פרדריק דסנרד, בן ה-48 שעבד כמנהל בחברת בשמים בינלאומית בפריז עד לשנת 2015, יקבל סכום השווה ל-158,000 שקלים בעקבות מה שהוגדר כשיעמום קיצוני.

במקור, דרש פרדריק מהחברה פיצוי אפילו גבוה יותר- של כ-600,000 יורו, זאת בטענה שעבודתו בחברה היתה כה משמעת עד שהיא גרמה לו לשקוע בידכאון ואילצה אותו לפרוש.

לטענותיו, אובדן של לקוח חשוב לחברה הוביל לכך שעל פרדריק הוטלו במשך 4 שנים רק משימות משניות ומשמימות שכללו לדבריו דברים כמו קניית ציוד, ליווי סוחרים ותיקון מכשירים. העבודה המונוטנית והמשעממת הזו גרמה לו להיות מדוכא, הרוס ומושפל, לדבריו. 

כאשר מצבו הנפשי התדרדר, רופאיו של פרדריק ייחסו זאת לשעמום הקיצוני שהוא חווה בעבודתו, והוא לקח חופשה של שישה חודשים מהעבודה, לאחריה הוא פוטר בשל היעדרות ממושכת. לדבריו 'הירידה האיטית לגיהנום' גרמה לו לעזוב את העבודה ועל כן מעסיקיו אשמים במצבו.

השבוע פורסם כאמור, כי בית המשפט בפריז קבע שדסנרד יקבל פיצוי בגובה 40,000 יורו, זאת לאחר שנפסק כי ישנו קשר ישיר בין השינוי באופי עבודתו לבין מצבו הבריאותי. בפסק הדין השתמש בית המשפט בביטוי "bore-out", שחיקה שנגרמת משעמום, כדי לתאר את מצבו של פרדריק, בהשוואה למושג ההפוך "'burn-out" המתאר שחיקה שנגרמת ממצב של עבודה רבה ועומס משימות.

המקרה המדובר מהווה תקדים משפטי בצרפת, בכל הנוגע לפיצוי בגין שעמום בעבודה; אך למרות זאת, נראה כי לא מדובר בדבר יוצא דופן, שכן מומחים מעריכים כי כשליש מהמועסקים בצרפת סובלים משעמום בעבודה, בשל חוקי עבודה נוקשים המקשים על פיטורם של עובדים שתפקידם מיותר.