אנחנו מבלים את רוב היום שלנו בעבודה, לצד קולגות שלא תמיד בחרנו (שלעיתים גם יכולים להוציא אותנו מדעתנו), נתונים ללחצים רבים (שממשיכים איתנו הביתה גם אחרי שאנחנו עוזבים את המשרד), ובמקרים רבים גם עובדים תחת מנהלים שאינם מבינים עד הסוף את תפקידם (בלשון המעטה). אז איך בכל זאת אפשר להישאר שפויים בכל הכאוס הזה שאנחנו חווים כל יום?

סוף השבוע הוא בדיוק הזמן לעשות סוג של חשבון נפש ביניכם לבין עצמכם, ולהבין איך מעתה והלאה אתם הולכים לבלום את המתח לפני שהוא משתלט לכם על החיים. הנה כמה דרכים לעשות זאת:

עבודה זה לא הכל

קודם כל אתם חייבים לזכור ש"זאת רק עבודה". אז נכון שרבים מאיתנו מגדירים את עצמם בעזרת הקריירה שלהם, וששעות העובדה תופסות נפח נרחב מהיממה שלנו – אבל עדיין, יש לכם חיים מעבר. והבוס, קשוח או קשוחה עד כמה שיהיו, לא מנהלים לכם את החיים האלו, גם אם לפעמים גם הם שוכחים את זה.

הגדירו גבולות ברורים

אתם יכולים לקבוע לעצמכם חוקים שישמרו עליכם מלהשתעבד לעבודה. למשל: לא לפתוח מיילים אחרי שבע בערב (הכל יכול לחכות למחר - ואם זה דחוף ימצאו אתכם גם בטלפון), ובטח שלא להתעסק בעבודה בסופי שבוע או בחופשות (אלא אם כן זה קרייסס רציני – גם זה יכול לחכות למחר), לא לוותר על החופשה הקבועה שלכם (גם הבוס מבין שאתם חייבים לנוח מדי פעם, אז אל תתביישו לנעוץ חופשה בלו"ז). ובעיקר: הקפידו לא לוותר על התחביבים שלכם ודאגו להתנתק מהעבודה בזמן שאתם מבצעים אותם (זו יכולה להיות קבוצת ריצה ואפילו סתם בינג' עם בן הזוג לסדרה אהובה).

זה לגיטימי גם להגדיר כללים לאלו שעובדים איתכם (כן, גם לבוס), ולבקש מהם לכבד את בקשתכם. למשל: "בשעות שאני עם הילדים אחר הצהרים אני מבקש להתקשר רק במקרים דחופים בלבד". תופתעו לגלות באיזו הבנה יקבלו את זה אם פשוט תגידו את האמת.
זה נכון אגב גם לאלו שאינם הורים – אין זה אומר שהם לא זכאים ליהנות מהזמן הפנוי שלהם.

נכשלתם? לא נורא – זה קורה

כולנו רוצים להצליח, אף אחד לא אוהב להיכשל ובטח שלא מול קולגות או מול הממונים. אבל מה לעשות שכישלון הוא חלק מהחיים, ולפעמים לא כל מה שמתכננים יוצא לפועל בסוף? וגרוע מכך: חרדה מפני כישלון עלולה להוביל אתכם למצב סטרס שרק יכשיל אתכם יותר.

אם לא תירדמו בלילה בגלל שאתם לחוצים מהפגישה שיש לכם מחר – למי זה יועיל? (חוץ מלעייפות שלכם כמובן). ואם תדברו רק על הפרויקט הגדול שיש לכם ועל הדד ליין הלא הגיוני כשאתם יוצאים עם חברים בערב – זה יקדם אתכם לאינשהו? הבנתם לאן אנחנו חותרים.

אנחנו לא רובוטים, אנחנו לא באמת יכולים לנתק את הרגשות שלנו כשאנחנו לא נמצאים פיזית במשרד, אבל אנחנו חייבים להבין שצריך לשמור על שיווי משקל שיאפשר לנו לשרוד את הלחץ לאורך זמן.

ומקסימום, במקרה הכי גרוע, תיכשלו במשימה שלכם, ביג דיל – אם תאמינו בלב שלם שעשיתם כל מה שיכולתם במסגרת התנאים שהוקצבו לכם, תוכלו להתמודד גם עם הכישלון שיגיע בבוא העת - ואפילו ללמוד ממנו.

ומה עוד? הנה 5 טיפים שיעזרו לכם לא לקחת את העבודה קשה מדי