הכירו את Bkind, עסק חברתי שמפתח כלים ותכנים כדי להגביר עשייה חיובית בין אנשים. המטרה שלשמה הוקם המיזם היא לממש את הפוטנציאל האנושי ליצירת תרבות חיובית, אכפתית ונדיבה, או כמו שהמקימים מצהירים: "בזמן שבו אנחנו מוצפים בקולות שליליים, זה הזמן להגביר את הטוב במרחב הציבורי".

אין ספק שהקמת "עסק חברתי-חיובי" היא הצהרה בומבסטית, אך בסופו של דבר המתודה של הפצת הטוב די פשוטה ומבוססת על הרעיון של "תעביר את זה הלאה": רוכשים כרטיס דיגיטלי במחיר סמלי, עושים מעשה טוב ומבקשים להעביר את הכרטיס הלאה, כך למעשה מתחילים שרשרת של מעשים טובים. באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית ניתן לראות לאן התגלגל הכרטיס ברחבי הגלובוס ואילו מעשים טובים נולדו בעקבותיו. בראיון שהעניקו המייסדים ל-mako לפני כחצי שנה הם סיפרו כי בשנה וחצי האחרונות מאז הוקם המיזם, לקחו בו חלק יותר מ-30 אלף אנשים מ-20 מדינות שונות מכל העולם.

לאחרונה השיקו ב-Bkind פרויקט חדש שמיועד לבתי עסק שפשוט רוצים להיות נחמדים לסביבה - מדבקת Bkind, אותה ניתן לרכוש ולהדביק בכניסה לעסק, מסמלת עבור הלקוחות באיזו מידה העסק "נחמד". ובמילים פשוטות יותר, על כל מדבקה יש אייקונים שמציינים מה העסק מעניק לסביבה שלו: כוס מים, הטענה של הפלאפון, שירותים או הכוונה. דברים קטנים לכאורה, אבל כאלו שמייצרים מרחב ציבורי חיובי יותר, שנעים לחיות בו.

המדבקה של Bkind

 

it's easy to Bkind

קונספט המדבקות רק בחיתוליו, אך כבר כמה עשרות עסקים הצטרפו אליו. אם תהיתם איך ניתן לאתר אותם עסקים בעלי המדבקות, באפליקציית איזי – שמרכזת את כל העסקים שמסביבכם – נרתמו גם הם לרעיון ומאפשרים לכם לאתר את העסקים שנושאים את המדבקה כחלק מתוצאות החיפוש באיזי. "באיזי אנחנו יותר משמחים לתמוך ביוזמות חברתיות לדוגמת ביקיינד", הם מסבירים את הרעיון שעומד מאחורי ההתגייסות לפרויקט.

 

כרגע מיזם המדבקות קיים רק בישראל, אך לפי ערן רוזן, מייסד מיזם Bkind, הכוונה בעתיד הקרוב היא להפיץ אותו מחוץ לגבולות ישראל ולהפוך אותו לגלובלי. "המסרים של המדבקה הם אוניברסליים".

המדבקה עולה 100 ש"ח - עבור מה התשלום בעצם?

"התשלום הוא עבור המדבקה, האריזה, המשלוח, החיבור למפת Bkind והחיבור לאפליקציית easy. בדברים האלה השקענו המון עבודה ומחשבה, והמחיר של המדבקה עוזר לנו להמשיך ליצור עוד תכנים וכלים שמגבירים עשייה חיובית, אכפתית ונדיבה בין אנשים", מסביר ערן, "התשלום הוא חד פעמי כמובן".