להגיע עם הכלב לעבודה - מתחם URBAN PLACE (צילום: אורית בן חיים)
חמוד מדי: הכלבים חוזרים למשרדים - מתחם URBAN PLACE | צילום: אורית בן חיים

אופטימיות מהווה מן תיבול מנצח אצל כל בעל עסק, אך במהלך שנת 2020 נגיף הקורונה הכה ללא שום הודעה מוקדמת את חיינו וחדר כמעט לכל תחומי החיים. כמובן שהוא לא פסח על ענף מתחמי העבודה המשותפים; שנה זו תיזכר כאחת השנים המורכבות ביותר בתחום. המגיפה חתכה בעשרות אחוזים את תפוסת המשרדים – ושינתה לאלו הפזורים בארץ את התוכניות העתידיות בין רגע.

כמובן שמי שידע באותה תקופה לבצע את ההתאמות הנדרשות, נשאר עם הראש מעל המים ובשנה הנוכחית יכול כבר עתה ליהנות מטרנד מתחמי העבודה ממשותפים שחוזר לאופנה והסיבות לכך, ככל הנראה, הרבה יותר פשוטות ממה שתיארתם לעצמכם.

הרבה יותר מחברו הטוב של האדם

בין כל המשימות, עומס העבודה ושגרת היום, כשלפתע מגיח בין רגליך הולך על ארבע שתופס את כל תשומת הלב – זה מראה שאי אפשר להישאר אליו אדיש. בין אם זו הפעם הראשונה שפגשתם אותו או הפעם ה-100. מעבר לכל הליטופים, הנוכחות של הכלבים במתחמי העבודה תורמת לתחושת היצירתיות, הרוגע והשלווה. בסופו של דבר, כשאדם מרגיש נינוח במקום עבודתו - ויש משהו במהלך היום שתורם לכך פעם אחר פעם - האפקטיביות של עבודתו תהיה מירבית. על הנביחות מדי פעם כבר אפשר להתגבר.

להגיע עם הכלב לעבודה - מתחם URBAN PLACE (צילום: אורית בן חיים)
הנוכחות של הכלבים במתחמי העבודה תורמת לתחושת היצירתיות, הרוגע והשלווה | צילום: אורית בן חיים

זו לא פיג'מה

איזו תחושה נפלאה זו לשתות את כוס הקפה הראשונה של היום (או את זו של הבוקר המאוחר), לצד קולגות לעבודה. הפעם לא עם בגדים ביתיים (פיג'מה במקרה הטוב, חולצת סוף מסלול בת 19 במקרה הרע), בין ארבעה קירות ובתחושה של בדידות.

רוב הסיכויים שגם אם אתם לא ממש חובבים קפה או לחלופין מאוהבים בביתכם, היציאה מהבית עם בגדים שבחרתם במיוחד ושיחות הקפה עם הממברים החדשים או חבריכם לעבודה - הן חלק בלתי נפרד מיום העבודה שלכם. בין אם אלו שיחות עומק או שיחות על כלום ושום דבר, אלו רגעים שלא באמת ניתן לחוות אותם דרך אימוג'י בוואטסאפ וכמובן שלא דרך אפליקציית הזום, שהפכה לאורחת קבועה כמעט אצל כל אחת ואחד מאיתנו.

נהנים מהנוף עם קפה ביד - מתחם URBAN PLACE (צילום: באדיבות URBAN PLACE)
לשתות קפה עם קולגה פנים מול פנים | צילום: באדיבות URBAN PLACE

לפעמים שתיית כוס קפה היא הזדמנות נפלאה מבחינה עסקית, בשל העובדה שנמצאות במתחמים ברחבי הארץ חברות ועסקים ממגוון תחומים – האינטראקציה הזאת חשובה הן מבחינה נטוורקינג והן מבחינת הזדמנויות לקבלת השראה מקצועית או אישית.

חוק חיוך חובה

כן, זה נדוש. אבל היחס שבין אדם לחברו, הוא בסופו של דבר מה שיגרום לתחושת נינוחות ואושר במקום העבודה. וכדי ליצור תחושת קולגיאליות גם במקום שבו לא כל הנוכחים במשרד עובדים יחד (כמו במתחמי עבודה משותפים), חשוב להשלים את החוויה עם חוויות מעבר - בין אם אלו שיעורי יוגה (עם הכלבים), חדר הכושר, מסאז'ים בהפתעה, HAPPY HOUR ועוד. הרי איך אפשר לא לחייך בצורה כזו?

אימון יוגה עם כלב - מתחם URBAN PLACE (צילום: באדיבות URBAN PLACE)
אימון יוגה עם כלב - מתחם URBAN PLACE | צילום: באדיבות URBAN PLACE
שיעור יוגה במשרדים (צילום: באדיבות URBAN PLACE)
שיעור יוגה במשרדים. התגעגענו. | צילום: באדיבות URBAN PLACE

הבית חוזר להיות בית

סטפני ברדה, סמנכ"לית השיווק של רשת URBAN PLACE (צילום: באדיבות URBAN PLACE)
סטפני ברדה, סמנכ"לית השיווק של רשת URBAN PLACE | צילום: באדיבות URBAN PLACE

אין ספק שעבודה מהבית הולכת להישאר עימנו לעוד הרבה זמן, אך לאחר הסתגרות ממושכת בבתים אנשים התגעגעו אל הקהילתיות, לתחושת החזרה לחיים, לאינטנסיביות של היומיום. יותר מדי זמן הורגשה סיטואציה של ים-יבשה, כלומר מצב שבו אזרחי המדינה היו יכולים לצאת מהבית, אך ימים ואף שעות לאחר מכן היו צריכים לחזור ולהסתגר בחזרה.

לפתע הבית חוזר להיות מקום המגורים שכל כך התגעגעו אליו ומקום העבודה חוזר להיות הבית השני. הרי את התחושה המזככת של לחזור הביתה אחרי יום עבודה ארוך, היא משהו שקשה לחוות כאשר ההפרדה בין העבודה לבית היא עניין של כמה צעדים מהשולחן למיטה.

הכותבת היא סמנכ"לית השיווק של רשת מתחמי העבודה המשותפים  Urban Place