זה לא חדש שמשבר הקורונה אילץ מקומות עבודה רבים לעבור למתכונת של עבודה מהבית, ובמקרים מסוימים אפילו לפתח תרבות כזו מאפס. ובעוד חברות טכנולוגיה גדולות כמו גוגל, פייסבוק ואפל אימצו די מהר את השגרה החדשה - חלקן אף הכריזו כי יפעלו במתכונת הזו לפחות עד סוף השנה ובמקרים מסוימים אפילו עד הקיץ הבא - זה בהחלט לא אומר שהן מרוצות מהמצב הזה.

מנכ״ל נטפליקס, ריד הייסטינגס, התראיין לאחרונה לעיתון הוול סטריט ג׳ורנל, ובמהלך הריאיון נשאל, כבדרך אגב, האם הוא רואה יתרונות מסוימים בכך שכל 8,600 עובדי החברה עובדים בימים אלה מביתם. הייסטינגס לא מצמץ וענה חד וחלק מבלי להתבלבל: ״לא. אני לא רואה שום דבר חיובי בזה״. אולי הוא חושש שהם עצמם יבזבזו את הזמן ויצפו בנטפליקס? או שאולי אלו דרישות התפקיד לעובדים בחברה?

ריד הייסטינגס מנכל נטפליקס (צילום: GettyImages - Carlos Alvarez)
"המציאות היא שלילית באופן טהור", הייסטינגס | צילום: GettyImages - Carlos Alvarez

בכל אופן, כשנתבקש לפרט מדוע הוא חושב ככה, ענה הייסטינגס: ״העובדה שאי אפשר להיפגש עם אנשים פנים מול פנים, ובמיוחד מבחינה בינלאומית, היא שלילית באופן טהור. כל האנשים בחברה נאלצים להקריב מעצמם וזה סופר מרשים אותי״. למרות זאת, ציין הייסטינגס, כי הנחה את העובדים שלו לא לחזור למשרדים כרגע, לפחות עד שרובם לא יקבלו חיסון עתידי נגד הקורונה - ברגע שאחד כזה יאושר. כמו כן חזה הייסטינגס כי גם לאחר תום המשבר הזה, רוב האנשים ימשיכו לעבוד לפחות יום אחד בשבוע מהבית.

נטפליקס היא אמנם אחת החברות שנחשבות כ״מרוויחות״ הגדולות מהמשבר, שכן תקופות הסגר הביתי הצמידו יותר ויותר אנשים לשירות הסטרימינג הפופולרי, שמגיע כעת לכמעט 200 מיליון בתי אב ברחבי העולם. אלא שמצד שני, הפקות הענק המקוריות של החברה נעצרו כמעט לחלוטין בחודשים האחרונים, מה שהוביל להפסדים של מאות מיליוני דולרים. הייסטינגס מעדכן כי לפחות מהבחינה הזו, החברה חוזרת אט אט לשגרה.

״אנחנו מוכנים לפעולה וחוזרים לעבודה בהרבה חלקים באירופה ובהרבה חלקים באסיה״, אמר בראיון, ״ויש לנו כמה דברים שמתחילים לזוז גם בלוס אנג׳לס. התקווה שלנו היא שלאורך ספטמבר ואוקטובר נוכל להחזיר הרבה יותר הפקות, תחת משטר של בדיקות קורונה ראויות״.

נטפליקס, כאמור, היא לא החברה היחידה שהנחתה את עובדיה לעבוד מהבית עד להודעה חדשה: בחודש מאי האחרון הכריזה טוויטר כי עובדיה יוכלו מעתה לעבוד מהבית לנצח, ואילו פוג׳יטסו היפנית בישרה כי נקטה בצעדים שיאפשר לעובדיה לעבוד מהבית באופן קבוע.