קריירה תובענית במגזרים כמו פיננסים או ייעוץ יכולה לעיתים קרובות לחייב שבוע עבודה עמוס של יותר מ-80 שעות. אולם מחקר חדש בארה"ב מצא כי עובדים מסוימים רק מעמידים פנים שהם עובדים מספר כה רב של שעות, וכי הדבר לא מונע מהם לזכות לשבחים ממנהליהם שאינם נופלים מהשבחים שלהם זוכים עמיתיהם שבאמת עובדים 80 שעות בשבוע.

אתר החדשות יאהו פייננס דיווח כי המחקר שערכה ד"ר ארין ריד מבית הספר לעסקים של אוניברסיטת בוסטון, התמקד בעובדים של חברת ייעוץ אסטרטגי גלובלית בעלת פעילות נרחבת בארה"ב. החברה, אשר שמה לא נחשף, ידועה כמקום עבודה תובעני, ועובדים בחברה סיפרו לריד כי מנהליהם ציפו מהם להיות זמינים לעבודה בכל זמן ובכל מקום.

במסגרת המחקר סקרה ריד את ההערכות האישיות של ביצועי העובדים, ניתחה נתוני הכנסות, וערכה ראיונות עם 115 מעובדי החברה. המחקר מצא כי גברים רבים רק מעמידים פנים שהם עובדים שעות רבות, בעוד שלמעשה הם ניצלו את הזמן לפעילויות אחרות.

עוד בלימודים וקריירה:

בעוד ש-42% מהעובדים הגברים שראיינה ריד אכן עבדו בין 60 ל-80 שעות בשבוע, 31% מהמרואיינים עבדו בפועל רק 50-60 שעות בשבוע ומצאו דרכים לגרום למנהליהם לחשוב שהם עובדים מספר שעות גודל יותר. כרבע מהעובדים הגברים עבדו פחות שעות וגם חשפו עובדה זו בפני מנהליהם.

מנגד, רק 11% מהנשים העובדות בחברה שראיינה ריד דיווחו על מספר שעות עבודה גבוה יותר מכפי שעבדו בפועל, ו-44% דווחו למנהליהן על כך שהן עובדות פחות שעות. הן גברים והן נשים סיפרו כי העובדה שדיווחו למנהליהם על כך שעבדו פחות שעות, פגעה בקידום שלהם ובדירוג הביצועים שלהם.

ריד הציעה מספר הסברים לכך שגברים נוטים יותר מנשים להעמיד פנים שהם עובדים יותר שעות. הסבר אחד הוא כי מנהלים מצפים מנשים, ולא מגברים, להתקשות ליישב את המתח בין עבודה למשפחה, ועל כן גם מציעים לנשים יותר אפשרויות לעבוד במשרה חלקית או לצאת לפחות נסיעות מטעם העבודה. גברים לעומת זאת נאלצו לפתח שיטות לא רשמיות כדי ליישב את המתח בין מחויבותם לעבודה ומחויבותם למשפחה.

סקי (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
נסע לחופשת סקי עם המשפחה בזמן שהיה למעשה אמור לעבוד מהבית | צילום: אימג'בנק / Thinkstock


יתר על כן, בשל הציפיות המוגברות לכך שנשים יתקשו ליישב את הניגוד בין עבודה למשפחה, מנהלים הקפידו במיוחד על מעקב אחרי שעות עבודה של נשים, בעוד שגברים נהנו מפיקוח רופף יותר, ועל כן גם ניצלו אותו יותר כדי לנפח את מספר שעות העבודה שלהם.

ריד ציינה כי גברים פיתחו אין ספור שיטות כדי להעמיד פנים שהם עובדים יותר שעות מכפי שהם עובדים בפועל. כך למשל, עובדים טיפחו לקוחות מקומיים כדי שיוכלו לנסוע פחות מטעם העבודה. אחרים שיתפו פעולה עם עמיתיהם לעבודה כדי לכסות זה על זה בזמן שלא היו בעבודה.

כך למשל, אחד העובדים נסע לחופשת סקי בת שבוע עם משפחתו בזמן שהיה למעשה אמור לעבוד מהבית. "קיבלתי שיחות בשעות הבוקר והערב, וכך יכולתי להיות לצד בני שהוא היה זקוק לי, ויכולתי לעשות סקי חמישה ימים ברציפות", סיפר העובד לריד.

עם זאת, במאמר שפירסמה בכתב העת "הרווארד ביזנס רוויו", כתבה ריד כי כאשר הציגה את ממצאי המחקר למנהלי החברה, הם לא הפגינו רצון כלשהו לשנות את ציפיותיהם מהעובדים לשעות עבודה ארוכות. במקום זאת, הם טענו כי עובד שמודה בחוסר רצונו להיות מחויב לחלוטין לעבודתו, אינו מסוג העובדים שהחברה חפצה בהם. יתר על כן, מנהלי החברה אף התעניינו כיצד ניתן ללמד נשים שעובדות בחברה גם להעמיד פנים שהן עובדות יותר שעות, כמו הגברים.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker 
כתבות נוספות:

משכתם פיצויים? איבדתם שליש מהפנסיה שלכם

איך באמת להתכונן לראיון עבודה?