השנה היא 2019 פינת 2020 ואנחנו חיים בעולם דיגיטלי, שבו הכל קורה ממש בכף ידנו. הטלפונים, האפליקציות והרשתות החברתיות הגדירו מחדש את כללי המשחק כמעט בכל תחום, ואלו שמשכילים להבין זאת הם אלו שבאמת מצליחים. גם בתחום המוזיקה כבר לא מספיק רק לשיר יפה, או להוציא להיט לרדיו-הנוכחות והנראות ברשת הם חלק משמעותי מההצלחה ומי שמיהר להספיד את הקליפים כנראה לא עוקב אחרי אופירי, מפיק ויוצר שעושה דברים קצת אחרת. תפסנו אותו לשיחה על הודעות וואטסאפ, ברייקדאנס, לימודים, מוזיקה ובעיקר הרבה פאן.

מי אתה?

"אופיר יוגב (אופירי, אופירי על הביט, WhiteO), בן 28 מגבעתיים, חובב מושבע של בולונז."

מה אתה עושה?

"ראפר, מפיק מוזיקלי, די ג׳יי, רקדן, שחקן ועושה רמיקסים להודעות קוליות שאנשים שולחים לי בואטסאפ."

מה זה אומר?

"לפני 3 שנים עלה לי הרעיון המטופש שאני צריך להיות ראפר, לכתוב ולהפיק את עצמי מוזיקלית. מאז התמכרתי קשות והבנתי שהדבר הזה חייב להיות מלווה בתמונה, אז גיבשתי לעצמי צוות של חברים ומשפחה, והתחלנו להוציא עם המוזיקה קליפים שאנחנו מעלים ברשתות החברתיות. אני מקבל על זה תגובות מהממות," מספר יוגב.

לפני שנה עלה לו רעיון נוסף, "אידיוטי לא פחות", לטענתו- לקחת הודעות קוליות הזוית של חברים ולהפוך אותם ללהיטים. "העליתי אחד לאינסטגרם וחברים התחילו להתעניין, לאחר תקופה הרעיון התפוצץ והגיע להמון אנשים, שרצו גם. מאז החלפתי 2 מספרי טלפון ואני בצעדי ענק לעבר החלפה למספר טלפון שלישי."

View this post on Instagram

A post shared by אופירי / Ofiri / WhiteO (@whiteoflava) on

איך מתפרנסים מזה?

"למרות שיכלתי, חשוב לציין שאני לא לוקח כסף על ההודעות שאנשים שולחים לי - לא רציתי להפוך את זה לעיסוק המרכזי שלי, אז אני עושה הודעה אחת ביום ומעלה אותה לאינסטגרם".

למרות זאת, הוא מספר, התאוצה שהעניין צבר הצליחה לספק לו הכנסה, "מכיוון שהדבר הזה תפס תאוצה והמודעות אלי ברשתות החברתיות עלתה, התחילו להציע לי קמפיינים עם כל מיני חברות פרסום, ומאז אני גם מקבל עבודות מעניינות ומגניבות יותר בתור מפיק מוזיקלי."

אני, רק באקסטרים

איך נראה יום עבודה שלך?

"לא עוזב את האולפן עד שיוצאים לפחות שלושה להיטים". וברצינות, רוב העבודה של אופיר מתרחשת ממש אצלו בבית, "יש לי פה אולפן ביתי צנוע, אני מתחיל יום בלעשות רמיקסים להודעות ואטסאפ ובערך מ-10:00 מגיעים לפה לקוחות לעשות סשנים," הוא מספר "סשן נע בין שעתיים ל-6 שעות ויכולים לפעמים להיות 3 סשנים ביום; אם אני מסיים לעבוד עם לקוחות ואני קולט שאני יכול לסחוט עוד מיום העבודה הזה -אז אני ממשיך לעבוד על הדברים שלי. בערך פעם בשבוע אני גם יוצא לתקלט בערב באיזשהו אירוע או במסיבה."

איך הגעת לעסוק בזה?

אופיר מספר שכבר מגיל צעיר נמשך למוזיקה ולבמה, "בגיל 12 בעקבות התכנית הנוסטלגית ״בראבו״ מצאתי את עצמי רוקד ברייקדאנס בסלון. 7 שנים אחר כך טסתי עם קבוצת הברייקדאנס שלי KOSHER FLAVA  לאליפות אירופה וחזרנו עם מדליות ארד."

אופיר יוגב (צילום: יובל אליאס)
צילום: יובל אליאס

לפני 6 שנים אופיר נפצע בברך, מה שאילץ אותו להפסיק עם הריקוד באפן מקצועי, אך גם מהמקרה הקשה הזה הוא ידע להוציא את המקסימום החיובי. "שמתי את המוזיקה בפרונט, התחלתי לתקלט בתחרויות ברייקדאנס בארץ ובחו״ל וגם במועדונים בתל אביב, למדתי בבית ספר רימון למוזיקה תקופה, והתחלתי לעבוד עם כל מיני אמנים על השירים שלהם," הוא מספר. "חיפשתי ראפר לעבוד איתו והיה קשה לי למצוא מישהו להתחבר אליו, אז מצאתי את אופירי," הוא אומר, ומתכוון כמובן לעצמו. זה לא שאופירי הוא דמות מומצאת, הוא מסביר, "זה פשוט אני ב'אקסטרים', מישהו שתמיד רציתי להיות - אבל לא היה לי אומץ."

מה היית ממליץ למי שרוצה לעשות משהו דומה?

"יש בתי ספר שמלמדים מוזיקה והפקה בארץ. אבל בגדול? ביוטיוב יש את כל המידע שמישהו צריך כדי להיות מפיק-על. אם למישהו יש גישה לזה והוא אוהב ללמוד לבד, כמוני – אולי הוא יכול לחסוך כמה שקלים."

מה עשית לפני שהתחלת עם זה?

אחרי הפציעה שגדעה את קריירת הברייקדאנס, אופיר החל ללמוד, "למדתי מדעי המחשב שנה וחצי, זה לא היה בשבילי. הייתי מוצא את עצמי בספריה מכין ביטים במקום ללמוד למבחנים, ונוסע לתקלט בקנדה במקום להיות במבחנים עצמם."

מה הדבר הבא מבחינתך?

"אני מסיים עבודה על אלבום שני שהולך לצאת בקרוב, עם הרבה קליפים מהממים כמובן; בקרוב אחשוף את שיתוף הפעולה הבא שאני מתכוון לעשות עם העוקבים שלי באינסטגרם, ובמקביל אני מקדם את עצמי לאט לאט לזירה הבינלאומית."