לכו אחר החלומות שלכם", נשמע קל? לא ממש. למצוא את הקריירה המושלמת שלך זה ממש לא פשוט. אמנם סביר להניח שהעקרונות והאמונות הבסיסיים שלכם נשארים דומים לאורך השנים, אבל יכול מאוד להיות שתחומי העניין שלכם השתנו, וקרוב לוודאי שגם הכישורים שלכם.

בדיוק מהסיבה הזו, כדאי לדעת מה אתם אוהבים בעבודה שלכם, אבל אפילו יותר חשוב להבין מה אתם לא אוהבים. כדי לדעת האם אתם נמצאים במקום הנכון עבורכם או שהגיע הזמן לחשב מסלול מחדש, כדאי לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

האם זה באמת מה שאני רוצה?

לא חסרות סיבות לעבוד במקום מסויים, לפעמים זה באמת מה שאנחנו רוצים, אבל לפעמים אנחנו תקועים במקום עבודה כלשהו או אפילו במקצוע מסויים ללא שום קשר לרצונות שלנו. זה יכול להיות בגלל נוחות, שיקולים כלכליים או אפילו מתוך ריצוי של ההורים או בני הזוג שיש להם ציפיות מסויימות מאיתנו שלא בהכרח הולמות את הרצונות שלנו. אם התשובה שלכם היא לא, כנראה שהגיע הזמן להמשיך הלאה. אבל לאן? בשביל זה צריך להבין מה חשוב לכם.

מה הדברים שהכי חשובים לי?

יש להניח שלא כל עבודה שתעסקו בה תהיה עבודת החלומות, או אפילו קרובה לזה. לא כל עבודה תממש את כל הרצונות שלכם ותאפשר לכם לעשות בדיוק ורק את מה שאתם אוהבים. אבל כדאי שתמצאו עבודה שתספק לפחות את רוב הדברים שבאמת חשובים לכם, ומצד שני שיהיו בה כמה שפחות דברים שאתם לא אוהבים. כדי לעשות את זה, אתם צריכים לפרק את הצרכים והרצונות שלכם ולהבין מה ספציפית הדברים שהכי חשובים לכם שיהיו במקום העבודה שלכם. אלו יכולים להיות השכר, הגמישות, הסביבה החברתית, סוג העבודה וכל דבר אחר העולה על דעתכם, אם זה חשוב לכם- אל תתפשרו על זה.

מה אחרים אומרים?

לא מספיק לדעת מה התשוקה שלכם או מה אתם רוצים, חשוב גם להבין מה קורה בפועל- מה ההבדל בין קריירת החלומות בדמיון שלכם לבין העבודה עצמה ביום יום. כדי להבין את זה שווה להתייעץ עם אנשים שכבר נמצאים שם, חושבים שהנדסת חשמל היא המקצוע בשבילכם? תשמעו מה יש למהנדסי חשמל אחרים להגיד בנושא. המדיה החברתית מאפשרת לנו גישה כמעט לכל בן אדם, בכל מקצוע שנעלה על דעתנו, וגם ללא מעט אנשים שהתחבטו באותם לבטים שעומדים עכשיו לפנינו. מצאו את הקבוצה או האדם הרלוונטיים עבורכם ואל תתביישו לשאול, להתייעץ ולקבל את הפרספקטיבה של בעלי הנסיון. אולי אפילו תגלו שהתפקיד שאתם חושקים בו כל כך הרבה פחות נוצץ ומפתה ממה שחשבתם.

מה עוד לא ניסיתי ושווה לנסות?

לפעמים, אין דרך להבין מה אתם לא אוהבים מבלי לנסות את זה בעצמכם. גם אם אתם מאוד מודעים לעצמכם, רוב האנשים צריכים להתנסות ולבדוק לפני שהם מבינים מה הכי חשוב להם בקריירה ומה באמת מתאים להם.

אמנם החלפת משרות כל חצי שנה היא דרך בטוחה לעצבן את המעסיקים, אך מעטות החברות שיתרעמו על רוח הנדודים שלכם אם תחליפו משרות בתדירות של 18 -24 חודשים תמיד אפשר גם לעבוד בכמה עבודות במקביל, במשמרות או במשרה חלקית כדי לחקור הזדמנויות שונות בזמן קצר יותר. זו גם אחלה דרך לקבל מושג על משרה כלשהי מבלי לצלול לעומקה ולהפוך אותה לקריירה.

אמנם אין דרך אחת פשוטה וישירה למציאת הקריירה המתאימה לכם ביותר, אבל תוך כדי החיפוש וההתנסות אתם יכולים לגלות מה אתם אוהבים ובעיקר מה לא- מה לא עובד בשבילכם, לא מושך אתכם או מבאס אתכם, הרי לכל מקום עבודה שעזבתם יש לכם כנראה סיבות טובות.  המפתח למצוא את התשוקה שלכם הוא לדעת מה אתם לא אוהבים ומה לא עושה לכם טובמשם, הדרך לסנן משרות בעתיד ולמצוא את מה שכן תהיה קצרה בהרבה.