הצצה לתלוש המשכורת של פיזיותרפיסטים: זה מקצוע שניתן לעסוק בו במסגרת תחומים שונים ומגוונים - ושהשכר תמורתו עשוי להשתנות אם עוסקים במקצוע במסגרת פרטית או משולבת. בסדרת כתבות של החדשות online ואתר AllJobs, נספק מדי שבוע הצצה לתלוש שכר של עובד במקצוע אחר, ולנתונים שמצביעים על פערים בין המינים ובין הפריפריה למרכז. פרק 17: פיזיותרפיסטים

כמה מרוויחים מהנדסי תוכנה?
כמה מרוויחים עורכי דין?
כמה מרוויחים עובדי שירות לקוחות?
כמה מרוויחים קופאים וקופאיות?
כמה מרוויחים עובדים סוציאליים?
כמה מרוויחים רוקחים?
כמה מרוויחים מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה?
כמה מרוויחים מנהלי שיווק?
כמה מרוויחים מנהלי רשתות חברתיות?
כמה מרוויחים רואי חשבון?
כמה מרוויחים אדריכלים?
כמה מרוויחים גרפיקאים?
כמה מרוויחים מאבטחים?
כמה מרוויחים מעצבי UX/UI?
כמה מרוויחים הנדסאי בניין?
כמה מרוויחים מדריכי ספורט?

מנתוני מיזם "כמה אתם שווים" - מתחם השכר של AllJobs, בו השתתפו למעלה מ-314 אלף גולשים, עולה כי השכר הממוצע (ברוטו) לפיזיותרפיסטים הוא 10,060 שקלים. גם במקצוע הזה קיימים פערי שכר בין גברים לנשים: גבר ישתכר בממוצע 10,800 שקלים, לעומת אישה באותו המקצוע, שתרוויח כ-9,400 שקלים - פער של כמעט 1,500 שקלים.

גם אזור העבודה משפיע על גובה השכר. בשרון השכר לפיזיותרפיסטים הוא הגבוה ביותר ועומד על 11,300 שקלים בממוצע, וביתר האזורים בארץ הוא די זהה: במרכז - 9,920 שקלים, בצפון - 9,910 שקלים, בירושלים - 9,530 שקלים, בדרום - 9,520 שקלים ובשפלה 9,480 שקלים.

יותר משרות, יותר ביקוש לעבוד כפיזיותרפיסטים

וכמה תרוויחו במקצוע הזה ככל שתצברו בו ותק? בשנה הראשונה תרוויחו בממוצע 8,290 שקלים, בין שנתיים ל-4 שנות ותק יניבו שכר של 9,090 שקלים, 5-8 שנות ותק שוות שכר חודשי של 10,900 שקלים ועם ניסיון של מעל 9 שנים כפיזיותרפיסטים תרוויחו כ-13,760 שקלים. במקרים מסוימים שכר העוסקים במקצוע הזה יכול להיות גבוה יותר מהממוצע, עקב עיסוק במסגרות פרטיות.

פיזיותרפיסטים (צילום: rf123, חדשות)
צילום: rf123, חדשות

בשנים האחרונות ישנה עלייה גדולה במספר משרות הפיזיותרפיה המבוקשות - ובמספר המועמדים לכל משרה כזו. בשנת 2017 היו 1,047 משרות פנויות, שעל כל אחת מהן התחרו 8 מועמדים.

"פיזיותרפיסט הוא מטפל בשיטת פיזיותרפיה, שהיא למעשה טיפול פרא-רפואי הנועד לשקם ולמנוע בעיות במערכת התנועה של האדם בכל הגילאים", מסבירה עינב בוימפלד, מנהלת תוכן ומחקר ב-AllJobs. "הפיזיותרפיסטים עוסקים בהתמחויות שונות (כגון רפואת ספורט, שיקום, נוירולוגיה, רפואת ילדים ועוד) לאחר מסלול לימודים שנמשך כ-4 שנים. הם עובדים במסגרות ציבוריות ופרטיות - ולכן השכר יכול להשתנות בהתאם".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו