מה קורה למי שעומדת ככה לפחות 2 דקות ביום? (צילום: By Kathy Hutchins, shutterstock)
איך עמידת וונדר וומן תקפיץ לך את הקריירה? | צילום: By Kathy Hutchins, shutterstock

אחת המיומנויות הנחוצות ביותר, שמשפיעה על ההצלחה וההגשמה שלנו, היא היכולת להעביר מסר באופן ממוקד ועם בטחון מול קהל ומצלמה. מחקרים מלמדים אותנו שמיומנות ההופעה מול קהל והעברת המסר, משפיעה באופן ישיר על ההצלחה בקריירה, ושנשים מתמודדות עם אתגרים גדולים יותר במינוף הקריירה המקצועית שלהן אל קדמת הבמה. אז איך משנים את המשוואה? הנה 5 עצות הזהב למי שרוצה לעשות את זה:

  1. זכרי שאין לך מתחרות

    באווירה התחרותית של עולם העסקים המודרני, מחנכים אותנו לחשוב על עצמנו בהשוואה למתחרים שלנו, הרגילו אותנו לחשוב במושגים של תחרות. אבל היועצים העסקיים של היום, שוכחים שההישגים הגדולים ביותר של האנושות מבוססים דווקא על היכולת הטבעית שלנו לשתף פעולה בינינו.

    אין חודש שאני לא פוגשת בעלות עסקים, יועצות ומאמנות מאוד מוכשרות ומקצועיות, שרוצות להעביר את הידע שלהן - אבל נתקעות בגלל החסם הזה. הן משוות את עצמן לאחרות בתחום וחושבות שהתחרות קשה מדי, ש"כל העמדות כבר תפוסות", שאין יותר מה לחדש בתחום הזה. הפחד הזה מלהישמע כמו מישהו אחר מקפיא אותן במקום וגורם לרעיונות גדולים להישאר במגרה ולקול שלהן לא להישמע בקדמת הבמה.

    נשמע לך מוכר? הגיע הזמן להפטר מהחשיבה המיושנת על תחרות, אין תחרות. יש אותך ואת הקול המיוחד שלך. החליפי את החשיבה על מתחרות בתחומך לחשיבה על קולגות, שאיתן ניתן אפילו לשתף פעולה באותה זירה מקצועית. 
  2. הפכי את הפחד לחבר , הוא חלק מהדיל של ההצלחה שלך

    פחד קהל. אותה התרגשות שמציפה אותנו לפני הרצאה או פרזנטציה, לקראת ראיון טלוויזיוני או פגישה עם לקוחות. אותו פחד מוכר, אותם פרפרים בבטן שלפעמים מלווה גם בתופעות פיזיות כמו תחושת בחילה, דופק מוגבר ונשימה מואצת.

    האמת שפחד קהל זה אחד הפחדים המדווחים ביותר בכל העולם. ואפילו מרצים ומרצות עתירי ניסיון, שחקנים ושחקניות לאחר מאות ואלפי הופעות, מדווחים על התרגשות לפני העלייה לבמה.

    אז איך תצליחי להעביר את המסר שלך , למרות ההתרגשות? הסוד הוא להפוך את הפחד לחבר, לרתום אותו לעשייה שלנו ולשנות את התפיסה שלנו בראש. במקום לחשוב "איזה באסה, עכשיו יהיה לי בלאק-אאוט, אני אתבלבל" וכו', אמרי לעצמך: "זה הגוף שלי מכין אותי להיות הכי טובה שאני". חייכי אל הפחד ושדרי לעצמך ש"הכיווץ הזה הוא פשוט חלק מהדיל של ההצלחה".
     
  3. אל תפחדי מהמרחב הווירטואלי

    העולם השתנה. גם אם חזרנו למפגשים פרונטליים, הזום והמרחבים הדיגיטליים יישארו איתנו עוד הרבה שנים. האמת היא, שלצד החסרונות גילינו בזום גם יתרונות אדירים – יכולת לקיים מפגשים חוצי גבולות עם הרבה אנשים בלחיצת כפתור ובנעלי בית.

