברתית (25%) וקושי בניהול איזון בין חיים לעבודה (18%).

כאשר הדורות הצעירים העידו יותר על הסחות דעת (36% בקרב דור ה-Z ו-31% בקרב דור ה-Y, ואילו אצל הבייבי-בומרס המחסור באינטרקציה חברתית היה הקושי הגדול ביותר (35%); אצל דור ה-X שני החסרונות נמצאים בדרגה כמעט זהה (26% ו-27%).

בנוסף הוזכרו בין החסרונות  גם קשיים בתקשורת, פרודקטיביות פחותה ועמדות עבודה ביתיות לא מספקות.