שוב הגיעה התקופה הזאת בשנה שבה אתם תוהים לעצמכם איך קרה שדווקא החג האהוב עליכם (פורים), הפך לחג הכי מעיק בשנה, במיוחד בעבודה. איכשהו זה תמיד מעייף - אם אתם מחופשים מדי אתם עלולים לצאת פתאטיים, אם אתם מתעלמים מהפאן שמסביב אתם סתם טיפוסים יבשושיים ומשעמים. אז כדי שלא תהפכו לניג'סים של המשרד (לא משנה מאיזו אסכולה אתם), הכנו לכם מדריך שיעזור לכם להרים, בלי להעיק.

עשו: התחפשו

כאילו, דה. עד שיש הזדמנות לגוון קצת את שגרת העבודה החדגונית, אתם הולכים לפספס אותה רק כי לא נעים לכם, או שמביך אתכם לבוא מחופשים למשרד? אנחנו מבטיחים לכם שכשיגיע הרגע, אתם תמותו להיות מחופשים, ותצטערו שהזדקנתם כל כך מהר.

אל: תגזימו עם הפרת קוד הלבוש של המשרד

ברור שמעאפן לבוא עם כובע מפלסטיק שגנבתם מבת מצווה באולמי מוריה, אבל זה לא הזמן להפציץ עם תחפושת המזכירה הסקסית. הכי מגניב להשקיע בתחפושת ולהציג באמצעותה צד שונה שלכם שהקולגות בדרך כלל לא רואים, אבל אתם לא רוצים להיות אלה שגורמים למבוכה – נסכם לכם את הכלל בצורה פשוטה: הימנעו מתחפושות שמתייחסות לשלושת הנושאים הנפיצים דת, פוליטיקה ומין.

אל: תלבשו תחפושת שלא נוח לעבוד איתה

כי עם כל כמה שבאתם למשרד רק בשביל הרמת הכוסית ואוזני ההמן (אמן במילוי שוקולד!), אתם תצטרכו גם לעבוד קצת, או לפחות לשבת מול המסך ולהעמיד פנים שאתם עובדים. כלומר, אם כבר החלטתם להתחפש ותרו על חליפת הוויניל, וכמו שאנחנו מכירים את מזג האוויר הישראלי - אולי כדאי לוותר גם על הוואנזי. אה, וזה כולל גם תחפושות רועשות (מילולית), כמו להתחפש לסוכרייה ולעטוף את עצמכם בנייר צלופן. זה באמת נשמע לכם כמו רעיון טוב?!

עשו: תאמו ציפיות

אם אתה הבוס ואתה מעוניין להכניס את רוח החג למשרד, אתה חייב להודיע לעובדים שהם מוזמנים להתחפש בפורים ולעודד אותם לעשות את זה, אחרת תגמור עם שלושה עובדים בפאה בלונדינית ואחד עם מסכה של זורו. כמו כן, אם מתוכננות פעילויות מסוימות, כמו ארוחת צהריים משותפת, שתייה, משחקים או תחרות תחפושות, כדי להודיע עליהן גם כן. זו גם ההזדמנות למנוע בעיות עתידיות ולהבהיר את הנקודות שחשובות לכם: למשל, הקפדה על לבוש הולם, או הישארות עד תום יום העבודה. עדיף לדבר על הדברים האלה במייל ייעודי שיישלח מראש מאשר להתמודד איתם בפורים עצמו.

עשו: זרמו עם הבוס

אם הבוס רוצה להרים תחרות תחפושות, ואתם במקרה באתם מחופשים - מזל טוב, אתם בתחרות. קחו את הכול באווירה קלילה וחסרת חשיבות עצמית, וככה גם תטפחו את היחסים עם הבוס ואולי, מי היה מאמין, גם תהנו.

 אל: תכריחו אנשים לזרום איתכם

יש אנשים שלא אוהבים את פורים או שסתם קמו על צד שמאל, ואם אתם רואים שהם לא זורמים איתכם - אל תלחצו. אתם לא אחראים על מצבי הרוח של אחרים, ואתם גם רוצים לשמור על אווירה טובה.

 

אל: תהיו כבדים

מצד שני, אם אתם בעצמכם מאלה שלא מתים על החג הזה, אל תהיו עם פרצוף עקום במשך יום שלם - הוא עוד עלול להיתקע לכם. השתדלו לחייך בנימוס, הימנעו מריכולים או מהתבדחויות שאינן במקום וזכרו שזה רק יום אחד בשנה.

עשו: הביאו איתכם משהו לאכול

ואנחנו לא מדברים על ארוחת צהריים, אלא על משהו מתוק שיהיה אפשר להניח על השולחן. אין צורך לאפות עוגה במיוחד, מספיק לקנות חבילת שוקולדים קטנה ולהזמין אנשים להתכבד. משלוחי מנות הם אולי הפקה שדורשת הכנה מראש, אבל לקפוץ לקיוסק בדרך למשרד לא ידרוש מכם הרבה מאמץ, ויקנה לכם נקודות זכות חברתיות.

אל: תשתכרו עד לא ידע

העובדה שהביאו לעבודה קצת יין להרמת כוסית, לא אומרת שעכשיו אתם צריכים לרדת על כל הבקבוק. תגידו תודה ותשתו במתינות, אתם לא טיינאייג'רים ששותים בפעם הראשונה בחייהם, וזה ממש לא חינני להתחבק עם האסלה במשרד או להתנהג בצורה שתתחרטו עליה אחר כך. תשלטו בעצמכם, ואם אתם לא יודעים לעשות זאת, פשוט תתמקדו באוזני המן.

אל: תאכלו יותר מדי ממתקים

לא שאנחנו נכנסים לכם לצלחת או משהו, ואנחנו בטח לא דיאטנים, אבל מספיק קשה לעבוד גם בלי כרטיס לרכבת ההרים של השוגר-ראש, וחוץ מזה, מי שיושב לידכם אולי ירצה לעבוד מדי פעם ולא רק לשמוע אתכם מפטפטים.

עשו: הסכימו להצטלם

זה תמיד ירגיש מטופש באותו רגע, אבל תמונות משותפות תורמות להוויי המשרדי, וחוץ מזה, תמיד נחמד שתהיה מזכרת מהתקופה או סתם תמונה מביכה שתוכלו להשתמש בה בפוסט ברכה ליום ההולדת של הבוס או הקלוגה.

אל: תמתחו אנשים

חטיבת הביניים נגמרה. זה אולי יצחיק אתכם ואת החברים שלכם, אבל יש סיכוי סביר שזה פחות יצחיק את הצד השני. במקרה הטוב זה יכול ממש להעכיר את האווירה מול הקולגות, במקרה הרע זה יכול להגיע גם לבוס שעלול לא לחבב זאת, בלשון המעטה. בקיצור – אל.

 

עשו: עזרו לנקות בסוף היום

גם אם יש מנקה שבא למשרד בסוף היום, לא ראוי להשאיר לו משרד מטונף ומבולגן רק כי חגגתם. (ובבקשה אל תהיו חארות - ותזמינו גם אותו או אותה למסיבה שלכם!). כמו כן, אולי כדאי להימנע מראש מדברים מלכלכים מאוד, כמו תחפושת עם נצנצים או, השם ישמור, קונפטי. 

אה, ואל: תתחפשו לבוס

אלא אם כן אתם גם ככה מנסים לגרום לו לפטר אתכם. אם אתם רוצים לעשות לו מחווה של רצון טוב, שלחו לו מייל למחרת המסיבה במשרד ואמרו לו שהיה כיף ושאתם מעריכים את היוזמה.