    אם חשוב לך לייצר יציבות בקריירה שלך , להמשיך להעביר את הידע והתוכן שלך בכל מצב, ואפילו להגביר את העשייה שלך - את רוצה על מדף המוצרים שלך גם שירותים שמועברים בלחיצת כפתור, כמו הרצאה דיגיטלית או קורסים מקוונים.

    איך עושים זאת נכון? זכרי שהריבוע של הזום הוא הבמה שלך: עצבי את הרקע שלך בצורה נעימה שתומכת במסר המקצועי שלך, הגביהי את מסך המחשב באמצעות ספרים או משחקי קופסה כך שזווית הצילום תהיה לפחות בגובה העיניים שלך (ולא מלמטה), הביטי ישירות אל העינית של המצלמה כשאת מדברת כדי ליצור קשר עין (ולא אל המצגת או הפרטנר שלך), חייכי והיי נינוחה, אל תתני לאף מצב להפוך לדרמה טכנולוגית – הכול פתיר.
     
  4. 2 דקות של "וונדר וומן" להכניס בטחון דרך שפת הגוף

    נכון שלכולנו ברור שכשמישהו מרגיש חלש מבפנים אפשר לראות את זה על שפת הגוף שלו? כי אם הוא שבור מבפנים, אז לרוב הוא יהיה שפוף, ושפת הגוף תשדר לנו משהו חלש.

    אז מסתבר שזה עובד גם הפוך, וזה כלי ממש עוצמתי לכל אחת ואחת מאיתנו. שפת הגוף שלנו משפיעה באופן דרמטי על התחושה שלנו מבפנים, ועל התפיסה שלנו את עצמנו כבעלי ערך ומסוגלות. כך מלמדת אותנו החוקרת האמריקאית, אמי קאדי, שעוסקת המון בכל הקשור לשפת הגוף ולביטחון עצמי. במחקר שלה בהרווארד היא גילתה שכאשר אנחנו מאמצים שפת גוף מלאת בטחון ועוצמה, אנחנו מתחילות להרגיש ככה גם מבפנים. למעשה תחושת הערך והמסוגלות העצמית עולה, והביטחון שלנו מול קהל עולה.

    איך עושים את זה? כדאי להתחיל בלעשות 2 דקות של "פוזת עוצמה". כלומר במשך 
    2 דקות להניח את ידינו על המותניים, גב זקוף, סנטר למעלה, חזה מתוח – ממש כמו גיבורת על. אז אנחנו ניגש לקדמת הבמה מלאות בטחון ובתחושה פנימית שאנחנו מסוגלות לעשות זאת בהצלחה. 
  5. להעביר מסר בול בפוני – 3 שאלות להכנת מסר ממוקד

    בעידן רווי גירויים והסחות דעת, אם אמרת מרובה – לא אמרת! סוד ההצלחה להעברת מסר מעולה הוא במיקוד התוכן. אז איך תבני את זה נכון? איך לקחת את הידע שלך ולארוז אותו בצורה ממוקדת וטובה?

    השאלה הראשונה שאנחנו רוצות לשאול את עצמנו היא – מה התוצאה הרצויה ומה יחשב בעבורנו להצלחה? כאשר המטרה הזו לנגד ענינו יהיה לנו הרבה יותר קל לבנות את התוכן בצורה ממוקדת ולהחליט מה לומר ומה לא לומר.
    שני פרץ (צילום: בני משרוב,  יח"צ)
    שני פרץ קריב מרצה ומאמנת להופעה מול קהל והתפתחות אישית | צילום: בני משרוב, יח"צ


    השאלה השנייה שעליך לשאול את עצמך היא מה המסר המרכזי ביותר? אם יש משהו אחד שהכי חשוב לי שהקהל שלי יפנים – מה הוא? זה יהווה את ה"תרכיז" של התוכן שלך. והשאלה השלישית: האם יש עוד מסר אחד או שניים שחשוב לך שהקהל יפנים והאם תוכלי לשלב גם הנעה לפעולה, מסר מעשי. כך תגיעי מראש עם תוכן ממוקד ומסרים אפקטיביים.
 הכותבת שני פרץ קריב, היא מרצה ומאמנת להופעה מול קהל והתפתחות אישית, שתקיים את הכנס הדיגיטלי INSPIRE בתאריכים 21-19.4.21 בו ישתתפו 30 מרצות פורצות דרך מהארץ ומחו"ל.